In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
September 2006

Voorpagina van 'De Ondernemer'

Inhoud van 'De Ondernemer'

Columns van 'De Ondernemer'

Advertorials van 'De Ondernemer'

Archief van 'De Ondernemer'

Colofon van 'De Ondernemer'

advertenties
www.storimansenpartners.nl%2F%3Fmakelaar%3Dbreda
www.deondernemer.com

De Ondernemer, informatieblad voor ondernemers in Zuidwest-Nederland
onderneemt...,  informeert..., leest...

Vijf ondernemersnetwerken organiseren gezamenlijk de netwerkavond
'Ondernemers zijn net echte mensen'

Op 4 oktober organiseren vijf ondernemersnetwerken uit West-Brabant gezamenlijk een netwerkavond rond het thema 'Ondernemers zijn net echte mensen'. De avond vindt plaats in Fort St. Gertrudis, Haven 54 in Geertruidenberg.



Het doel van deze avond is om contacten te leggen tussen de verschillende ondernemersnetwerken en tussen de ondernemers zelf. "Wij hebben voor dit thema gekozen", aldus Lèon de Lobel van Jong Management, "omdat wij op zoek gaan naar de menselijke kanten van de ondernemer. We hebben drie sprekers uitgenodigd die ieder op hun eigen manier kijken naar het ondernemerschap."

Kogelharde spruiten
Eèn van die sprekers is Eugène Roorda. Hij is creatief directeur/partner van Roorda Reclamebureau. Eerder was hij succesvol reclamemaker bij gerenommeerde bureaus als FHV/BBDO, McCann, Ogilvy & Mather en Publicis. Tijdens de netwerkavond 'Ondernemers zijn net echte mensen' gaat hij in op de vraag: "Hoe ziet de wereld jou? Hoe maak ik mezelf zichtbaar en hoe presenteer ik mezelf?" De case van het supermarktconcern Dirk van de Broek en het boek Kogelharde spruiten, bekentenissen van een reclameman zijn hierbij zijn leidraad. Dit boek verscheen begin 2006 en vertelt het verhaal van vijf jaar creatief werken voor het Dirk van den Broek-concern. Hij bezorgde het concern honderden miljoenen extra omzet en liet het marktaandeel stijgen van 4,9 naar 8%. Luisteraars van Business News Radio kennen EugËne ook van zijn wekelijkse column over het reclamevak.

Werelddierendag
De vergelijking tussen de dierenwereld en het ondernemerschap wordt verder uitgewerkt door de bioloog/coach Patrick van Veen. In zijn boek Help mijn baas is een aap geeft hij talloze praktische voorbeelden van hoe observaties van het leven van apen kunnen leiden tot een andere kijk op leiderschap en groepsgedrag. Tijdens de netwerkavond zal hij aan de hand van deze voorbeelden op zoek gaan naar de overeenkomsten, de verschillen tussen apen en ondernemers en vooral ook naar de lessen die wij hier uit kunnen trekken.
De derde spreker, de magician George Parker, gaat in op de mythes, magie en management. Het is een reis van de held als inspiratiebron voor ondernemerschap met allerlei magische uitstapjes. De reis voert ook langs persoongerichte onderwerpen zoals 'zie ik wat ik zie?' en wat betekenen begrippen als 'inspiratie, zelfbeeld, zingeving en ethiek' voor mij als ondernemer en manager?

Netwerkavond
Over het waarom van de netwerkavond is Léon de Lobel duidelijk: "Ondernemers zijn optimisten. Ze zien overal kansen, hebben de bevlogenheid om ervoor te gaan en willen hun dromen realiseren. Dat kunnen ze niet alleen. Hiervoor zijn gemotiveerde medewerkers, vrienden en kennissen die hen helpen en stimuleren en natuurlijk tevreden klanten onontbeerlijk. Eigenlijk zijn ondernemers net echte mensen, ze willen iets presteren en ze willen erkenning. Netwerken is hierbij onontbeerlijk.
Dit is ook de reden van de regelmatige samenwerking tussen Stichting Gaia, Jong Management, Jonge Ondernemers Sociëteit Breda, Jong MKB en het Communicatie Netwerk Baronie. De leden van de verschillende netwerken hebben elkaar wat te bieden en kunnen hier nieuwe contacten opdoen."

Podcasting
Opvallend nieuw communicatie-instrument dat wordt gebruikt om mensen te interesseren in de netwerkavond, is een aantal podcasts. Dit zijn radiouitzendingen die via het internet kunnen worden gedownload en op ieder willekeurig tijdstip worden beluisterd. Het 'radio-offensief' startte eind augustus met een radiocommercial die gelijktijdig met de folder en de informatie op de website werd verspreid. In september komen er verschillende radioprogramma's waarin o.a. de drie sprekers, de organiserende verenigingen en een aantal sponsors aan het woord komen. Alle radioshow zijn te vinden op de site www.netwerkavond.nl en portal voor podcasts www.podplaza.nl.

Aanmelden
De kosten voor de leden van de vijf organisaties bedragen € 40,00 exclusief BTW, voor niet-leden zijn de kosten € 65,00 exclusief BTW. Inbegrepen in dit bedrag zijn het buffet, de drank en het bijwonen van èèn van de seminars. In totaal kunnen maximaal 250 ondernemers ontdekken of ze 'een echt mens' zijn en hierbij geldt vol = vol. Aanmelden kan via het formulier op de website www.netwerkavond.nl. Dit kan tot 2 oktober a.s.
Op deze site staat ook alle informatie over de opzet, de locatie, de podcasts en de informatie over de verschillende netwerken.
www.netwerkavond.nl
www.gaianetwerk.nl
www.jmkring10.nl
www.josbreda.com
www.jmkbwb.nl
www.cnbnetwerk.nl
www.podplaza.nl


...stimuleert
Prioriteiten in Bergen op Zoom

...promoot
Je kunt alle uitdagingen aan gaan

...is echt
Ondernemers zijn net echte mensen

...onderzoekt
Programma Stratos opent ogen van jonge ondernemers

...verft
Pionier Rubia krijgt steuntje in de rug van Syntens

...exporteert
Zaken doen met het buurland?

...introduceert
KvK introduceert pasje voor starters

....raadpleegt
Handelsregister nu ook internationaal

...biedt
Geld geven is uit de tijd

...adviseert
De Beleggingsadviseurs

...vormt
Breda zet er de schouders flink onder

...combineert
Breda, stad met karakter

...monitort
Breda introduceert derde vastgoedmonitor

...verzilvert
Economische Impulsnota 2006-2010

...kenmerkt
Samenwerking tussen twee bedrijventerreinen

...ontwikkelt
KVO traject boekt succes

...revitaliseert
Bedrijventerrein met potentie

...staat samen sterker
De kracht van een bedrijvenvereniging

...sluit zich aan
Alliantie BZW en BIC: ondernemers vormen een sterk platform

...plant
Unieke evenementenlocatie weer een stap dichterbij

...doet zijn voordeel
Bedrijvig Brabant wetenschappelijk op de kaart gezet

...spreekt
In 't kort

...vult in
'Er zijn nog voldoende kansen voor de ontwikkeling van binnenstedelijke locaties in Brabant'

...rijdt
Zakelijk onderweg