In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
November 2006

Voorpagina van 'De Ondernemer'

Inhoud van 'De Ondernemer'

Columns van 'De Ondernemer'

Advertorials van 'De Ondernemer'

Archief van 'De Ondernemer'

Colofon van 'De Ondernemer'

advertenties
bees-delivery.be
www.storimansenpartners.nl

De Ondernemer, informatieblad voor ondernemers in Zuidwest-Nederland
onderneemt...,  informeert..., leest...


Bedrijven
PriceWaterhouseCoopers
Rabobank Amerstreek
ilocal
Van Keulen loodgieters
ilocal
Uw bedrijf slim gevonden

Nederlanders die op zoek zijn naar een product, dienst of bedrijf, beginnen hun zoektocht meestal op het internet. Vanachter de computer leert 68 procent een nieuwe leverancier kennen. Voor ondernemingen is het daarom van groot belang om goed vindbaar te zijn op de digitale snelweg. ilocal maakt dat mogelijk.


Rob Jorg, Chantal Goïnga en Enrico Grobben zorgen met ilocal dat 'bedrijven slim gevonden worden'.

Het werkt als een internet-zoekmachine, zoals Google en Ilse, met het verschil dat de resultaten uitsluitend relevante bedrijven zijn. 'Mensen kunnen plaatsnamen, het product of de bedrijfsnaam invullen', legt directeur Rob Jorg uit. 'Daarna begeleidt de website je om precies te vinden wat je zoekt.' En dat gaat snel. Gemiddeld kost het de gebruiker slechts enkele muisklikken om zijn keuze er handig uit te filteren en bij het juiste bedrijf uit te komen. De locatie van dat bedrijf staat bovendien handig aangegeven op een kaart.

Gratis
Eén van de grote voordelen voor de gebruiker is dat alleen - maar wel alle - bedrijven in Nederland op ilocal staan. 'Wanneer bij ons het webadres bekend is, bekijken we ook de inhoud van de website van het bedrijf. We zoeken naar relevante trefwoorden, zodat we de onderneming hieraan kunnen linken,' zegt Jorg. Het bedrijf zelf kan die adresgegevens gratis aanpassen en aanvullen. 'Ook kun je gratis een bedrijfsprofiel toevoegen', vult Chantal Goïnga, communicatie marketeer van ilocal, aan. 'De gebruiker kan dan nog beter inschatten of dat bedrijf heeft wat hij zoekt.'

Veel ervaring
ilocal is vorig jaar mei opgericht door Pieter Grasdijk. Hij heeft daarvoor veel kennis en ervaring opgedaan bij uitgevers en adresgidsen, zoals de Gouden Gids. Rob Jorg heeft een soortgelijke achtergrond met daarnaast bij de Wegener Dagbladen gewerkt. Verkoopdirecteur Enrico Grobben brengt vanuit zijn ervaring bij de Xerox-groep en Heracles Almelo, de kennis over het mkb in. Marketing manager Adriaan van der Hek beschikt over de benodigde internetervaring, opgedaan bij onder meer Tiscali. Sinds augustus is het bedrijf een joint venture aangegaan met Wegener Uitgeverij. Het bedrijf groeit snel en heeft al bijna vijftig medewerkers. Inmiddels bezoeken per maand meer dan een half miljoen unieke bezoekers de site. 'Dat verwachten we begin volgend jaar verdubbeld te hebben', stelt Jorg.

Veel rendement
Bedrijven die hun vermelding op ilocal zo goed mogelijk willen benutten, doen er goed aan om te adverteren. Jorg: 'Adverteerders blijken 58 keer vaker geselecteerd te worden dan bedrijven die niet adverteren.' Aangezien dat al vanaf 439 euro per jaar kan, is dat een investering die snel is terugverdiend. ilocal geeft adverteerders volop inzicht in statistieken, zodat ook daadwerkelijk zichtbaar is wat via deze vermelding bij het bedrijf terechtkomt. Goïnga: 'Een adverteerder komt in een voor hem relevante rubriek als eerste resultaat tevoorschijn. Daarnaast kun je een uitgebreide omschrijving van maximaal duizend woorden toevoegen. Wanneer een gebruiker op woorden zoekt die daarin voorkomen, komt het bedrijf in de zoekresultaten naar voren. Dat werkt dus veel eenvoudiger dan bij zoekmachines of adresboeken, waar je slechts een beperkte hoeveelheid informatie kwijt kunt.'

Eenvoudig
Ook kunnen bedrijven logo's, brochures en zelfs filmpjes toevoegen. ilocal helpt zo nodig bij het opstellen en de opmaak van de tekst. 'Via ilocal wordt veel doorgeklikt naar websites van bedrijven', zegt Goïnga. 'Wanneer een bedrijf zelf geen website heeft, kan de vermelding op ilocal zo uitgebreid zijn, dat deze gewoon als website werkt. Vooral voor kleinere bedrijven kan dat een uitkomst zijn. Want je hebt geen verstand van internet of het bouwen van websites nodig om bij ons een actuele en aantrekkelijke pagina te hebben.'

ilocal
Noordzeelaan 50
8017 JW Zwolle
T: (038) 460 01 46 of (0800) 222 8222 (gratis)
F: (038) 460 12 16
E: info@ilocal.nl
I: www.ilocal.nl


...spreekt
Minister-president Jan Peter Balkenende te gast

...helpt
Italië is hot

...plaatst
Personeelsadvertentie, werving én selectie in één moeite door

...confronteert
Metanoia boort bij ondernemers nieuwe kracht aan

...organiseert
Hergebruik Producten: hype of kans?

...concurreert
InPEC: Bredaas klinisch onderzoeksinstituut met grenzeloze ambitie

...combineert
West-Brabant telt 5.500 parttime ondernemers

....ontwerpt
'We zijn een verzameling Willie Wortels'

...start
Ook voor jezelf beginnen?

...initieërt
Maatschappelijk ondernemen op de Bredase Beursvloer

...voorspelt
In 2008 ploffen bureaucratische organisaties uit elkaar

...exploiteert
Zeeland Seaports: samenwerking erg belangrijk

Sports Utitlity Vehicle revealed

SUV's Populair maar ook verguisd
Frank van Doorn: "Ik kies in extremen."
Sander van Houten: "Ik vind die Tucson wel stoer..."
Audi
BMW
Cadillac
Chevrolet
Hummer
Hyundai
Jeep
Kia
Land Rover
Mercedes-Benz
Mitsubishi
Nissan
Opel
Subaru
Suzuki
Toyota
Volkswagen
Volvo

...belegt
De Beleggingsadviseurs

...participeert
Personeelsselectie en assessment; de emancipatie van de kandidaat

...begeleidt
Uitstekende locatie voor het bedrijfsleven én leerplek voor jongeren

...ontmoet
Groeiende belangstelling van buiten Zeeland

...rapporteert
Vastgoedmarkten zijn weer in beweging

...wil inzicht krijgen
NVM BOG presenteert marktonderzoek onder winkeliers in zestig gemeenten