In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
Juli 2007

Voorpagina van 'De Ondernemer'

Inhoud van 'De Ondernemer'

Columns van 'De Ondernemer'

Advertorials van 'De Ondernemer'

Archief van 'De Ondernemer'

Colofon van 'De Ondernemer'

advertenties
bees-delivery.be
www.storimansenpartners.nl

De Ondernemer, informatieblad voor ondernemers in Zuidwest-Nederland
onderneemt...,  informeert..., leest...

Breda is een toeristisch product

Breda als toeristisch product. Het dagje winkelen in Breda scoort al jaren goed op de ranglijstjes van toeristische onderzoekers. Jaarlijks stijgen de bestedingen van mensen die een dagje komen winkelen in de binnenstad of op de woonboulevard.

door Ron Gregoor


De nieuwe haven moet een nieuwe trekpleister voor Breda worden.
Foto: BN/DeStem

BREDA - Breda als toeristisch product, daar valt nog meer uit te halen, vindt wethouder André Adank van Economische Zaken van de stad. "In het centrum zijn nog goede uitbreidingsmogelijkheden voor het detailhandelsaanbod. Achter de Lange Stallen is zo'n locatie. Ingeklemd tussen het historische centrum en het staaltje eigentijdse architectuur op het Chassé Park, belooft dit een prachtlocatie te worden. Ook bij de evenementenlocatie Park Bavelse Berg maakt detailhandel deel uit van het concept.

Thematisch en gericht op sport en wellness. " Behalve die toekomstmuziek zal de haven 'Nieuwe Mark' extra toeristische bestedingen in het laatje brengen. Het terugbrengen van de historische waterloop in dit deel van het historische centrum zal zeker een aantrekkingskracht hebben op bezoekers uit stad en ruime regio. Ook de verblijfsduur wordt verlengd. Wie na het shoppen wil flaneren of een terrasje wil pakken, kan hier zijn hart ophalen.

Snelle trein
De HSL moet zorgen voor een nieuwe toeristenstroom. "Dat is wel onze ambitie, al zijn we ons er van bewust dat ook de Bredanaars zelf de shuttle zullen aangrijpen om hun vrijetijdsbestedingen juist buiten de stad te gaan doen. Het is voor Breda een grote uitdaging om reizigers op het traject Amsterdam-Brussel te verleiden voor een 'relax moment' in Breda.

Door nu al te adverteren in Belgische media bewerken we de markt al voor. Door thematische arrangementen te ontwikkelen bijvoorbeeld met Amsterdam als het gaat om Van Gogh en meer rendement te halen uit onze relatie met Antwerpen en Mechelen, hopen we meer bezoekers naar Breda te trekken. Vanzelfsprekend werken we daarbij nauw samen met VVV en ondernemers in de binnenstad en de hospitality-sector. " Voor het vermarkten van de stad heeft Breda het programma Externe Betrekkingen, Subsidies en City Marketing in het leven geroepen.

Samenwerking
Samen met verschillende partijen in de stad wordt de komende tijden gewerkt aan strategische kaders en aanzetten voor een internationaal georiënteerde campagne. In 2007 staan de city marketingactiviteiten vooral in het teken van 'klantentrouw'. Samen met Bredanaars en de regio worden mijlpalen in de (stedenbouwkundige) ontwikkeling van de stad gevierd. Als eerste is dat de opening van de haven op 30 juni en 1 juli. Eind september wordt de oplevering van het Chassé Park gevierd.


...investeert
Student brengt nieuws op internet

...went
Bio-producten hebben de toekomst

...schaft af
KvK: van instelling tot bedrijf

...zit
De stoel

...bekijkt
De stand van zaken

...beveiligt
Succesvolle aanpak inbraak, diefstal en vandalisme

...ontwikkelt
'Je kunt niet alles zelf doen'

....schreeuwt
Ruimteplanner geeft behoefte van ondernemers weer

...snuffelt
Bedrijven voor snuffelstage gezocht

...compenseert
Nadeelcompensatie: een lange weg te gaan

...vangt
Haring voor het goede doel

...vertegenwoordigt
Bedrijven vinden Beursvloer

...belegt
De beleggingsadviseurs

...vliegt
Skydiving: vliegen zonder vleugels

...verwent
De gast wil verwend worden

...campeert
Van camping tot multinational

...sport
De Stok, daar gebeurt het

...reist
Brabants 'reisbureau van het Jaar'

...winkelt
Breda is een toeristisch product

...kiest
Uitzendbureau van het jaar

...studeert
Hbo- opleiding voor campingbaas

...werkt
Werk maken van vakantie

...bouwt
Een perfecte opknapbeurt

...revitaliseert
Majoppeveld: Een terrein met potentie

...peilt
Nog steeds een dikke zeven

...rijdt
Zakelijk onderweg

...herstructureert
NVB zoekt naar mogelijkheden om herstructurering te bekostigen