In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
Juni 2003













advertenties
www.deondernemer.com
www.sitesupport.nl




Netwerkdag in Roosendaal met als toegift: Robert Maaskant

Op vrijdag 23 mei opende Star Service haar nieuwe pand aan de Spoorstraat in Roosendaal. Het bedrijf is gespecialiseerd in 3D-presentaties. Eigenaarechtpaar Cees en Marian Damen greep de opening van het nieuwe bedrijfspand aan om haar klanten de mogelijkheid te geven zich voor te stellen.


Robert Maaskant.

'Een open dag met lege beursstands en presentatiewanden, dat leek ons niks. Wij vonden het een leuk idee om onze relaties hun eigen bedrijf te laten presenteren. Op deze manier krijgen onze klanten de kans om op een ontspannen manier een aantal interessante contacten op te bouwen.' Een presentatie van Robert Maaskant, trainer van RBC, vormde een succesvol toetje op een geslaagde netwerkdag in Roosendaal. Star Service heeft een goede naam opgebouwd in het ontwerpen en uitvoeren van stands en presentatiematerialen. Goede contacten onderhouden met het klantenbestand is een belangrijk onderdeel van de bedrijfsfilosofie. Via de rode loper betreden we het nieuwe, moderne pand. De aanwezige stands en opstellingen geven een prima beeld van de producten van het bedrijf. Tijdens deze netwerkdag valt op dat het klantenbestand van Star Service zeer divers is. Buiten staat de cameraman van JVR Audiovisual de toegestroomde belangstellenden te filmen. Uitzendbureau Adecco is van de partij met een -in vaktermen- custom made modulaire beursstand. Brabant Water toont haar flexibele presentatiewanden die voor educatieve doeleinden worden ingezet. De stand van Reward Trading, relatiegeschenken, geeft een indruk van wat deze handelsonderneming kan leveren.Van paraplu's tot sleutelhangers en key chords of geinige gadgets voor de gsm. De panelen van schoonmaakbedrijf Stoffel Cleaning tonen de verschillende diensten die het bedrijf aan zijn klanten kan leveren. Van glaswassen, gevelreinigen tot bouwschoonmaken en kantinediensten. We lopen langs een grote kleurrijke stand van RB Consultancy en belanden bij de presentatie van Pally Holland. Wie kent ze niet? De smakelijke besuikerde kaakjes en cocosbiscuits. De koekfabrikant presenteert zich recht door zee met een stand in - voor de kenner - matrix gecombineerd met houten infills.


Iedereen staat aandachtig te luisteren.

Geen doorsnee presentatie
Cees en Marian Damen weten als geen ander dat de beurzenbranche sterk aan veranderingen onderhevig is. 'Met een gewone doorsnee stand of presentatie red je het niet meer. Je moet opvallen. Niet zomaar wat paneeltjes weg zetten op de beursvloer. Om je doel te bereiken en je potentiële klanten aan te spreken moet jouw stand zo comfortabel mogelijk zijn ingericht. In goede verstandhouding met onze klanten denken wij samen over de best mogelijke presentatie. Wij willen onze klanten met raad en daad bijstaan en streven naar een presentie die gezien mag worden.' Het bedrijf ontwerpt en levert niet alleen stand en presentaties; het zorgt ook voor het opbouwen en afbreken ervan.

Voordat Robert Maaskant, trainer van RBC, aan zijn praatje begint loopt hij langs de aanwezige stands. De Roosendaalse profclub is overigens ook met een stand vertegenwoordigd. Maaskant is een gekend persoon in het Roosendaalse. Her en der worden handen geschud of krijgt hij een joviale klap op de schouders. In zijn speech prijst Maaskant Cees en Marian Damen: 'Door hun professionele uitstraling hebben deze sympathieke mensen in de loop der jaren het vertrouwen kunnen wekken van hun klanten.' De link tussen de activiteiten van Star Service en voetbal is voor hem gauw gelegd. 'In het veld moet de voetballer zich presenteren en presteren door zich te concentreren op de wedstrijd. Dat doen ondernemers ook. Ze stellen zich een doel voor ogen en concentreren zich daar op. Maar plezier in het spel en plezier in het ondernemen is de drijfveer.' Hij bekent dat hij zijn voetballers in de training wel eens 'tikspelletjes' laat doen. 'Op deze manier wil ik plezier in de training verwerken.' Hij vindt dat een coach zijn spelers taakacceptatie moet bijbrengen. 'Alle spelers zijn belangrijk, ieder heeft een eigen rol maar ze kunnen niet allemaal spits zijn. Zoals in het bedrijfsleven ook een bepaalde hiërarchie heerst. Maar alle werknemers moeten wel hetzelfde doel nastreven. Een doel is nodig om prestaties te leveren. Je wordt afgerekend op resultaat. Het is dus belangrijk dat je je doelstellingen helder hebt.' Hij vertelt dat hij als trainer het imago van zijn club op een positieve manier wil uitstralen door aan de netwerkdag van Star Service deel te nemen. 'Ik zie dat ook als mijn taak. Bovendien zijn hier ondernemers aanwezig die RBC Roosendaal een warm hart toedragen en daar wil ik graag wat voor terug doen.'

Droomdoel
Maaskant vertrouwt De Ondernemer toe dat hij een boek aan het schrijven is over management en communicatie. 'Ik heb daar best ideeën over. Iedereen zou een droomdoel moeten hebben en moet zijn kernwaarden duidelijk zien te krijgen.' Voor de trainer van RBC zijn positivisme en waardering belangrijke waarden. 'Waardering kun je afdwingen door dingen te doen die tot resultaat leiden. Dáár draait het in een onderneming per slot van rekening ook om.' Op de vraag wat zijn persoonlijke droomdoel is, antwoordt de oud-rotterdammer met een twinkeling in zijn ogen: 'Nou, ooit nog eens Feijenoord trainen, dat lijkt mij wel wat!'


...informeert
Toneel ter verhoging van het kwaliteitsbewustzijn

...start
"We bedenken handelingen voor de machines"

...vestigt
Vrees voor Outlet Center West-Brabant ongegrond?

...onderzoekt
Onderzoek bevestigt West-Brabants tekort aan bedrijventerreinen

...leert
Leren van elkaar

...netwerkt
Netwerkdag in Roosendaal met als toegift: Robert Maaskant

...onderneemt
Hogeschool wil lage drempel voor ondernemers

...rijdt
Zakelijk onderweg

...ontwikkelt
Juniorkamer Breda biedt diepgang

...vervangt
Trots op zijn gemeente Moerdijk

...waardeert
Actief meedenken in oplossingen

...onderscheidt
Randvoorwaarden voor toerisme scheppen

...concentreert
Moerdijk concentreert bedrijvigheid

...praat mee
Ondernemers willen aan voorkant van beleid meepraten

...overtuigt
Bedrijven overtuigen van nut brandvoorzieningen

...verenigt
Goede communicatie als doelstelling

...puzzelt
Puzzelen met de winkelpanden in centrum Zevenbergen

...serveert
Breda Culinair wordt bijzonder dit jaar

...bruist
Rotary Hulst bruist van energie

...behoudt
Nieuwbouw behoudt de beste kansen

...huisvest
Leegstaande kantoorruimte in grote steden valt mee

...spreekt
In 't kort