In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
April 2004













advertenties
www.deondernemer.com
www.sitesupport.nl




Brabantse Internet Trofee voor Chassé Theater

Tijdens de feestelijke bijeenkomst van het Communicatie Netwerk Baronie heeft de website van het Chassé Theater www.chasse.nl de Brabantse Internet Trofee 2004 gewonnen. Na een presentatie verkoos de jury deze site boven die van Basisschool 't Palet uit Vlijmen (www.paletvlijmen.nl) en Maré Patisserie (www.marepatisserie.nl). De ruim 160 aanwezigen zagen hoe Marcel van Stiphot de trofee ontving uit handen van de voorzitter van de vakjury Gerard Gielen.


De kanshebbers voor de BIT trofee 2004 bij elkaar. Naast de presentatrice Carla van Loon winnaar Marcel van Stiphout (Chassé Theater), Remco Dekker (Maré) en directeur Wout Heijnen (Basisschool 't Palet in Vlijmen).

In totaal hebben dit jaar 126 sites bedrijven, verenigingen en (gemeentelijke) organisaties deelgenomen aan de BIT trofee 2004. Alle sites werden in de eerste ronde gejureerd door de leden van het CNB. Uit deze juryronde werden tien sites genomineerd die werden beoordeeld door de vakjury. Hierin zaten vakspecialisten vanuit verschillende communicatiedisciplines en e-commerce. De vakjury bestond naast Gerard Gielen uit Cisca Joldersma (Lid van de Tweede Kamer voor het CDA), Marianne Brouwer (namens Stichting GAIA, netwerk van vrouwelijke ondernemers in Brabant), Herman van Olphen (Ontwerpbureau Smidswater), Rob Pietjouw (e-commerce Nationale Nederlanden) en Gerard Prins (e-commerce Unilever). Na afloop van de wedstrijd hebben alle deelnemers de beoordeling van hun site ontvangen.


Het complete juryrapport van de Brabantse Internet Trofee staat op de websites van het CNB, www.cnbnetwerk.nl.

Meerdere prijswinnaars
Voor het eerst werden er dit jaar ook trofee's uitgereikt in verschillende deelcategorieën. De trofee voor vormgeving was voor het organisatiebureau Planet Event, www.planetevent.nl. In het juryrapport wordt de site geprezen om de Monthy Pyton achtige stijl die consequent en prachtig is doorgevoerd. De kleurstellingen en fotografie zijn gedurfd maar erg goed op elkaar afgestemd en de ruimte is optimaal benut. Elke klik leidt een beweging in, die de kijker boeit, elke pagina is speels opgezet. De site www.derat.nl van een aantal fanatieke supporters van NAC Breda bezat in de ogen van de vakjury de meeste communicatiewaarde. De informatie wordt door de vrijwilligers erg goed bijgehouden. Een uur na het bekend worden van de uitslag van BIT was al een verslag te lezen op de site. Binnen een dag volgde er meer dan 70 felicitaties van de vele fans. In de ogen van de jury bewijst deze site dat content die wordt gegenereerd door lezers en echte betrokkenheid het beste werkt.

In de categorie e-commerce, de daadwerkelijke verkoop van producten en diensten, kende de vakjury geen trofee toe. Volgens de jury hadden alle websites de basis van e-commerce goed onder de knie, echter niet overal konden producten met elkaar vergeleken worden, of was goede productinformatie niet toegankelijk. Ook werden bezoeker onvoldoende geprikkeld om meer of andere producten te kopen.

Prijs van de CNB-leden
De Specialty Award is een prijs die wordt bepaald door de leden van het Communicatie Netwerk Baronie. Het gaat hierbij om een onderdeel van een site dat specifiek de aandacht trekt en vasthoudt. De leden hebben gekozen voor de vaccinatiewijzer van de website www.medicinfo.nl. Via een draaiende wereldbol is Medicinfo de uitdaging aangegaan om een complex, wereldwijd vaccinatie-programma op een originele wijze toegankelijk te maken. Ook al gaat u niet op vakantie, kijk toch even naar deze wereldbol.

Eerste lustrum
Gemotiveerd door het succes van deze editie van de Brabantse Internet Trofee zijn de voorbereiding voor het eerste lustrum al in volle gang. Op basis van het draaiboek van dit jaar is een voorlopige datum geprikt op maandag 7 maart. De inschrijvingstermijn voor de websites loopt van 1 december tot en met 15 januari. Onderzocht wordt nog hoe de trofee meer draagvlak kan krijgen bij ondernemers, het regionale bedrijfsleven en bij de politiek. Het groeiende succes van internet, e-commerce en individuele websites geven aan dat het internet, na het uiteenspattende van de eerste internetbubble, weer helemaal terug is en dat er vele kansen openliggen.

Het thema voor 2005 is vastgesteld op 'de kunst van het gevonden worden'. Dat geldt natuurlijk voor de organisatie van de BIT-trofee, want hoe vinden wij ook volgend jaar een goede winnaar, maar zeker ook voor het bedrijfsleven. Hoe wordt jouw site gevonden op het groeiende internet!

Informatie
Internet: www.cnbnetwerk.nl


...wint
Brabantse Internet Trofee voor Chassť Theater

...start
'Racen met crossbuggy's geeft een kick'

...leert
"Van pionieren naar ondernemer"

...groeit
"Als je geen taken en verantwoordelijkhed- en uit handen kunt geven, wordt het tijd om actie te ondernemen"

...organiseert
Retailplatform Breda nieuwe gespreks- partner gemeente

...bestuurt
'Met een eigen bedrijf bestuur je zelf het schip'

...verbetert
Verbeter het ondernemings- rendement

...belegt
De Beleggings- adviseurs

...discussieert
Intensieve samenwerking havens Rijn-Schelde Delta nog ver weg

...rijdt
Zakelijk onderweg

...spreekt
Eerste Bedrijvenrelatiedag Markiezaat College succesvol

...werkt
Nieuwe kansen voor uitzendbranche

...optimaliseert
Een bulk aan kwaliteit die onbenut blijft

...gelooft
De enige zekerheid in het leven ben jezelf

...leest
In 't kort

...onderneemt
Nieuwe voorzitter Jonge Ondernemers SociŽteit

...fuseert
Binnenkort één ROC in West-Brabant

...werft
Zeeland werft van buitenaf

...ontwikkelt
Haalbaarheids- onderzoek ontwikkeling meerlaags bedrijventerrein De Wig

...vindt
'We hebben een vorm gevonden die alle disciplines van vastgoed bij elkaar brengt'

...besluit
Bedrijfsverzamel- gebouw in Oosterhout van de baan

...realiseert
Zeeland uitzondering op dalende trend