In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
April 2003













advertenties
www.storimansenpartners.nl
www.deondernemer.com
www.sitesupport.nl




Genomineerde Rian Verdoorn:
"Hoe dichter we bij de uitreiking komen, hoe meer competitiegevoel we krijgen"

Donderdag 3 april is de uitreiking van de Ondernemers Trofee Oosterhout (OTO) in theater de Bussel. De Ondernemer ging op bezoek bij de drie genomineerde bedrijven en geeft een introductie. Ook gaven de ondernemingen antwoord op de vraag, hoe het thema 'relatiemanagement' bij hen tot uiting komt.


Jan Matthee en Joop Zodenkamp van Smits Kleding

Smits Kleding is de eerste genomineerde voor de OTO. Toen de gebroeders Smits een aantal jaren geleden met de winkel in Oosterhout stopten, maar geen opvolgers hadden, besloten toenmalige werknemers Jan Matthee en Joop Zodenkamp het bedrijf samen over te nemen. Matthee draagt zorg voor de financiële zaken en Zodenkamp voor het commerciële gedeelte. Smits Kleding heeft ondertussen vier kledingwinkels, waarvan twee in Oosterhout, één in Etten-leur en één in Raamsdonksveer. Totaal werken er 40 mensen. Kwaliteit en service zijn belangrijke speerpunten voor het bedrijf. Zo is er zelfs een 'veranderatelier' boven de winkel, waar zes naaisters werkzaam zijn. Bij spoed wordt de kleding binnen no-time op maat gemaakt. Zodenkamp: "Klanten voelen zich op hun gemak in onze winkels, er is geen drempelvrees. We kennen al onze vaste klanten bij naam. Onze mailingen zien er goed verzorgd uit en in december sturen we alle klanten als dank een cadeaucheque, die natuurlijk in onze winkels te besteden is. Zo proberen we de klanten aan ons te binden." De OTO vinden Matthee en Zodenkamp een goed en professioneel evenement. Door alle publiciteit eromheen komt het bedrijf mooi in de picture. "Veel medewerkers gaan mee naar de uitreiking", zegt Joop Zodenkamp trots.


Kruiswerk Mark en Maas

Goed voor patiënten en personeel
Kruiswerk Mark en Maas in de tweede genomineerde. De organisatie bestaat al 100 jaar en is werkzaam in het gebied tussen Zundert, Chaam en Werkendam. Ze zet zich in voor kraamzorg, jeugdgezondheidszorg, verpleging en verzorging thuis, uitleen en verkoop van hulpmiddelen en dieetadvisering. Kruiswerk Mark en Maas is niet alleen goed voor haar patiënten, maar is zeker zo goed voor haar personeel. Onlangs heeft Kruiswerk Mark en Maas veel publiciteit gekregen, omdat ze uitgeroepen is tot de beste werkgever van alle thuiszorginstellingen in Nederland. De tevredenheid van de werknemers werd getoetst in een benchmarkonderzoek van Price Waterhouse Coopers. Directeur Joke Storm: "Vanuit ons hoofdkantoor in Oosterhout, bedienen we twaalf gemeenten en daarmee zo'n 265.000 inwoners. Ons sterke punt is, dat we geen wachtlijsten hebben voor patiënten. We hebben wel wachtlijsten voor personeel dat bij ons wil werken, maar dat we nog niet kunnen plaatsen." Het is dus de omgekeerde wereld. Kruiswerk Mark en Maas is goed voor haar medewerkers: zo heeft ze het dienstencentrum 'Elivio' opgericht. Dit levert diensten aan haar medewerkers. Je moet dan onder andere denken aan kinderopvang, een strijkservice, een honden uitlaatservice en een maaltijdservice. Dit allemaal om de balans tussen werk en privé te houden. Storm: "Werknemers kunnen alleen kwalitatief hoogwaardige zorg verlenen als zij zelf goed in hun vel zitten."


Rian Verdoorn van Features & Benefits

Originaliteit en creativiteit
Vind je het moeilijk om het juiste relatiegeschenk te vinden? Dan kun je Features en Benefits laten zoeken. Je geeft alleen een thema aan en daar zoekt het Oosterhoutse bedrijf precies het juiste geschenk bij. Ook levert het bij dit geschenk een originele tekst, die het verband aangeeft tussen thema en cadeau. Groothandel Features and Benefits Promotion BV is de derde genomineerde voor de OTO. Het bedrijf levert reclameartikelen en relatiegeschenken en valt op door originaliteit en creativiteit. Maar ook klanten zijn uiterst tevreden. Dit bleek uit het klantentevredenheidsonderzoek van de relatiegeschenkenmarkt en reclamebranche, dat voor het derde opeenvolgende jaar het Oosterhoutse bedrijf als beste uitkoos. Dat zegt al wat, want in deze markt zijn 1600 bedrijven werkzaam. Eigenaresse Rian Verdoorn vindt de Ondernemers Trofee Oosterhout een heel leuk initiatief. Verdoorn: "We waren helemaal verrast dat we genomineerd waren voor de OTO. We vinden het een hele eer. Ook vinden we de publiciteit heel belangrijk, zo profileren we ons ook weer en dit is nu heel belangrijk in de tijd waarin de economie behoudender is. Hoe dichter we bij de OTO-uitreiking komen, hoe meer competitiegevoel we krijgen. Natuurlijk hopen we te winnen. Het zou een leuke opsteker voor het team zijn, want we doen het uiteindelijk allemaal samen."

...adviseert
Metaalbedrijf uit Gilze ook succesvol in Thailand

...start
Ambachtelijk krijt maken voor bijna de gehele Nederlandse markt

...vraagt
Enquête naar West-Brabantse economie

...stimuleert
Scholing voor recreatie- ondernemers stimuleert

...adviseert
KvK wil branche- overleg voor Breda

...behaalt
KvK West-Brabant wint verkoopprijs

...helpt
TIM helpt bedrijven meer rendement uit de website te halen

...evalueert
"Echt makkelijk is het niet gegaan..."

...kijkt terug
Jochem Vlemmx: "We hebben de tijd ook wel meegehad..."

...wint
Internet in het Brabantse voetlicht

...rijdt
Zakelijk onderweg

...onderneemt
Grensoverschrijdend zaken doen

...belooft
Organisatie belooft spetterende Regio Business Dagen in Breda

...huisvest
Markendaal: wonen en werken ontmoeten water

...informeert
Deelnemerslijst BKD Roosendaal

...nomineert
"Hoe dichter we bij de uitreiking komen, hoe meer competitie gevoel we krijgen"

...spreekt
In 't kort