In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
Februari 2003













advertenties
www.storimansenpartners.nl
bees-delivery.be




Laatste mogelijkheid inschrijving BIT-trofee
Inschrijving voor de BIT-trofee, een prijs voor de meeste interactieve website in West-Brabant, is nog mogelijk tot 12 februari. Het Communicatie Netwerk Baronie (CNB) organiseert voor de derde keer de BIT-trofee, de Brabantse Internet Trofee. De prijsuitreiking is op 10 maart in Mezz.


Winnaars van de laatste BIT-trofee.

De BIT-trofee is een onderscheiding voor de in de ogen van de jury meest succesvolle en innovatieve toepassing van een internetsite. De deelname is gratis en staat open voor alle bedrijven die in West-Brabant staan geregistreerd bij de Kamer van Koophandel. Tot 12 februari 2003 kan worden ingeschreven via www.cnbnetwerk.nl of via www.bit-trofee.nl. Inmiddels hebben ruim 35 bedrijven zich aangemeld. In 2000 organiseerde het CNB voor de eerste keer deze wedstrijd. En met succes. Ruim 40 bedrijven zagen in hun website een potentiële winnaar en dongen mee naar de Trofee. BN/De Stem kwam toen als meest innovatieve website uit de bus met een interactieve site om krantenbezorgers te werven. Vorig jaar won de site 'De lekkerste spek' van de FAAM de hoofdprijs. "Als communicatienetwerk vonden wij het belangrijk om meer aandacht te besteden aan een communicatiemiddel dat door steeds meer bedrijven, maar ook door consumenten wordt gebruikt. Met name de reden waarom een bedrijf voor een eigen website kiest en de manier waarop ze deze gebruikt, zijn interessante toetsingscriteria. Deelnemers aan de BIT Trofee vinden het interessant om hun site te laten toetsen door een onafhankelijke jury.", aldus Arnoud Versluis, voorzitter van het CNB. De toetsingscriteria lopen uiteen van interactiviteit, navigatiestructuur en inhoud tot actualiteit, vormgeving en klantgerichtheid. De motivatie die op het inschrijfformulier moet worden aangegeven, wordt ook meegenomen in de beoordeling.

Online jurering
De jurering is dit jaar anders aangepakt. De leden van het CNB worden net als vorig jaar nauw betrokken. Nieuw is dat het nu mogelijk is online te jureren. Hierdoor kunnen meer sites sneller worden beoordeeld. De beoordelende leden krijgen 5 willekeurige websites te zien. De database is zo gebouwd dat een site nooit twee keer kan worden beoordeeld. De criteria zijn: gebruiksvriendelijkheid, effectiviteit, vormgeving, techniek, het verrassingseffect voor de bezoeker. Uiteindelijk komen tien genomineerde websites naar voren die vervolgens door een vakkundige jury worden beoordeeld. Daarnaast wordt specifiek beoordeeld op basis van de eigen doelstellingen. De tien sites met de hoogste score worden beoordeeld door een vakjury. De leden van de vakjury zijn:
- Gerard Gielen, directeur Satellite Marketing
- Raymond Marchand, internetondernemer en voormalig voorzitter Digikring West-Brabant
- Rob Pietjouw, e-manager Nationale Nederlanden
- Gerard Prins, e-manager Unilever en e-manager van 2002
- Robert van Vliet, hoofdredacteur InControl, vakblad voor ICT en overheid
- Herman van Olphen, directeur van Smidswater, ontwerpbureau bNO. Inschrijving kan dus vanaf tot 12 februari 2003 via www.cnbnetwerk.nl. Alleen de websites van bedrijven die een volledig ingevuld formulier insturen met een goede motivatie komen in aanmerking voor jurering.

Over het CNB
Het Communicatie Netwerk Baronie (CNB) is in 1992 opgericht om mensen die werkzaam zijn in het vakgebied van communicatie en marketing bijeen te brengen. Onder de leden bevinden zich communicatiespecialisten, vormgevers, marketingmanagers, DM-specialisten, fotografen, adviseurs, etc. Het doel van het CNB is om mensen in de gelegenheid te stellen netwerken op te bouwen, ervaringen uit te wisselen en kennis en inzicht te verwerven. Daarom organiseert ze regelmatig bijeenkomsten waar specialisten uit het vakgebied nieuwe ontwikkelingen schetsen, maar het CNB biedt ook volop gelegenheid voor persoonlijke contacten. Kenmerkend voor het netwerk is de combinatie van inspanning en ontspanning, educatie en entertainment.


...adviseert
Kantoor houden in een decor dat onmiskenbaar een kerk is

...start
'Ik ben altijd haantje de voorste geweest'

...overlegt
Beter overleg tussen gemeente en marktkooplieden

...verbetert
Kwaliteitsimpuls centrum Zevenbergen

...investeert
"MKB bedrijven kunnen en moeten meer doen met ICT"

...verhoogt
ICT verhoogt transparantie van het arbeidsproces

...jureert
Laatste mogelijkheid inschrijving BIT-trofee

...netwerkt
Startende bedrijven komen met elkaar in contact

...rijdt
Zakelijk Onderweg

...organiseert
Tweede Ondernemers Trofee Oosterhout

...wijzigt
De grensarbeiders- regeling onder het nieuwe belasting- verdrag met België

...informeert
"Ondernemers en gemeente hebben elkaar nodig"

...verhuist
Bedrijfsverhuizingen naar voormalige Pontonniersterrein

...moderniseert
Dombosch mag rekenen op duurzame opknapbeurt

...groeit
Toeristisch-recreatieve bedrijfstak verdient maximale aandacht

...reikt
Ondernemers onderkennen het belang van hechte samenwerking

...spreekt
In 't Kort

...behartigt
Gezamenlijke inkoopvoordelen als de succesfactor

...onderneemt
Succesvolle eerste gezamenlijke nieuwjaarsreceptie MKB-Bergen op Zoom, IKB en BOB+MGH

...runt
Nieuwe directeur ziet groeikansen door verbetering organisatie

...reïntegreert
Verbod op vergaderen

...vernieuwt
Vier miljoen euro subsidie voor duurzame revitalisering bedrijventerrein Vijf Eiken

...groeit
NVM: 'prijs VVO kantoorruimte stabiel'