|
|
|
|
BN/Destem wint Bredase Internet Trofee
BN/DeStem heeft 27 november de Bredase Internet Trofee (BIT) gewonnen
met de bezorgerssite van de krant en een derde plaats met de algemene website van BN/DeStem.
In totaal deden 38 ondernemingen, particulieren en verenigingen mee aan de prijsvraag.
De jury bestond uit M. Marijenen, burgemeester Roosendaal, W. Hengel productmarketing
manager Ericsson, N. Raupp directeur CreaVisie/Breda Digitaal, F. Tiesing directeur De beyerd
en L. Krijnen internetredacteur BN/DeStem
|
|
Dagbladen nog steeds favoriet bij sollicitanten.
Uit onderzoek is gebleken dat de meeste sollicitanten via het dagblad een baan zoekt.
- Dagbladen |
83 % |
- Vakbladen |
33 % |
- Vrienden/bekenden |
30 % |
- Internet |
11 % |
- Uitzendbureaus |
10 % |
- Interne procedures |
5 % |
- Arbeidsbureaus |
4 % |
- Werving & selectiebureaus |
2 % |
(Bron CBS/Wegener) |
|
|
|
E-commerce wordt volwassen.
Online onderzoeksbureau Multiscope heeft en onderzoek E-commerce nederland uitgevoerd
onder 1700 internetgebruikers.
De voorspelling in het vorige onderzoek,
dat medio 2000 de helft van alle internetgebruikers gekocht zou hebben via dit medium,
blijkt te zijn uitgekomen. De hoogte van de e-commerce omzet overtrof echter de verwachting.
Dit was vooral te wijten aan het feit dat de internetpopulatie
en de gemiddelde besteding sneller groeiden dan verwacht.
Uit alle facetten van het onderzoek blijkt dat e-commerce steeds meer 'volwassen' wordt.
|
Ontwikkeling e-commerce omzet
Tijdens de vorige onderzoeksperiode (april 1998-maart 1999) werd nog ruim 1 miljard gulden
via internet besteed door Nederlandse internetgebruikers.
Gedurende de huidige onderzoeksperiode (april 1999-maart 2000)
kwam de e-commerce omzet uit op bijna 3,5 miljard gulden.
Hiervan is 42% te typeren als privé bestedingen en 58% als zakelijke bestedingen.
tot 5,6 miljard gulden.
|
De meest populaire productgroepen (naar omzet) voor privé aankopen
blijken weinig veranderd ten opzichte van het vorige onderzoek.
Nieuwe productgroepen zijn DVD's met een omzet van 41 miljoen
en levensmiddelen met een omzet van 26 miljoen.
Er is duidelijk meer variatie gekomen in de 'top 15 - laatste online aankoop'.
Men koopt niet langer alleen 'standaard producten' zoals boeken en cd's,
maar ook toegangskaartjes, cadeautjes, spelletjes, verzamelobjecten en (mobiele) telefoons
vertonen een stijgende populariteit.
|
|
TOP10 ONLINE AANKOOP
1. CD |
23 % |
2. Boek |
22 % |
3. Software |
8 % |
4. Hardware |
8 % |
5. Kleding |
7 % |
6. Reis,vakantie |
6 % |
7. Entree bewijs |
4 % |
8. Geschenk, bloemen |
4 % |
9. Spellen(cd-rom) |
3 % |
10. Verzamelobject |
3 % |
|
|
Liever geen CV op Internet
Uit onderzoek van bureau Pro Active International blijkt dat 57% van de Nederlanders
geen CV's of andere informatie achterlaat op vacaturesites.
Ook via internet het CV versturen naar een mogelijke nieuwe werkgever wordt door 52% niet gedaan.
Ouderen zijn veel terughoudender in het versturen van hun
gegevens dan jongeren en opvallend is dat vrouwen vaker een CV achterlaten op internet dan mannen.
|
|
Ontwikkeling Internet gebruik
Online onderzoeksbureau Multiscope heeft onder ruim 1600 Nederlanders van 12 en ouder
een telefonisch onderzoek verricht naar de penetratie en potentie
van zowel apparaten als diensten op het gebied van mobiele telefonie,
computers en internet. Opvallende conclusie uit dit Communication & Multimedia
"onderzoek is dat ondanks een groeiende markt,
de Nederlandse internet gebruiker weinig interesse heeft
voor geavenceerde internet diensten zoals internet tv en breedband internet.
Een overgrote meerderheid van de gebruikers kiest nog steeds voor een (gratis) aansluiting
via een modem.
|
De opkomst van gratis internet zorgt voor grote verschuivingen
en ongeveer 40% van de markt is in handen van gratis internetproviders.
Maar liefst 67% van de ondervraagden kiest voor een aansluiting via een modem,
16% via ISDN en 13 % via een kabelmodem.
|
Top 10 providers naar marktaandeel
1 |
Planet internet |
2 |
Het Net |
3 |
World Online |
4 |
Freeler |
5 |
Zon |
6 |
XS4All |
7 |
12Move, Casema,Compuserve, HCC Net |
8 |
UPC/Chello, Wanadoo, Wish |
9 |
Euronet, MyWeb, Uunet |
10 |
@Home, Free Acces, Superweb |
|
Top 5 tevredenheid abonnees
|
zeer tevreden |
tevreden |
neutraal |
on tevreden |
zeer ontevreden |
Planet Internet |
31 % |
55 % |
14 % |
- |
- |
Het Net |
25 % |
59 % |
10 % |
6 % |
- |
Zon |
27 % |
49 % |
17 % |
7 % |
- |
Freeler |
15 % |
54 % |
25 % |
6 % |
- |
World Online |
11 % |
60 % |
14 % |
11 % |
4 % |
Alle providers |
24 % |
53,5 % |
15 % |
6 % |
2 % |
|
|
Het nut van de blafgiraf
Challenge Team Sailing verhoogt de teamgeest
Traint Nederland zich te pletter?
Een kijkje achter de bedrijfsschermen
'Dat wat je doet, doet ertoe!'
In 't kort...
Originele olieverf schilderijen voor bedrijven en particulieren
Bedrijfsleven Steenbergen heeft 9,6 hectare nodig
KvK helpt ondernemers verder op weg
Veel animo voor Everdenberg
Tieners in de markt
Stoffels Cleaning poetst imago op
Mensen vinden, binden en boeien
Stichting Werklijn biedt allochtone arbeidskrachten
|
|
|