In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
Oktober 2000













advertenties
bees-delivery.be
www.storimansenpartners.nl




Wie kan een ondernemer verder helpen?

Ondernemers hebben grote belangstelling voor de bijeenkomsten van de kamer van koophandel. Voor de komende maanden staat er weer een aantal interessante bijeenkomsten op het programma: praktische, onafhankelijke en actuele bijeenkomsten, voor een redelijke prijs en dicht bij huis. Interesse? Neem contact op met Evelyn van Dijk, telefoon (076) 564 68 82.
E-mail: edijk@breda.kvk.nl

Bedrijfsintegriteit en imago
Imago is een belangrijk aspect in het ondernemerschap. Uw positie in de markt en uw onderscheidend vermogen ten opzichte van concurrenten wordt er door bepaald. Imago en integriteit zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Bent u als organisatie integer genoeg om uw imago op het juiste niveau te brengen of te houden? Om het imago van aantrekkelijk werkgever waar te maken, moet hetgeen u sollicitanten vertelt over uw bedrijf in lijn liggen met de werkelijkheid. U zegt onafhankelijk te zijn; kunt u dit ook concreet in uw bedrijfsvoering laten zien?

Datum: 2 oktober
Locatie: kamer van koophandel
Tijdstip: 16.00 - 18.30 uur
Kosten: f 195,-


Debiteurenbeheer
Klanten zijn uw belangrijkste relaties. Echter, als klanten niet (op tijd) betalen kan dat U als ondernemer behoorlijk in de problemen brengen. Veel klanten die een lange betalingstermijn aanhouden brengen uw liquiditeit in gevaar, u loopt rente-inkomsten mis en bij beide partijen levert het irritatie op, wat de relatie met uw klant niet ten goede komt. Voorkomen is dus beter dan genezen. Hoe krijgt u uw klant zover dat hij zijn betalingsachterstand inloopt zonder dat hij bij u wegloopt?
Datum: 23 oktober
Locatie: kamer van koophandel
Tijdstip: 14.00 - 17.00 uur
Kosten: f 195,-


Accountmanagement
In deze tijd van moordende concurrentie is iedereen zich daar terdege van doordrongen. Toch maken de snelle ontwikkelingen in onze maatschappij en veranderingen binnen vele organisaties het niet eenvoudig om goed en snel in te spelen op de groeiende reeks van wensen en behoeften van uw afnemers. Derhalve is het goed managen van het contact met uw accounts van groot belang!
Datum: 30 oktober
Locatie: kamer van koophandel
Tijdstip: 12.00 -17.00 uur
Kosten: f 295,-


Offertes met resultaat
De offerte is een belangrijke stap in het verkoopproces en terecht! Ruim 10% van de verkoopkosten kunnen worden toegeschreven aan het maken van offertes. Daarom is het verstandig dat er aandacht wordt besteed aan het maken van offertes die kunnen scoren! Het maakt niet uit of dit nu een offerte per fax is, ter bevestiging van een telefonische aanvraag of het meedoen aan een open inschrijving.
Datum: 14 november
Locatie: kamer van koophandel
Tijdstip: 09.30 - 16.30 uur
Kosten: f 390,-


Starter en de fiscus
Nog te vaak besteden (beginnende) ondernemers fiscale zaken uit aan een boekhouder, accountant of belastingconsulent zonder zich te realiseren wat de fiscale consequenties zijn. U wordt immers door de belastingdienst aangeslagen! Het ligt natuurlijk voor de hand de fiscale advisering en de technische uitvoering over te laten aan een deskundige. Dat neemt niet weg dat enige kennis omtrent deze complexe materie u helpt hierop zicht te houden zodat u tijdig de juiste zaken kunt regelen.
Datum: 15 november
Locatie: kamer van koophandel
Tijdstip: 19.00 - 22.00 uur
Kosten: f 50,-


Het optimaal inzetten van de telefoon als verkoopmiddel
Haalt uw medewerk(st)er het optimale uit het telefonische contact met uw klanten? Zijn er technieken om meer rendement te halen uit de kansen die de telefoon u biedt? Met behulp van veel praktijkvoorbeelden wordt ingegaan op de commerciële kansen die de telefoon u biedt. De deelnemers krijgen concrete handvatten aangereikt waarmee men direct aan de slag kan in de praktijk. Deze handvatten vormen een krachtig middel om de klantgerichtheid, commerciële slagkracht en efficiency van uw bedrijf te verbeteren en daar draait het om.
Datum: 22 november
Locatie: kamer van koophandel
Tijdstip: 14.00 - 17.00 uur
Kosten: f 195,-


...informeert
De Ondernemer: Nieuw voor het bedrijfsleven

...schenkt
Gestolde emotie waar kies je voor?
Nostalgie of trends

...start
"De eerste 2 jaren zullen pittig zijn" Startende ondernemer Niels van Loon

...communiceert
BKD West-Brabant: Netwerken in eigen regio

...switcht
“Een politicus is ook een ondernemer” Joost Gielen switcht van politiek naar bedrijfsleven

...leert
Wie kan een ondernemer verder helpen?

...adviseert
Wat willen we met wap?

...bespreekt
Een katechismus, daar lijkt het op Gedragscode brengt de discussie over integriteit in de organisatie op gang