In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
April 2006

Voorpagina van 'De Ondernemer'

Inhoud van 'De Ondernemer'

Columns van 'De Ondernemer'

Advertorials van 'De Ondernemer'

Archief van 'De Ondernemer'

Colofon van 'De Ondernemer'

advertenties
www.storimansenpartners.nl
bees-delivery.be

De Ondernemer, informatieblad voor ondernemers in Zuidwest-Nederland
onderneemt...,  informeert..., leest...

Regionaal dagblad sterke partner in arbeidsmarktcommunicatie
Gecombineerd werven in dagblad en op internet

Het zal u vast niet ontgaan zijn. De advertentiekolommen van de beide regionale dagbladen in Zuid-West Nederland, BN/DeStem en de PZC, vullen zich op zaterdag weer in rap tempo met personeelsadvertenties. Een beter bewijs van het feit dat de arbeidsmarkt snel aantrekt is er niet. Verreweg de meeste bedrijven in de regio kiezen bij het communiceren van hun vacatures voor een advertentieplaatsing in het regionale dagblad in het gebied waar men zelf gevestigd is. Een keuze die vaak is gebaseerd op het enorme bereik dat BN/DeStem en de PZC de adverteerder bieden.


Kees van Zalinge.

Kees van Zalinge, senior accountmanager arbeidsmarktcommunicatie bij BN/DeStem | PZC bv, legt uit dat het bereik van BN/DeStem en de PZC in West-Brabant en Zeeland zowel op basis van opleidingsniveau als op basis van beroepsgroep vrijwel altijd veel hoger is dan dat van andere media zoals huis-aan-huis-kranten en landelijke dagbladen: "73% van de beroepsbevolking in de verspreidingsgebieden van BN/DeStem en de PZC oriënteert zich via het regionale dagblad op de arbeidsmarkt. Hoog, middelbaar of laag opgeleid, commercieel of technisch personeel, het maakt niet uit. BN/DeStem en de PZC blijven in alle groepen de meest populaire oriëntatiemedia bij de zoektocht naar een nieuwe uitdaging."

Internet
Daarnaast is natuurlijk ook het internet een belangrijke vacaturebron geworden. 47% van de beroepsbevolking oriënteert zich via vacaturesites op de arbeidsmarkt. Van Zalinge: "dat percentage neemt toe naarmate het opleidingsniveau hoger is. Maar ook dan zien je nog dat het dagblad op nummer één blijft staan." Toch timmert het Wegener-concern, waar BN/DeStem en de PZC deel van uitmaken, al een aantal jaren flink aan de digitale snelweg. JobTrack.nl, de vacaturesite van Wegener, is zelfs de banensite met het grootste maandbereik van alle vacturesites in Nederland. "Daarmee hebben we naast onze dagbladen nog een ijzersterk medium in handen. We kunnen op die manier ondernemers advertentiecombinaties aanbieden waarmee men de kracht van onze regionale dagbladen combineert met het hoge maandbereik van JobTrack.nl", aldus Van Zalinge. Adverteerders die een personeelsadvertentie willen plaatsen kunnen kiezen voor verschillende pakketten waarbij men zelf kan bepalen in welke mate men een personeelsadvertentie in BN/DeStem of de PZC combineert met online werving op JobTrack.nl.

Maatproduct
Naast de combinatiemogelijkheden met JobTrack.nl kan ook het dagbladproduct naar wens van de klant worden ingevuld. Kees van Zalinge daarover: "de ene vacature is de andere niet. De combinatie van functie-eisen en de vestigingsplaats van de klant bepalen in principe het product dat voor een klant interessant is." Van Zalinge doelt op de combinatiemogelijkheden tussen regionale dagbladtitels die binnen de regionale Wegener dagbladen aangeboden kunnen worden. "Een ondernemer die in Goes is gevestigd en een technische HBO-er zoekt, schakelt voor een optimaal bereik minimaal de combinatie BN/DeStem en de PZC in. Voor dezelfde functie in Breda is het absoluut aan te raden om de personeelsadvertentie te plaatsen in de combinatie BN/DeStem, PZC en het Brabants Dagblad, eventueel aangevuld met het Eindhovens Dagblad. Ook voor specialistische MBO-functies zijn dit soort advertentiecombinaties zeker aan te raden." Uit het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt blijkt immers dat de reisbereidheid onder werkzoekenden zodanig is dat het inschakelen van meerdere dagbladtitels gerechtvaardigd is. Die reisbereidheid neemt verder toe naarmate het opleidingsniveau hoger of de functie specialistischer is. "Met andere woorden: iemand die een vacature heeft in te vullen laat kansen liggen als hij geen rekening houdt met de reisbereidheid van potentiële medewerkers" zegt Van Zalinge. De reisbereidheid is overigens geen argument om dan maar een landelijk dagblad voor de werving van personeel in te schakelen. "Daar komt weer het bereik om de hoek kijken. De landelijke dagbladen hebben in Zuid-Nederland slechts een beperkt bereik en het bereik in andere delen van Nederland is vaak grotendeels 'waste' omdat de bereidheid tot verhuizing bij werkzoekenden juist weer bijzonder klein is. De nieuwe uitdaging wordt vooral gezocht in de eigen of een aangrenzende regio", schetst Van Zalinge.

Door de vele combinatiemogelijkheden, zowel in de diverse Wegener-dagbladen als met de advertentiepakketten op JobTrack.nl zijn BN/DeStem en de PZC uitstekend in staat om de krachtigste en tot nu toe unieke combinatie in personeelswerving aan te bieden: in het regionale dagblad en op de best bezochte vacaturesite van Nederland. Bovendien heeft een adverteerder voor al die mogelijkheden maar één loket waar alles geregeld kan worden. BN/DeStem | PZC mag zich met dit productaanbod met recht dé regionale partner in arbeidsmarktcommunicatie noemen!


...zet zich in
Chris Rutten gaat voor ondernemend West-Brabant

...leent
Lening afsluiten moeilijk voor ondernemers?

...verbreedt zijn horizon
Internatio­nale Handelsdag in Bergen op Zoom op 8 april

...stelt
"Innovatie draait om mensen"

...droomt
Spelen én leren op de boerderij

...doet internationaal zaken
Innoveren over de grenzen heen met Syntens

...stuurt
Innovatieplannen voor West-Brabant

....ontmoet
Netwerken tijdens Regio Business Dagen

...onderzoekt
Regionaal koopgedrag in kaart

...belegt
De Beleggingsadviseurs

...presenteert zich
Bedrijfsleven West-Brabant maakt zich op voor de Regio Business Dagen!

...deelt ervaringen
Jong MKB West-Brabant, het netwerk voor actieve starters in de regio

...speelt in op trends
Impulsnota Breda

...bezoekt woensdag 12 april
Lezingenprogramma Regio Business Dagen

...bezoekt donderdag 13 april
Lezingenprogramma Regio Business Dagen

...presenteert het ondernemers­netwerk
VOC ondernemers koersen op volle kracht

...adverteert
Gecombineerd werven in dagblad en op internet

...beoordeelt
Vaak van doorslaggevende betekenis

...werft
Het uitzendbureau, méér dan het oplossen van de personeelsvraag

...bouwt
De intermediair voor het bedrijfsleven

...bundelt de krachten
Kwetsbare groepen op de arbeidsmarkt

...coacht
Het nut van permanente scholing

...vindt
De juiste persoon op de juiste plek

...vraagt
Hoeveel privacy hebben uw klanten?

...spreekt
In 't kort

...rijdt
Onderweg

...en de milieuregelgeving
Veel aandacht voor milieu bij ontwikkeling

...voorspelt
Nederlands vastgoed massaal in buitenlandse handen

...versterkt vertrouwen
Start Regionale Regieraad Brabant / Zeeland

...plant
Website voorkomt stagnatie locatieontwikkeling