In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
Januari 2006

Voorpagina van 'De Ondernemer'

Inhoud van 'De Ondernemer'

Columns van 'De Ondernemer'

Advertorials van 'De Ondernemer'

Archief van 'De Ondernemer'

Colofon van 'De Ondernemer'

advertenties
www.storimansenpartners.nl
bees-delivery.be

De Ondernemer, informatieblad voor ondernemers in Zuidwest-Nederland
onderneemt...,  informeert..., leest...

Regio Business Dagen West-Brabant 2006

Op 12 & 13 april 2006 worden voor de 4e maal in het Racketcentrum te Breda de Regio Business Dagen West-Brabant georganiseerd.



De editie van 2005 kreeg een zeer positieve impuls door het bezegelen van de overéénkomst met 'De Ondernemer' welke ook dit jaar weer optreedt als de exclusieve mediapartner van de Regio Business Dagen. De editie van 2005 kon al bogen over een breed en gevarieerd exposanten- en bezoekersprofiel maar volgens het projectmanagement Rian Ramaekers en Pieter Verkooijen van Organisatie Groep Zuid B.V zit er voor 2006 nog meer in. De Regio Business Dagen West-Brabant - het netwerkevenement voor de regio - geeft ondernemingen, overheden en onderwijsinstellingen de kans om nieuwe contacten te ontmoeten, relaties uit te nodigen, naamsbekendheid te vergroten en producten en/of diensten te presenteren. Door de unieke samenwerking met de Ondernemer biedt niet alleen de beurs, maar ook dit zakelijk goed gelezen blad, bedrijven uit de regio de mogelijkheid om zich goed in de picture te zetten.


Het JOP- plein
Ook voor de jongere onderneming hebben de Regio Business Dagen veel te bieden; Om het gat te dichten tussen enerzijds de grote behoefte van jonge ondernemingen om contacten te leggen op een netwerkevenement, en anderzijds de vrees in het niet te vallen tussen grote stands van landelijke organisaties is er in samenwerking met het evenementenbureau MCR en het Jong MKB in 2005 het Jonge Ondernemers Plein geïntroduceerd. Middels het clusteren van een aantal kleinere, betaalbare stands heeft het Jonge Ondernemers Plein een zeer uitnodigende uitstraling. Het Jonge Ondernemers Plein zal daarom ook dit jaar zeker niet ontbreken.


Het succes van clusters
Naast de startende bedrijven voelt ook de gevestigde orde zich steeds beter thuis in een collectief. Vandaar dat organisator OGZ warme contacten onderhoudt met ondernemerskringen en businessclubs in de regio voor het opzetten van clusters voor hun leden. 'Contacten leggen is een sociale aangelegenheid, en wie functioneert er sociaal nu niet beter in een vertrouwde omgeving?' aldus Pieter Verkooijen van OGZ. We willen daarom dit jaar nog meer naar een geclusterde opzet; we zien ook in andere regio's dat leden van een businessclub gezamenlijk een plein creëren, hetgeen zowel voor de bezoeker als de exposanten onderling een zeer dynamisch en overzichtelijk resultaat oplevert. Ook werkt het drempelverlagend aangezien er vanuit de 'ons kent ons' sfeer binnen een plein makkelijker externe contacten aan elkaar worden geïntroduceerd' vertelt organisator Rian Ramaekers.


Inspirerende Sprekers
Inspiratie halen uit elkaars inspanning tot ondernemen is ook zeker een belangrijk aspect, inspiratie welke ook zeker kan worden gehaald uit vooraanstaande sprekers zoals afgelopen editie de oud-minister Hans Wiegel. Voor de editie van 2006 is er reeds toegezegd door Johan Derksen. Deze voetbaldeskundige / hoofdredacteur / televisiepersoonlijkheid gaat in een humoristische en onderhoudende lezing in op de combinatie voetbal en bedrijfsleven. Met zijn communicatieboodschappen, inspirerende visie, de waanzin van tv en anekdotes uit de sport staat deze genadeloze columnist uiteraard garant voor een aantal scherpe uitspraken.

Ondernemen en de Regio
Ondanks de 24uurs economie en globalisering van handel en communicatie dient volgens de organisatie het belang van de regio niet onderschat te worden. Ieder bedrijf maakt wel degelijk deel uit van de maatschappelijke samenleving, zowel op (inter)nationaal, regionaal en lokaal niveau. En intensieve samenwerking op lokaal niveau blijkt keer op keer de basis te zijn voor de economische bloei van een regio. Reden genoeg om de beurs met een bezoek te vereren!

Voor deelname of meer informatie over de Regio Business Dagen West-Brabant kunt u contact opnemen met Organisatie Groep Zuid B.V. projectmanagement: Rian Ramaekers en Pieter Verkooijen - 040-2979497 - of per mail Rian@OGZ.nl



...evolueert
De MKB'er, het oog in de orkaan

...riskeert
'Waarom zou het mij niet lukken?'

...helpt
WIM© Europe: de handigste hulp voor elke keuken!

...ontwikkelt ideëen
Spil zorgt voor uitvoering innovatieve ideeën

...stagneert
West-Brabantse woningbouw stagneert

...winkelt
Wie winkelt waar en waarom?

...registreert
Op tijd bedrijf uitschrijven

....regelt
Kamer van Koophandel wil minder regels

...belegt
De Beleggingsadviseurs

...verenigt zich
ZLTO speelt belangrijke rol in ontwikkeling agrarische sector

...reguleert
Nederlandse overheid zet agrarische sector op achterstand

...scoort
West-Brabant en Zeeland scoren hoog voor glastuinbouw

...verandert
Grote betrokkenheid kenmerkt de sector

...innoveert
Belangrijke rol voor technologie in land- en tuinbouw

...groeit
Dynamiek moet blijven

...zoekt de ruimte
Ruimte om te ondernemen

...creëert
Nieuwe mogelijkheden voor het boerenbedrijf

...onderneemt
De jeugd heeft de toekomst

...organiseert
Regio Business Dagen West-Brabant 2006

...wenst

...rijdt
Onderweg

...verhuist
Kantorenmarkt krabbelt voorzichtig uit dal

...verbetert
Versteviging relatie betrokkenen essentieel voor verbetering kantorenmarkt

...kiest
Rijkman Groenink Nederlander van het Jaar