In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
Juni 2007

Voorpagina van 'De Ondernemer'

Inhoud van 'De Ondernemer'

Columns van 'De Ondernemer'

Advertorials van 'De Ondernemer'

Archief van 'De Ondernemer'

Colofon van 'De Ondernemer'

advertenties
www.sitesupport.nl
www.deondernemer.com

De Ondernemer, informatieblad voor ondernemers in Zuidwest-Nederland
onderneemt...,  informeert..., leest...

Webwinkel biedt kansen voor ondernemer

De opkomst van webwinkels lijkt weinig gevolgen te hebben voor de inrichting van binnensteden. Maar dat er dingen gaan veranderen, is zeker. Die veranderingen bieden kansen voor de ondernemer, blijkt uit het onderzoek 'Winkelen in het internettijdperk' van het Ruimtelijk Planbureau. Uit gegevens van de KvK blijkt dat in West-Brabant de sector van webwinkels relatief gezien snel groeit. Van 10 starters in 2001 tot 96 starters in 2006. Dit brengt het totaal aantal webwinkels in deze regio op ruim 2900.

Van alle aankopen op het web zou 14% niet zijn aangeschaft zonder het internet. Karim Jumelet (21) uit Halsteren heeft sinds een half jaar zijn webwinkel SailOn.nl. Deze webwinkel sluit aan bij zijn hobby zeilen en hij brengt meteen de theoretische kennis van zijn huidige opleiding Small Business and Retail Management in de praktijk. "Ik hoef overdag niet aanwezig te zijn, want orders komen via mijn e-mail binnen. Zo kan ik overdag college volgen. Vooral de lagere kosten en de landelijke dekking zijn twee belangrijke voordelen van het hebben van een webwinkel." Jumelet ziet de komst van webwinkels als een kans voor ondernemers om bestaande mogelijkheden uit te breiden. "Je ziet nu al dat bestaande vestigingen ook gaan verkopen op het internet, wat extra verkoop voor hen stimuleert. In mijn ogen is dat eerder een bedreiging voor de reeds bestaande webwinkels."

Toename goederenvervoer
Uit bovengenoemd onderzoek van het Ruimtelijk Planbureau blijkt dat het E-shoppen, zoals het webwinkelen ook wel wordt genoemd, gevolgen heeft voor zowel winkeliers, consumenten als de ruimtelijke indeling in Nederland. De verwachting is dat de internetaankopen een toename van zowel goederenvervoer als personenvervoer veroorzaken, omdat producten thuis afgeleverd of opgehaald moeten worden. In de top drie van internetaankopen staan boeken, vakanties en kaartjes voor evenementen. Vooral voor leveranciers van deze producten is het van belang de kansen te benutten die het E-shoppen met zich meebrengt. Anders is de verwachting dat zij in de toekomst verdwijnen uit het stadsbeeld.

Meer informatie:
Juri Heise
Telefoon: (076) 564 6926
E-mail: jheise@breda.kvk.nl


...huurt
Telemarketing is vakwerk

...ontwikkelt
Breda piekt in de Delta

...zit
De stoel

...werkt
Avans en banken werken samen

...exporteert
Profiteren van elkaars kennis, ervaring Ún cultuur

...beveiligt
'KeyProtector' innovatieve oplossing tegen autodiefstal

...leert
Bijscholing voor een baan in de procesindustrie

....bouwt
Webwinkel biedt kansen voor ondernemer

...onderzoekt
Voorbeeldproject maakt bedrijventerrein veiliger

...remt
Rem op nieuwe bedrijventerreinen

...netwerkt
MKB Oosterhout staat voor netwerken

...verandert
P3 Transfer: meedenken met globalisering

...peilt
Ondernemer iets optimistischer: 7,3

...beslist
Via Vinci van start

...investeert
Krachtenbundeling bij onderhoud

...verzorgt
ROC: opleiding kraamverzorger

...traint
'Taalvakwerk is meer dan woorden'

...belegt
De beleggingsadviseurs

...praat
Bedrijven praten over maatschappelijk ondernemen

...berekent
MKB laat kleine vorderingen liggen

...organiseert
Queen of the Office

...feest
Bedrijven netwerken op stadskantoor

...reist
Pendelen tussen Breda en Barcelona

...bekijkt
De stand van zaken...

...rijdt
Jaguar XKR convertible: De roofkat slaat terug

...investeert
Dintelmond in de schoolbankjes

...kiest
Uitsterven of uitbreiden: dat is de grote vraag

...onderneemt
Maatschappelijk ondernemen op de Bredase Beursvloer

...sponsort
Makelaars: geef MKB de ruimte

...discuseert
Regionale samenwerking is heel belangrijk

...bekijkt
Makelaars positief over toekomst

...groeit
Ook kwaliteitsverbetering is groei van economie

...financeert
Capaciteiten belangrijk voor financiering

...ontsnapt
'Van bedrijventerrein moet je iets moois maken'