In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
Juli 2007

Voorpagina van 'De Ondernemer'

Inhoud van 'De Ondernemer'

Columns van 'De Ondernemer'

Advertorials van 'De Ondernemer'

Archief van 'De Ondernemer'

Colofon van 'De Ondernemer'

advertenties
www.deondernemer.com
www.sitesupport.nl
www.storimansenpartners.nl

De Ondernemer, informatieblad voor ondernemers in Zuidwest-Nederland
onderneemt...,  informeert..., leest...

Haring voor het goede doel

Op een zomerse avond, begin juni, stond voor het tiende jaar in successie Hotel Restaurant Tivoli in Oudenbosch in het teken van de Haringproeverij van de Kiwanisclub Halderberge.

door Karin Fleur


Kiwanispresident Schumacher overhandigt cheque aan een vertegenwoordiger KIKA
Foto’s: Karin Fleur

OUDENBOSCH - De jaarlijkse Haringproeverij is een redelijk exclusief evenement. Immers, alleen genodigden en hun relaties zijn daar welkom. Toch kwamen er ongeveer 900 ondernemers, die van haring houden, op de proeverij af in het mooi gerenoveerde Tivoli. Aan burgemeester André Osterloh de eer om, samen met Kiwanispresident Martien Schumacher, de eerste Hollandse Nieuwe te proeven.


En maar happen...

Voordat zij het startsein voor de proeverij geven, maken ze bekend hoeveel de actie van Kiwanis voor het goede doel heeft opgebracht. De club uit Halderberge heeft 10.000 euro ingezameld voor de Stichting KIKA. KIKA werft fondsen voor onderzoek op gebied van kinderkanker. Raymond Smulders van Studio I-Bizz en tevens lid van de Kiwanisclub Halderberge zegt 'eigenlijk niet zo van haring te houden'. "Maar dat maakt niet uit. Ik vind dit ondernemersevenement een bijzondere gebeurtenis. Deze haringproeverij voor het goede doel is een begrip in de regio. Een informeel samenzijn dat elk jaar grootser en meer exclusief wordt." Bijzonder is het optreden van de vrolijke Crazy Piano's. Maar eigenlijk komt iedereen voor Trijntje Oosterhuis.


En happen...

Als klap op de vuurpijl treedt de tenor Jorge Castro op. Ondernemer Michel Mansveld was tien jaar geleden de initiatiefnemer van de haringproeverij. "Toen geloofde niemand er in. Moet je nu kijken. Roosendaal, Etten-Leur, elke stad heeft zijn haringparty." Hij wil benadrukken dat netwerken belangrijk is. "Maar het goede doel is en blijft ons hoofddoel. De Kiwanis doen veel voor kinderen. De cliniclowns en het kinderastmafonds zijn ook al eens aan de beurt geweest. Dit jaar heb ik heel duidelijk vooraf gesteld: tien jaar betekent 10.000 euro, voor minder gaan we niet. Dat bedrag hebben we ruimschoots gehaald."


En happen...


Vis moet zwemmen...


Trijntje Oosterhuis vermaakt het publiek.

Meer informatie:
Internet: www.kiwanisclubhalderberge.nl


...investeert
Student brengt nieuws op internet

...went
Bio-producten hebben de toekomst

...schaft af
KvK: van instelling tot bedrijf

...zit
De stoel

...bekijkt
De stand van zaken

...beveiligt
Succesvolle aanpak inbraak, diefstal en vandalisme

...ontwikkelt
'Je kunt niet alles zelf doen'

....schreeuwt
Ruimteplanner geeft behoefte van ondernemers weer

...snuffelt
Bedrijven voor snuffelstage gezocht

...compenseert
Nadeelcompensatie: een lange weg te gaan

...vangt
Haring voor het goede doel

...vertegenwoordigt
Bedrijven vinden Beursvloer

...belegt
De beleggingsadviseurs

...vliegt
Skydiving: vliegen zonder vleugels

...verwent
De gast wil verwend worden

...campeert
Van camping tot multinational

...sport
De Stok, daar gebeurt het

...reist
Brabants 'reisbureau van het Jaar'

...winkelt
Breda is een toeristisch product

...kiest
Uitzendbureau van het jaar

...studeert
Hbo- opleiding voor campingbaas

...werkt
Werk maken van vakantie

...bouwt
Een perfecte opknapbeurt

...revitaliseert
Majoppeveld: Een terrein met potentie

...peilt
Nog steeds een dikke zeven

...rijdt
Zakelijk onderweg

...herstructureert
NVB zoekt naar mogelijkheden om herstructurering te bekostigen