In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
Februari 2005













advertenties
bees-delivery.be
www.storimansenpartners.nl





Columns
Mr. H.G.M Daemen
Dimitri Duine
Mr. J.A.J. Hooymayers
Jan Vermunt
Barend Hohmann
Been there, done that.
Barend Hohmann
SiteSupport Online Communicatie




Vier jaar geleden liepen ze de deur bij me plat. De mannen (het zijn altijd mannen) met grootse plannen, gouden ideeën en gaten in de markt, verzameld in de samsonite. Hun voorstel was in de regel 'het is mijn idee, jij mag de website en alles er omheen regelen, samen worden we rijk'. Probleem was echter dat het idee helemaal niet zo goud was, hoogstens goudkleurig. Dan begon ik de voorbeelden op te sommen van andere partijen die al eerder met hetzelfde idee aan de haal waren gegaan en zag je het optimisme aan de andere kant van de tafel wegsmelten. Niet dat je persé de eerste moet zijn, of dat er überhaupt een gouden idee nodig is om succesvol te worden. Op de klant kwam het echter over dat ik zijn internet miljoenen afpakte, nog voordat hij ze verdiend had. Geen ideale start van een vruchtbare samenwerking. De combinatie van eerlijkheid, know-how en ervaring kostte ons simpelweg klanten.

Vandaag de dag is dat allemaal anders. Bedrijven hoeven niet meer zo nodig het wiel uit te vinden. Ze vertrouwen erop dat hun internetbedrijf na de zoveelste webshop echt wel weet hoe je zo'n project aanpakt, en vooral ook hoe het niet moet. We torpederen nog wel eens een gouden idee. Been there, done that, seen it all. Maar na de eerste teleurstelling volgt tegenwoordig de waardering voor marktkennis en ervaring. En gaat zo'n project soms toch door, al is het met flinke aanpassingen. Opnieuw wordt de deur plat gelopen, dit keer omdat bedrijven geen risico's willen nemen. Lopen ze later de deur weer uit met het gevoel 'been there, done that, feels safe'.




...spreekt
Handen uit de mouwen

...start
Vier ondernemers koppelen hun netwerken en halen hiermee méér opdrachten binnen

...bevordert
REWIN, spin in het web van bedrijvigheid in West-Brabant

...herstelt
Licht economisch herstel West-Brabant

...verbetert
Ondernemers kunnen hun rendement verbeteren

...bestraft
Hogere boete bij illegaal werk

...belegt
De beleggings- adviseurs

...netwerkt
Regio Business Dagen Breda

...speelt
BizWorld Brabant van start

...rijdt
Zakelijk onderweg

...onderneemt
Het MKB onderneemt te naïef !

...adviseert
Familiebedrijf; strategisch management en planning (deel 1)

...promoot
Het kloppend hart van westelijk Noord-Brabant

...realiseert
Contouren merkendorp zichtbaar

...ontwikkelt
Kwaliteit staat voorop

...behartigt
Leden bieden toegevoegde waarde aan de gemeente

...herstructureert
Leefgenot voor jong en oud

...revitaliseert
De nieuwe poort van Roosendaal

...bouwt
Natuurlijk wonen tussen bos en stad

...versterkt
Een winkelhart om trots op te zijn

...ontplooit
Wissel tussen verleden en toekomst

...organiseert
Boeiend ballonspektakel boven Breda

...leest
In 't kort

...stimuleert
De functie van het bedrijven- en regio-promotie programma in West-Brabant

...huisvest
Stijging aanbod én opname kantoorruimte in Nederland

...kiest
Bedrijventerrein Moerdijkse Hoek op afstand van de kern Moerdijk