In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
Maart 2005













advertenties
bees-delivery.be
www.storimansenpartners.nl




"Bier is een mooi product"
Stijn Deelen van Interbrew Key-Account Manager van het Jaar

Tijdens het Sales Event 2005 is Stijn Deelen (32), national accountmanager van Interbrew, uitverkoren tot Key-Account Manager van het jaar. Het event is een initiatief van SMA, Sales Management Association, de beroepsvereniging voor Sales & Accountmanagement. Deelen is verantwoordelijk voor de accounts Albert Heijn, Gall&Gall en Koop-Consult. Geboren en getogen in Breda kan zich niet voorstellen dat hij ergens anders zou wonen en iets ander zou doen dan bier verkopen.

Stijn Deelen

Op de vraag wat het product bier voor Deelen betekent, lacht hij hartelijk. "Heel veel. Ik zal niet snel een café binnen gaan waar niet een van onze merken wordt getapt. En natuurlijk heb ik nooit iets anders in huis dan een van onze bieren." Hij vertelt dat deze verwevenheid met het product ook voor zijn collega's geldt. "De productassociatie in onze organisatie is bijzonder groot, ja. Bier is een mooi product. Iedereen kent het en heeft er ervaring mee." Hij heeft eerder in de consultancy gewerkt. "Nou, dan ben je snel uitgepraat op een feestje!"

'Heerlijke bierlucht'
Deelen groeide op in de Bredase wijk Heusdenhout en bezocht na de Weilustschool het Stedelijk Gymnasium. Als gymnasiast kon hij nog niet bevroeden dat zijn toekomst in de brouwerij aan de andere kant van de singel zou liggen. Na de middelbare school studeerde hij in Rotterdam bedrijfskunde, woonde nog even in Londen maar wist niet hoe snel hij weer terug moest keren naar zijn Bredase roots. "In Breda is het fijn wonen en werken. Breda ligt met haar kont lekker tegen de Randstad aan en profiteert van die voordelen. Voor Interbrew is Breda een ideale locatie. Het is wel een gemis dat er geen bier meer wordt gebrouwen. Die heerlijke bierlucht als je 's ochtends naar je werk gaat, dat mis ik wel ja." Deelen werkt sinds 1999 bij Interbrew Nederland. Voordat hij als National Account Manager op de afdeling Retail aan de slag ging, was hij een jaar werkzaam op de afdeling Human Resources.

Key-Account Manager 2005
"Deze prijs is niet alleen voor mij. We werken in een team en deze prijs bevestigt dat we op de goede weg zijn." In het juryrapport lezen we dat de accountbenadering van Deelen zich kenmerkt door een grote betrokkenheid bij de klanten. "Onze contacten met klanten zijn intensief. We denken mee met de klant. De kern van onze werkwijze is het continue zoeken naar groeimogelijkheden voor beide handelspartners. We proberen de groeielementen bij de klanten te ontdekken en die te implementeren in onze aanpak. Dat doen we vanuit de verschillende invalshoeken en disciplines die Interbrew kent. Dus met ons brede internationale assortiment, onze logistieke mogelijkheden, ervaringen met productpresentaties, noem maar op. Zo werken we bijvoorbeeld met een zogenaamde schapvisie voor de bierpresentatie in de supermarkten. Daarbij geven we ondersteuning in het bepalen van het juiste assortiment, de meest rendabele plaats in het schap voor een pilsje of speciaalbier, de benodigde verhouding tussen blik en fles bier, hoe om te gaan met verkooppieken en we geven adviezen hoe een schap makkelijker bij te vullen"

Onze dienstverlening is zeer compleet. De markt is competitief en het is een hele kunst om de kleine kansen of mogelijkheden te ontdekken waar nog groei in zit. Maar dat vind ik wel een enorme uitdaging." Behalve deze titel vindt hij het behalen van de tweede plaats bij de Indistributie Trofee in de categorie dranken een bevestiging van de juiste koers van Interbrew.

Als échte Bredanaar is Deelen een grote fan van NAC en voetbalt hij zelf ook. "Ik speel in het vierde van JEKA. Ik ben de laatste man." Hij ziet parallellen tussen zijn gedrevenheid op het voetbalveld en de bezieling in zijn werk. "Verkopen is als het winnen van een wedstrijd. Scoren is fantastisch!"


...fuseert
Eén ROC voor West-Brabant

...start
Pragmatisch omgaan met moeilijke milieu-, Arbo- en veiligheidsregels

...vernieuwt
Het Blushuis komt tot leven.

...exporteert
Internationale handelsdag nuttig voor beginnende exporteur

...presenteert
Moerdijkse Hoek weer stap dichterbij

...belegt
De beleggings- adviseurs

...spreekt
Bedrijfsbezoeken verhelderen blik van bestuurders

...viert
Samen sterker dan alleen

De Ondernemer Bedrijfsautospecial '05

- Ford
- Iveco
- Mercedes-Benz
- Nissan
- Peugeot
- Renault
- Scania
- Skoda
- Volkswagen

...organiseert
Vijfde BIT-Trofee in het teken van 'gevonden worden' op internet

...adviseert
Familiebedrijf; strategisch management en planning (deel 2)

...coacht
Coaching kan wel een steuntje in de rug geven

...wint
Stijn Deelen van Interbrew Key-Account Manager van het Jaar

...kleedt
Patty Zomer: "Het vak van modestyliste wordt vaak onderschat"

...draagt
Zomertrends voor de mannen

...shopt
Zomertrends voor de vrouwen

...ontvangt
Duurzame energie leidt tot Zeeuwse Milieuprijs

...huisvest
Kantorenmarkt moet anders worden benaderd

...leest
In 't kort

...onderzoekt
Bedrijfsactiviteiten niet massaal naar het buitenland