In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
Oktober 2005

Voorpagina van 'De Ondernemer'

Inhoud van 'De Ondernemer'

Columns van 'De Ondernemer'

Advertorials van 'De Ondernemer'

Archief van 'De Ondernemer'

Colofon van 'De Ondernemer'

advertenties
bees-delivery.be
www.storimansenpartners.nl

De Ondernemer, informatieblad voor ondernemers in Zuidwest-Nederland
onderneemt...,  informeert..., leest...


Columns
mr. H.G.M Daemen
Dimitri Duine
Barend Hohmann
Mr. E.J.L. Mulderink
Peter v.d. Bergh
Online betalen onbetaalbaar.
Barend Hohmann
SiteSupport Online Communicatie





Voor de consument is betalen via internet makkelijk, snel en goedkoop. Vandaar dat er online volop wordt gewinkeld en afgerekend. Maar voor u als ondernemer is het een heel ander verhaal. Online betalen is duur en fraudegevoelig. Vandaar dat er weinig ondernemers staan te trappelen om online af te rekenen.

Het grootste probleem zit hem in de micro-payments. Zeg maar alles onder de 20 euro. Zolang u daarbij voor iedere order € 0,25 tot € 3,00 kwijt bent aan paymentkosten is het moeilijk winst maken. En omdat u in Nederland de 'eenmalige incasso' wilt gebruiken zit u ook nog met een aardige kostenpost door fraude. iDeal, het nieuwe betaalsysteem van de gezamelijk banken, zou DE oplossing moeten zijn.

Maar drie kwartjes transactiekosten is verre van ideaal wanneer het om een bestelling gaat van een paar euro.

SiteSupport heeft al vele websites van een betaaloplossing voorzien. De techniek en de berg formulieren zijn intussen gesneden koek. De echte uitdaging zit hem in het samenstellen van een optimale mix van betaalsystemen, toegesneden op de individuele ondernemer, zijn doelgroepen en de marktsituatie. Met zo'n 30 betaalmethodes om mee te spelen, van SMS, creditcard en incasso tot PayPal, en door samen te werken met Payment Providers in diverse landen komen we soms tot flinke besparingen.

DE ideale oplossing voor micro-payments bestaat gewoonweg niet. Het beste dat we kunnen bereiken is het veranderen van 'onbetaalbaar' in 'duur maar betaalbaar'. Kan voor uw businessplan wel mooi het verschil betekenen tussen 'onhaalbaar' en 'haalbaar'.




...bedenkt
Nieuwe ideeën belangrijk voor goed ondernemerschap

...onderneemt
Het bedrijf voortzetten

...innoveert
Zonder smokkelaars geen innovatie

...presenteert
Syntens presenteert interactief programma

...start
Meer dan alleen een inschrijving

...verheldert
Feedback nuttig

...adviseert
Startersdag op 5 november

...viert
5 jaar de Ondernemer

...verkoopt
Voorbereiding bepaalt succesvolle verkoop

...vertelt
Goed relatiebestand is goud waard

...verwacht
600 Deelnemers verwacht op het Regionaal Ondernemers Congres in Breda

...netwerkt
Tevreden medewerkers, tevreden klanten

...inspireert
Inspirerende aansprekende topondernemers

...durft
Risico's nemen, meer bereiken

...streeft
Groei als doelstelling gevaarlijk

...beweegt
Etten-Leur blijft in beweging

...plant
Etten-Leur in kaart gebracht

...bruist
Etten-Leur bruist!

...vertelt
Wereldwijze ondernemersvoorzitter

...spreekt
In 't kort

...rijdt
Corvette, Opel Astra en Toyota Avensis

...belegt
De Beleggingsadviseurs

...bouwt
Rolverdeling bouw op de schop

...verhuist
Dynamiek onder bedrijfsruimtegebruikers

...vraagt
Actuele kantoor- en bedrijfsruimtevraag stijgt