In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
Januari 2007

Voorpagina van 'De Ondernemer'

Inhoud van 'De Ondernemer'

Columns van 'De Ondernemer'

Advertorials van 'De Ondernemer'

Archief van 'De Ondernemer'

Colofon van 'De Ondernemer'

advertenties
www.sitesupport.nl
www.deondernemer.com
www.storimansenpartners.nl

De Ondernemer, informatieblad voor ondernemers in Zuidwest-Nederland
onderneemt...,  informeert..., leest...

Landbouw Special
Een lekkere frisrode kleur

Bij veel mensen zijn aardbeien, bramen, bessen en frambozen favoriet als het om vers fruit gaat. De beperkte houdbaarheid weerhoudt hen vaak de delicatessen te kopen. Daarom heeft The Greenery een nieuwe zachtfruit verpakking geïntroduceerd die wordt gesloten door middel van topseal.


Rood fruit langer vers dankzij topseal.

In samenwerking met haar verpakkingsleveranciers en met de Wageningen Universiteit heeft The Greenery een transparante schaal gecombineerd met een unieke topfolie. De microperforatie in de folie zorgt voor een optimale luchtsamenstelling in de schaal, waardoor het product langer vers blijft. Hierbij worden geen additieven toegevoegd.

Optimaal
Relatiemanager Gerard van Loon: "De perforatie in de topfolie verschilt per product en per teeltwijze. Ruim drie maanden geleden hebben wij de nieuwe verpakking als pilot geïntroduceerd bij de Jumbo supermarkten. Het resultaat is geheel naar wens. Aardbeien bijvoorbeeld blijven bij een ideale bewaartemperatuur van 4°C gemiddeld drie dagen langer vers en er treedt geen smaakverlies of kleurverandering op. Inmiddels liggen deze versproducten in meer winkels. Jaarlijks verpakken wij veertien miljoen kilo aardbeien op diverse manieren. Op de markt van zacht fruit zijn wij een kleinere speler. Die positie versterken wij de komende jaren.
De innovatieve machine waarmee wij de folie perforeren en op de transparante schaal aanbrengen heeft voldoende capaciteit voor deze rustige winterperiode. In het voorjaar, ruim voor onze topdrukte, krijgen wij er een veel grotere bij."

Bruggenbouwer
De veilingklok doet nog zelden dienst. Nu bepaalt de marktontwikkeling de prijs. Dat eist een andere, marktgerichte benadering van partijen. The Greenery treedt op als intermediair tussen producent en afnemer, die vaak retailers zijn.
"We proberen meer te zijn dan dozenschuivers. Onze taak bestaat uit het onderzoeken en realiseren van innovatieve verpakkingsmethoden en verbetering van onze verpakkingspositie. Verder introduceren wij in samenwerking met telers en voorlichting nieuwe rassen en teeltconcepten en zijn wij gespecialiseerd in logistiek in de breedste zin van het woord. Maar wij denken ook met de telers mee en waar mogelijk komen wij hen tegemoet met bijvoorbeeld voorlichting. Samen met hen onderzoeken wij subsidiemogelijkheden. Uiteraard proberen wij invloed op de marktontwikkeling uit te oefenen. Ons doel is immers een optimale prijs voor de teler te verkrijgen.

Wij begeleiden het product van het land tot in de winkelschappen. Voor de verkoper promoten wij verpakkingen, verzorgen wij reclame-uitingen en assortimentsverbreding. Samen zorgen wij ervoor dat de consument krijgt wat hij ziet: goede kwaliteit voor een interessante prijs. Daarbij investeert The Greenery in een vaste, duidelijk zichtbare plaats in de koelunits", aldus Gerard van Loon.

Meer informatie
www.thegreenery.com


...leeft
Leven wordt zoveel leuker als je probeert je grenzen te verleggen

...verkoopt
Als de omzet achterblijft...

...komt samen
Eindejaarsbijeenkomst van de Kamer van Koophandel West-Brabant

...start
Syntens en ABAB starten met vijf leren-van-elkaar-kringen

...leert
Hoe doe ik zaken met mijn buurland Belgie?

...fuseert
KvK ook na fusie goed bereikbaar voor ondernemer

...groeit
'Het is bijna onvermijdelijk om te groeien'

....behartigt
ZLTO is meer dan belangenbehartiging

...snoept
De gezonde zoete oplossing

...verpakt
Een lekkere frisrode kleur

...verfraait
Vormgeven aan de integrale kwaliteitsverbetering van het gebied

...kijkt
Wie kijkt naar wie...?!

...bouwt
Op een steenworp afstand

...verft
Erfgoed in kleur

...woont
Bijzondere stoffeerders van het landschap

...zorgt
Zorgen voor het milieu

...introduceert
Samen-werken en zelf-verantwoordelijk leren

...kweekt
Praktijk en opleiding sluiten op elkaar aan

...fokt
Wij gaan voor de absolute top!

...verandert
Plezier in het ondernemerschap

...kiest
De ondernemer heeft de sleutel voor de toekomst

...wint
Winnaar Nationale Ondernemers Quotiënt-Test

...wenst

...rijdt
Zakelijk onderweg

...belegt
De Beleggingsadviseurs

...verwacht
Groei kantoorwerk gelegenheid heeft weerslag op kantooropname