In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
Juli 2007

Voorpagina van 'De Ondernemer'

Inhoud van 'De Ondernemer'

Columns van 'De Ondernemer'

Advertorials van 'De Ondernemer'

Archief van 'De Ondernemer'

Colofon van 'De Ondernemer'

advertenties
www.storimansenpartners.nl
bees-delivery.be

De Ondernemer, informatieblad voor ondernemers in Zuidwest-Nederland
onderneemt...,  informeert..., leest...


Columns
Ron Gregoor
mr. Stan Gielen
mr. H.G.M. Daemen
Marleen de Jonge
Math Teeuwen
Mr. E.J.L. Mulderink
Dimitri Duine
Peter Schuitmaker
Vakantiepret of Vakantieleed?
Peter Schuitmaker

BBO&F





Juli 2007. Het is dan bijna (of eindelijk) weer zover: Nederland in zomerreces. Nu eens even verlost van 'the battle of the fittest'. Niet meer 'eten of gegeten worden'. De continue worsteling om klanten, omzet en winst maakt plaats voor 150% vakantiepret. Vooral het 'niets-moeten-en-alles-is-prima-gevoel' laat ons grenzeloos wegzakken in een eindeloze vakantieroes. Hoera!

Wellicht bent u als één van die vele montere vakantiegangers. U wilt méér dan alleen maar luieren! U kiest voor optie A: u legt de vakantielat zo hoog mogelijk. U probeert het onderste uit de kan te halen. Ú bent per slot van rekening ondernemer met een hoofdletter O. Dan ervaart u toch al weer snel het effect van de Theory of Constraints. Want bij de optimalisatie van uw vakantiepret worden harde knelpunten pijnlijk voelbaar. Niet alles kan mee op vakantie. En ook is er niet overal tijd voor. Niet iedere reisgenoot wil en kan in het zelfde tempo de zelfde ambities waarmaken. En pijnlijker .... niet alles kan binnen het te krappe vakantiebudget. Prima: uw vakantie wordt beslist een inspirerende tijd: een bezielende bron van bruikbare leerpunten. Neem er tenminste 3 mee naar huis.

Deze helpen u beslist om zakelijk het 2e halfjaar nóg beter te presteren. Maar wellicht gaat u voor optie B: u kiest voor vooral 'niets-moeten-en-alles-is-prima'? Deze aspiraties zijn voor ú voldoende! Ook prima: uw doel is 'het hoofd leeg'. Zo begint ú tenminste 'boordevol energie' aan de 2e ronde 2007. Op vakantie gaan lijkt wel op ondernemen: ambities waarmaken. Wat bepaalt dadelijk úw vakantiepret of vakantieleed? Hoe wordt dat bereikt? En kwam dat uit!? Laat het u maar eens gewoon gebeuren!




...investeert
Student brengt nieuws op internet

...went
Bio-producten hebben de toekomst

...schaft af
KvK: van instelling tot bedrijf

...zit
De stoel

...bekijkt
De stand van zaken

...beveiligt
Succesvolle aanpak inbraak, diefstal en vandalisme

...ontwikkelt
'Je kunt niet alles zelf doen'

....schreeuwt
Ruimteplanner geeft behoefte van ondernemers weer

...snuffelt
Bedrijven voor snuffelstage gezocht

...compenseert
Nadeelcompensatie: een lange weg te gaan

...vangt
Haring voor het goede doel

...vertegenwoordigt
Bedrijven vinden Beursvloer

...belegt
De beleggingsadviseurs

...vliegt
Skydiving: vliegen zonder vleugels

...verwent
De gast wil verwend worden

...campeert
Van camping tot multinational

...sport
De Stok, daar gebeurt het

...reist
Brabants 'reisbureau van het Jaar'

...winkelt
Breda is een toeristisch product

...kiest
Uitzendbureau van het jaar

...studeert
Hbo- opleiding voor campingbaas

...werkt
Werk maken van vakantie

...bouwt
Een perfecte opknapbeurt

...revitaliseert
Majoppeveld: Een terrein met potentie

...peilt
Nog steeds een dikke zeven

...rijdt
Zakelijk onderweg

...herstructureert
NVB zoekt naar mogelijkheden om herstructurering te bekostigen