In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
Oktober 2005

Voorpagina van 'De Ondernemer'

Inhoud van 'De Ondernemer'

Columns van 'De Ondernemer'

Advertorials van 'De Ondernemer'

Archief van 'De Ondernemer'

Colofon van 'De Ondernemer'

advertenties
www.deondernemer.com
www.storimansenpartners.nl%2F%3Fmakelaar%3Dbreda

De Ondernemer, informatieblad voor ondernemers in Zuidwest-Nederland
onderneemt...,  informeert..., leest...

Ton Pinxten:
'Een goed relatiebestand is goud waard, doe er iets mee!'

Niet alleen bedrijven die al generaties bestaan, zijn uitgenodigd om iets over hun bedrijf te vertellen. Ook jonge ondernemingen, kunnen tot de top van het West-Brabantse bedrijfsleven behoren. Denk maar aan Landgoed Wolfslaar, dat nog maar vijf jaar bestaat (in zijn nieuwe vorm) en toch al een omzet van ruim twee miljoen euro genereert. Aan Edwin Raben en Ton Pinxten is gevraagd iets over hun succes te vertellen tijdens het Regionaal Ondernemers Congres.


Ton Pinxten, algemeen directeur van Landgoed Wolfslaar: ,,Wij doen veel aan klantenbinding. We proberen steeds met nieuwe ideeën te komen."

Op een schitterde locatie in Breda ligt Landgoed Wolfslaar, dat eigendom is van de gemeente Breda. Het Landgoed bestaat uit een Landhuis met negen stijlvol ingerichte salons voor zakelijke en particuliere bijeenkomsten zoals vergaderingen, feesten, lunches, diners en kook- en wijnclinics. In het naastgelegen voormalige Koetshuis is een à la carte restaurant gevestigd, dat in januari zelfs een Michelin ster behaalde. Algemeen directeur Ton Pinxten: ,,Wij zijn pas in 2000 gestart met de exploitatie van Landgoed Wolfslaar. Twee prachtpanden met potentie, in een park vol historie, maar nooit reed hier een gast door de poort om tegen betaling te komen vergaderen of dineren. Achteraf, nu we het eerste lustrum hebben gevierd, kunnen we gemakkelijk zeggen dat het niet moeilijk was succesvol te worden. Maar het begin was zeker niet eenvoudig: toen de vloeren open lagen en er nog geen stoel of tafel stond, toen de betonmolens de hal versperden en roestige bouwplaten over modderpoelen de enige toegangsweg vormen. Stap dan maar naar de bank voor een lening en verbindt je hele toekomst en die van je gezin, aan.... een droom."

Bedrijven doen te weinig met hun vaste klanten
Momenteel is de concurrentie in alle branches van het bedrijfsleven moordend. Ook Landgoed Wolfslaar zit in een concurrerende markt. Ton Pinxten legt uit hoe ze zich onderscheiden ten opzichte van bedrijven in hetzelfde segment: ,,We moeten er hard aan trekken. Onze gasten zijn heel wat gewend, je moet daarom wel met iets goeds voor de dag komen. Wij doen veel aan klantenbinding. Onze gasten kunnen zich inschrijven voor evenementen variërend van een wijn- en spijsproeverij tot een korte reis naar de Elzas of Champagne in Frankrijk. We proberen voorop te lopen en steeds met nieuwe ideeën te komen." Om groei te realiseren heeft Ton Pinxten nog een belangrijke tip voor ondernemers: ,,Vaste klanten zijn belangrijk voor elke onderneming. Ik weet als geen ander hoe moeilijk het is om een vaste gastenkring op te bouwen. Wij zijn tenslotte in het jaar 2000 op nul begonnen. Ik sta er dan ook regelmatig van te kijken dat veel bedrijven massa's vaste klanten hebben, vaak hele families, waar zij veel te weinig mee doen. Je moet ze belonen omdat ze zo trouw zijn aan jouw bedrijf. Nodig ze uit als je iets organiseert, zodat ze zich speciaal voelen. Pappen en nat houden! Binden en nog eens binden, een goed relatiebestand is goud waard, doe er iets mee!" Het doel van de presentaties op het Regionale Ondernemers Congres is het inspireren van de aanwezige ondernemers. Wat wil Ton Pinxten de aanwezigen meegeven? ,,Blijf jezelf en investeer in je medewerkers. Houd van je klanten en van je medewerkers. Breng goede producten op de markt en houd de prijs/kwaliteit hiervan sterk in de gaten. Geloof in de toekomst, denk na over nieuwe ideeën, houd vast aan je visie en ga ervoor!"


...bedenkt
Nieuwe ideeën belangrijk voor goed ondernemerschap

...onderneemt
Het bedrijf voortzetten

...innoveert
Zonder smokkelaars geen innovatie

...presenteert
Syntens presenteert interactief programma

...start
Meer dan alleen een inschrijving

...verheldert
Feedback nuttig

...adviseert
Startersdag op 5 november

...viert
5 jaar de Ondernemer

...verkoopt
Voorbereiding bepaalt succesvolle verkoop

...vertelt
Goed relatiebestand is goud waard

...verwacht
600 Deelnemers verwacht op het Regionaal Ondernemers Congres in Breda

...netwerkt
Tevreden medewerkers, tevreden klanten

...inspireert
Inspirerende aansprekende topondernemers

...durft
Risico's nemen, meer bereiken

...streeft
Groei als doelstelling gevaarlijk

...beweegt
Etten-Leur blijft in beweging

...plant
Etten-Leur in kaart gebracht

...bruist
Etten-Leur bruist!

...vertelt
Wereldwijze ondernemersvoorzitter

...spreekt
In 't kort

...rijdt
Corvette, Opel Astra en Toyota Avensis

...belegt
De Beleggingsadviseurs

...bouwt
Rolverdeling bouw op de schop

...verhuist
Dynamiek onder bedrijfsruimtegebruikers

...vraagt
Actuele kantoor- en bedrijfsruimtevraag stijgt