In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
Juli 2007

Voorpagina van 'De Ondernemer'

Inhoud van 'De Ondernemer'

Columns van 'De Ondernemer'

Advertorials van 'De Ondernemer'

Archief van 'De Ondernemer'

Colofon van 'De Ondernemer'

advertenties
www.storimansenpartners.nl
bees-delivery.be

De Ondernemer, informatieblad voor ondernemers in Zuidwest-Nederland
onderneemt...,  informeert..., leest...


Columns
Ron Gregoor
mr. Stan Gielen
mr. H.G.M. Daemen
Marleen de Jonge
Math Teeuwen
Mr. E.J.L. Mulderink
Dimitri Duine
Peter Schuitmaker
Dichtbij, betrokken en toonaangevend
Marleen de Jonge

is accountmanager Zakelijke Relaties bij
Rabobank De Zuidelijke Baronie





De Rabobank is zonder twijfel de meest zichtbare bank van Nederland. Zo zijn we onder andere de grootste sportsponsor van het land. Kijk maar naar een willekeurige aflevering van Studio Sport en je ziet onze naam regelmatig voorbij komen; als het Rabo ProTeam haar superioriteit weer eens laat zien tijdens een zware wielerkoers, de vrouwen of mannen van de nationale hockeyteams flink uithalen of de beoefenaars van de hippische sport tonen waar een klein land groot in is. Maar het is niet alleen sport wat de klok slaat. Ook op cultureel en maatschappelijk gebied timmeren wij aan de weg. En niet alleen als het gaat om prestigieuze, landelijke evenementen.

Als lokale bank, midden in de samenleving, is Rabobank De Zuidelijke Baronie een stimulerende en vernieuwende kracht. Met steun aan goede projecten en nieuwe initiatieven, dragen we een steentje bij aan de groei van uw lokale omgeving. Aan de ontwikkeling, waarbij steeds meer banken uit de kernen vertrekken, doen wij niet mee! Juist door midden in de samenleving te staan kunnen wij ons imago van 'Betrokken Bank' optimaal uitdragen. Dat dit niet onopgemerkt blijft, blijkt wel uit het feit dat wij - na een aantal keer uitgeroepen te zijn tot 'Zakenbank van het Jaar' - onlangs ook nog eens het predikaat 'Meest duurzame bank van Europa' hebben gekregen. Juist vanwege onze lokale betrokkenheid bij de gehele samenleving.

Betrokken én dichtbij
Naast heel betrokken zijn we ook nog eens heel dichtbij. Dankzij gespecialiseerde teams en een uitgebreid netwerk aan kantoren, zijn de lijntjes met de klant kort. En kan de adviseur zelfstandig en slagvaardig opereren. Daarnaast zijn vrijwel al onze adviseurs vertegenwoordigd in lokale ondernemers- en winkeliersverenigingen. Zodoende weten we wat er speelt en kunnen we snel actie ondernemen. Als coöperatieve bank, dus zonder aandeelhouders, hoeven we geen dividend uit te keren. Maar dat doen we wel! Dat zien onze klanten terug in de tarieven, maar er is meer. Onder de noemer 'coöperatief dividend' geven wij middelen, mensen en moeite terug aan de lokale gemeenschap. Geld dus, maar ook kennis. Een mooi voorbeeld is het 'Ondernemerslokaal'. Wij bieden klanten (maar ook niet-klanten) cursussen, seminars en opleidingen aan, met als insteek het ondernemersklimaat naar een nog hoger plan te tillen. Dit levert zichtbaar resultaat op. Ook andere banken zien dat in en volgen in rap tempo ons voorbeeld.

Lokale projecten
Juist omdat onze lokale banken zo diepgeworteld in de kernen zitten, ontwikkelen zij ook zelf lokale, maatschappelijke projecten. Zo kwam Rabobank De Zuidelijke Baronie eerder dit jaar met het 'Wereldidee' op tafel. Hoe kunnen we met zijn allen de lokale samenleving nog beter of mooier maken? Met dit uitgangspunt voor ogen is een wedstrijd uitgeschreven die de betrokkenheid van lokale burgers aanspreekt om hét wereldidee te lanceren. Ook hebben wij deelgenomen aan 'Spelenderwijs Ondernemen'. Een project dat als doel heeft ondernemersvaardigheden verder te ontwikkelen en bij ondernemers tot veel enthousiasme heeft geleid. Daarnaast kent de Rabobank uiteraard ook een zeer uitgebreid sponsor- en donatiebeleid. Vrijwel overal kom je onze naam tegen. Op de finishlijn van de stratenloop, tegen de boardings bij wielerkoersen, op jaarmarkten, corso's en andere lokale evenementen.

Leefbaarheid
Dit alles werpt uiteraard de vraag op waarom Rabobank hier zoveel tijd, geld en energie in steekt. Het antwoord is eigenlijk vrij simpel. Wij vinden het van het grootste belang de leefbaarheid van de kernen te waarborgen en daar waar nodig een duwtje in de rug te geven. Want van een plaats die floreert, waar mensen graag willen wonen, werken en winkelen plukken we allemaal de vruchten!




...investeert
Student brengt nieuws op internet

...went
Bio-producten hebben de toekomst

...schaft af
KvK: van instelling tot bedrijf

...zit
De stoel

...bekijkt
De stand van zaken

...beveiligt
Succesvolle aanpak inbraak, diefstal en vandalisme

...ontwikkelt
'Je kunt niet alles zelf doen'

....schreeuwt
Ruimteplanner geeft behoefte van ondernemers weer

...snuffelt
Bedrijven voor snuffelstage gezocht

...compenseert
Nadeelcompensatie: een lange weg te gaan

...vangt
Haring voor het goede doel

...vertegenwoordigt
Bedrijven vinden Beursvloer

...belegt
De beleggingsadviseurs

...vliegt
Skydiving: vliegen zonder vleugels

...verwent
De gast wil verwend worden

...campeert
Van camping tot multinational

...sport
De Stok, daar gebeurt het

...reist
Brabants 'reisbureau van het Jaar'

...winkelt
Breda is een toeristisch product

...kiest
Uitzendbureau van het jaar

...studeert
Hbo- opleiding voor campingbaas

...werkt
Werk maken van vakantie

...bouwt
Een perfecte opknapbeurt

...revitaliseert
Majoppeveld: Een terrein met potentie

...peilt
Nog steeds een dikke zeven

...rijdt
Zakelijk onderweg

...herstructureert
NVB zoekt naar mogelijkheden om herstructurering te bekostigen