In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
Februari 2005













advertenties
www.deondernemer.com
www.sitesupport.nl
www.storimansenpartners.nl




Boeiend ballonspektakel boven Breda

Deze zomer bestaat Breda Ballon Fiësta twintig jaar. Reden voor een feestje bedacht het zeskoppige bestuur van de stichting, dat jaarlijks het driedaags evenement in Breda organiseert. Op woensdag 10 augustus zullen er in de vroege avond honderd heteluchtballonnen het luchtruim boven de gemeente Breda sieren.

Op de foto staan van links naar rechts: John van Zundert van AAFire, Jeroen Berkhout (voorzitter Breda Ballon Fiësta) en Ron Graumans van Finntax bij voetbalvereniging de Gunners aan de Wikketuin, dé locatie waar het evenement 20 jaar gelden begon en waar ook nu weer ballonnen zullen opstijgen.

Dit boeiende ballonspektakel is de start van de twintigste editie van Breda Ballon Fiësta (BBF) die van 11 tot en met 13 augustus aan de Rietdijk in Breda plaatsvindt.

Het idee ontstond ruim een jaar geleden. "We willen iets bijzonders voor Breda en de bewoners organiseren. Zoveel ballonnen tegelijk in de lucht is een voor Nederland vrijwel ongekend fenomeen, dat de laatste 25 jaar niet meer is vertoond. Bij de grote ballonevenementen in Nederland stijgen in de regel zo'n 35 heteluchtballonnen op. Wij maken voor deze gelegenheid gebruik van zo'n twintig opstijglocaties binnen Breda en omliggende dorpen, zodat voor deze éénmalige gebeurtenis honderd ballonnen mogelijk zijn. Natuurlijk vindt dit plaats in goed overleg met de plaatselijke en luchtvaartautoriteiten. Alle locaties zijn gratis toegankelijk voor het publiek. Welke extra locaties er precies gekozen worden is nog niet bekend," laat Breda Ballon Fiësta-voorzitter Jeroen Berkhout weten.

Breda Ballon Fiësta is een gratis publieksevenement dat tijdens drie dagen ongeveer 70.000 bezoekers trekt. Het spektakel wordt mede mogelijk gemaakt door vrijwilligers en bekostigd uit sponsorgelden en een bijdrage van de gemeente Breda. "De bedrijven sponsoren om diverse redenen. Meer naamsbekendheid, de ander doet het zuiver voor relatiebeheer al dan niet in combinatie met een incentive voor het personeel. De VIP-faciliteiten zijn speciaal daarvoor geschikt. Sponsors kunnen klanten uitnodigen en vanaf eersterangs plaatsen in een ongedwongen ambiance genieten van het schouwspel rondom het opstijgen van de ballonnen. De sfeer bij ons is ongedwongen en gemoedelijk. Daarom zijn veel sponsors ons al jaren trouw. Wat niet wil zeggen dat nieuwelingen niet welkom zijn," zegt Berkhout.

Speciaal voor het twintigjarig bestaan maakte Margriet Vos van het gelijknamige Bredase ontwerpbureau op basis van de huisstijl een jubileumlogo. Twee andere sponsors stonden direct klaar een locatie voor hun rekening te nemen. Ron Graumans van Finntax Telecom BV en John van Zundert van AAFire, zijn de eerste twee sponsors die het 100-ballonnen verhaal mede mogelijk gaan maken.

"Voor ons is Breda Ballon Fiesta de ultieme manier om klanten te laten proeven van een uniek evenement met een fantastische uitstraling. In 2005 zijn wij vijf jaar sponsor. Voor ons de reden om iets extra`s te doen. Wij adopteren een locatie om de ultieme droom van BBF waar te maken. Hier aan de Wikketuin in de Haagse Beemden, waar nu voetbalvereniging De Gunners zit, werd twintig jaar geleden het eerste evenement gehouden,"zegt John van Zundert directeur/eigenaar van AAFire.

Volgens Ron Graumans, directeur Finntax Telecom BV, al weer zeven jaar sponsor van BBF, zijn zakelijke klanten vandaag de dag best een beetje verwend. "Voetbalwedstrijden, de tennis- en golfclincs en meer van dat soort uitjes. Maar wat me steeds opvalt is dat een relatie het geweldig vindt om op het VIP- terras van BBF te mogen komen. Alleen al het oplaten van zo'n 35 diverse ballonen in een tijdsbestek van een uur maakt vaak een overweldigende indruk. Mijn gasten vinden het perfect en als je ze dan ook nog in de gelegenheid stelt mee te varen in de Finntax ballon dan kan de avond al helemaal niet meer stuk," aldus Ron Graumans.

"Om deze jubileumviering mogelijk te maken, moeten alle locaties gesponsord worden. Er zijn daarom nogal wat bedrijven nodig die een steentje willen bijdragen. Wij hebben zelf locaties op het oog, maar als een bedrijf hieraan mee wil doen en het bedrijfsterrein is geschikt als opstijglocatie, zou dat ook kunnen.

Alle informatie staat op onze website www.bredaballonfiesta.nl," besluit de voorzitter.


...spreekt
Handen uit de mouwen

...start
Vier ondernemers koppelen hun netwerken en halen hiermee méér opdrachten binnen

...bevordert
REWIN, spin in het web van bedrijvigheid in West-Brabant

...herstelt
Licht economisch herstel West-Brabant

...verbetert
Ondernemers kunnen hun rendement verbeteren

...bestraft
Hogere boete bij illegaal werk

...belegt
De beleggings- adviseurs

...netwerkt
Regio Business Dagen Breda

...speelt
BizWorld Brabant van start

...rijdt
Zakelijk onderweg

...onderneemt
Het MKB onderneemt te naïef !

...adviseert
Familiebedrijf; strategisch management en planning (deel 1)

...promoot
Het kloppend hart van westelijk Noord-Brabant

...realiseert
Contouren merkendorp zichtbaar

...ontwikkelt
Kwaliteit staat voorop

...behartigt
Leden bieden toegevoegde waarde aan de gemeente

...herstructureert
Leefgenot voor jong en oud

...revitaliseert
De nieuwe poort van Roosendaal

...bouwt
Natuurlijk wonen tussen bos en stad

...versterkt
Een winkelhart om trots op te zijn

...ontplooit
Wissel tussen verleden en toekomst

...organiseert
Boeiend ballonspektakel boven Breda

...leest
In 't kort

...stimuleert
De functie van het bedrijven- en regio-promotie programma in West-Brabant

...huisvest
Stijging aanbod én opname kantoorruimte in Nederland

...kiest
Bedrijventerrein Moerdijkse Hoek op afstand van de kern Moerdijk