In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
Juli 2007

Voorpagina van 'De Ondernemer'

Inhoud van 'De Ondernemer'

Columns van 'De Ondernemer'

Advertorials van 'De Ondernemer'

Archief van 'De Ondernemer'

Colofon van 'De Ondernemer'

advertenties
www.storimansenpartners.nl%2F%3Fmakelaar%3Dbreda
www.deondernemer.com

De Ondernemer, informatieblad voor ondernemers in Zuidwest-Nederland
onderneemt...,  informeert..., leest...


Columns
Ron Gregoor
mr. Stan Gielen
mr. H.G.M. Daemen
Marleen de Jonge
Math Teeuwen
Mr. E.J.L. Mulderink
Dimitri Duine
Peter Schuitmaker
Vakantiegevoel
Ron Gregoor





De afgelopen maand was ik twee weken in Griekenland. Mooi land, lekker weer, denk je dan. Dat eerste klopte wel, maar het weer was niet zo best. Ik was er kennelijk een maand te vroeg want het regende en waaide behoorlijk. 'Je had beter thuis kunnen blijven', sneerde onze sympathieke gastheer van het hotel. 'Het klimaat verandert sneller dan wij denken.

Over twee jaar komen we met z'n allen bij jullie vakantievieren.' Ik moest even lachen. Wat hebben wij nou te bieden waar een Griek voor in het vliegtuig stapt? Zou hij zich echt vervelen in West- Brabant of Zeeland? Ik denk het niet. De Zeeuwse stranden concurreren met de beste van Europa. Middelburg, Bergen op Zoom, Breda, Gent en Brugge hebben geweldige historische bezienswaardigheden, het is er gezellig, je kunt er prima winkelen en een terrasje pakken.

Goedkoop Rosada ligt in de buurt en voor de kinderen is er, even verder, de Efteling. Varen in de Biesbosch, wat wil je nog meer. En dat alles binnen handbereik. En toch zien we in de zomer in West- Brabant alleen maar Rotterdammers die een boomhut bouwen en in Zeeland Duitsers die een kuil graven. Zeeland heeft zijn kust, daar komt altijd wel volk op af. West-Brabant staat als recreatiegebied nauwelijks op de kaart. Breda poogt, nu de haven letterlijk in zicht is en de hogesnelheidstrein de stad dichterbij brengt, Europa op de stad en de regio attent te maken. Dat is een prima initiatief. Maar daar mag het natuurlijk niet bij blijven.

Het vervolg, zorgen dat de toerist inderdaad komt, dat hij hier de weg weet te vinden, dat er een afstemming is van activiteiten, dat hij kan kiezen uit voldoende hotels, dat de regio klaar is om massaal toeristen te ontvangen, is natuurlijk veel belangrijker. Dat moet je samen doen. Daar moet je afspraken over maken in de regio, die in dit geval strekt tot aan Cadzand. Lukt dat, dan valt er iets moois te maken van deze streek. Een strand met een geweldige slecht-weeraccommodatie. Laat de Grieken nu maar komen. Kalos ierSate, o fielos.




...investeert
Student brengt nieuws op internet

...went
Bio-producten hebben de toekomst

...schaft af
KvK: van instelling tot bedrijf

...zit
De stoel

...bekijkt
De stand van zaken

...beveiligt
Succesvolle aanpak inbraak, diefstal en vandalisme

...ontwikkelt
'Je kunt niet alles zelf doen'

....schreeuwt
Ruimteplanner geeft behoefte van ondernemers weer

...snuffelt
Bedrijven voor snuffelstage gezocht

...compenseert
Nadeelcompensatie: een lange weg te gaan

...vangt
Haring voor het goede doel

...vertegenwoordigt
Bedrijven vinden Beursvloer

...belegt
De beleggingsadviseurs

...vliegt
Skydiving: vliegen zonder vleugels

...verwent
De gast wil verwend worden

...campeert
Van camping tot multinational

...sport
De Stok, daar gebeurt het

...reist
Brabants 'reisbureau van het Jaar'

...winkelt
Breda is een toeristisch product

...kiest
Uitzendbureau van het jaar

...studeert
Hbo- opleiding voor campingbaas

...werkt
Werk maken van vakantie

...bouwt
Een perfecte opknapbeurt

...revitaliseert
Majoppeveld: Een terrein met potentie

...peilt
Nog steeds een dikke zeven

...rijdt
Zakelijk onderweg

...herstructureert
NVB zoekt naar mogelijkheden om herstructurering te bekostigen