|
In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
|
Oktober 2005
|
|
|
John Griep, regio manager MKB-Nederland:
,We hebben aansprekende topondernemers gezocht die anderen kunnen inspireren'
Als ondernemer moet je op de hoogte blijven van wat er speelt op de markt. Je wilt weten
welke wetten er veranderen en waar de kansen liggen in de regio. Maar hoe blijf je op de
hoogte van al deze veranderingen en kansen? Je kunt je aansluiten bij MKB-Nederland dat
bijeenkomsten organiseert voor ondernemers en voorlichting geeft. MKB-Nederland
vertegenwoordigt ruim 186.000 ondernemers en instellingen. John Griep is regio manager
MKB-Nederand en is verantwoordelijk voor Midden- en West-Brabant. MKB-Nederland is
medeorganisator van het Regionaal Ondernemers Congres.
Wat moet je volgens MKB-Nederland doen om toch te kunnen groeien tijdens de economische
recessie die nu in volle hevigheid aan de gang is? John Griep: ,,Er zijn een aantal
manieren om te groeien in tijden dat het slecht gaat met de economie. Zo kunnen bedrijven
nieuwe producten op de markt brengen, nieuwe product-marktcombinaties maken, een nieuw
netwerk proberen te vinden, de interne organisatie aanpakken door bijvoorbeeld het
personeel effectiever te laten werken en door te innoveren of te vernieuwen binnen
het bedrijf."
Het Regionaal Ondernemers Congres is in het leven geroepen voor verschillende doelen.
Het 'overdragen van informatie' is één van de doelstellingen. Daarom zijn themasessies
georganiseerd waaraan ondernemers kunnen deelnemen. Ondernemers kunnen hierbij kiezen
uit de volgende thema's: bedrijfsvoering & financieel beheer, innovatie & creativiteit,
communicatie & E-business, personeel & organisatie, fiscaal & juridisch en marketing &
verkoop. Een ander doel is 'netwerken'. Op een eenvoudige manier kunnen ondernemers
kennis met elkaar maken. Tenslotte willen de organisatoren dat het congres de
ondernemers inspireert. John Griep: ,,Hiervoor hebben we aansprekende topondernemers
uit de regio gezocht die anderen kunnen inspireren." Volgens John Griep was het een
moeilijke taak voor de organisatie om geschikte sprekers te vinden: ,,De ondernemers
moeten niet alleen goed in het openbaar kunnen spreken, maar ze moeten ook nog anderen
kunnen inspireren. Ze moeten écht een succes gemaakt hebben van hun bedrijf. Heb je
eenmaal de juiste persoon gevonden, dan moet deze ook nog wel willen." John Griep kan
tevreden zijn met de keuze die gemaakt is voor de sprekers. Allen staan aan het hoofd
van gerenommeerde bedrijven en ze hebben stuk voor stuk hun sporen in het bedrijfsleven
verdiend.
|
|
|
|
|
|
|
|
|