In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
September 2007

Voorpagina van 'De Ondernemer'

Inhoud van 'De Ondernemer'

Columns van 'De Ondernemer'

Advertorials van 'De Ondernemer'

Archief van 'De Ondernemer'

Colofon van 'De Ondernemer'

advertenties
www.storimansenpartners.nl
bees-delivery.be

De Ondernemer, informatieblad voor ondernemers in Zuidwest-Nederland
onderneemt...,  informeert..., leest...


Bedrijven
DRV Accountants en Belastingadviseurs
Ad Ballon Ballonvaarten BV
Kober Kinder Centra
Internova
Pressplate
Van Oers, Accountants en belanstingadviseurs
Ad Ballon Ballonvaarten BV
Ad Ballon: Ambassadeur voor uw bedrijf

Vraag eens zomaar aan tien willekeurige personen wat er nog hoog op hun wensenlijstje staat. Gegarandeerd dat het maken van een ballonvaart een van de meest gegeven antwoorden is. Niet voor niets spreken we hier over een 'once in a lifetime experience'. Maar wist u dat de heteluchtballon vandaag de dag eveneens tot het meest ideale relatiemarketinginstrument wordt gerekend? Ad Ballon heeft er zelfs een compleet Ballonmarketing Programma voor opgesteld. En bedrijven 'varen' daar wel bij.


Ad Haarhuis wordt algemeen beschouwd als pionier van het commerciële ballonvaren in Nederland. In 1974 was hij een van de eersten in ons land die zijn brevet voor het varen met een heteluchtballon behaalde. Toen hij vervolgens in 1983 onder de naam 'Ad Ballon' van start ging met het organiseren van ballonvaarten voor particulieren, was hij wederom de eerste. En dat heeft hem geen windeieren gelegd. Moest hij destijds nog aankloppen bij familie en vrienden voor een lening om zijn eerste ballon gefinancierd te krijgen. Inmiddels liggen er dertig stuks in de hangar op bedrijventerrein Minervum (Breda). De eenmanszaak van toen is uitgegroeid tot een bedrijf van naam dat naast het verzorgen van ballonvaarten ook de beschikking heeft over een eigen atelier en keuringsstation. Onveranderd gebleven is de passie, die aan de basis lag en daadwerkelijk voelbaar is bij het gehele team aan professionals dat hier momenteel werkt.

Ideale partner
Met die passie en dat innovatieve vermogen stort Ad Ballon zich momenteel op de zakelijke markt. 'De heteluchtballon als marketing instrument!' Het wint zienderogen terrein. "Het is vooral de multifunctionaliteit die het succes bepaalt," verklaart Martijn van de Bilt (verantwoordelijk voor marketing en sales). "Als medium voor het genereren van exposure, relatiemarketing, maar ook voor salespromotions, incentives en imago building is de heteluchtballon namelijk een ideale partner in de marketing van een bedrijf/organisatie."

Tastbare herinnering
"Klantenbinding is van onschatbare waarde voor een bedrijf. Het is dan ook van groot belang zo nu en dan met relaties eens op een informele manier af te spreken. Kies dan wel iets waarmee u kunt uitpakken. Maar wat? Dat avondje voetbal en een drankje achteraf in de skybox is inmiddels echt passé. Kiezen voor een avontuur in de lucht is een sterk en origineel alternatief waar ongetwijfeld nog lang over nagepraat zal worden. In een sfeervolle ruimte op onze bedrijfslocatie ontvangen wij uw gasten. Vervolgens vertrekken we gezamenlijk naar de opstijgplaats. Moeten er wat hapjes en dergelijke mee in de mand voor onderweg? Geen probleem. Uw specifieke wensen zijn bij ons in goede handen. Gebruikelijk in de ballonvaart is het om na afloop samen het glas champagne te heffen op een veilige landing. Hierna keren we terug naar onze locatie waar onder het genot van een hapje en drankje nog uitvoerig nagepraat kan worden. Ondertussen schrijft onze piloot de vaarbewijzen uit zodat iedereen een tastbare herinnering heeft aan zijn/haar vlucht."


Luchtmacht
"Er zijn zelfs heel wat bedrijven die bij ons een eigen ballon hebben," vervolgt Van de Bilt enthousiast. "Holland Casino, ING, IKEA, de Nederlandse Spoor- wegen; het zijn er slechts enkele die via ons hun corporate ballon inzetten voor tal van uitingen. Kortgeleden is daar de Luchtmacht bijgekomen. Tijdens de recente Breda Ballon Fiësta heeft daar - onder toeziend oog van de commodore - de burgemeester haar 'commerciële, visuele uiting' voor de komende jaren gedoopt."

Exposure en imago transfer
"Want dan komt toch weer die multifunctionaliteit om de hoek kijken. De heteluchtballon is visueel een van de allersterkste objecten voor bijvoorbeeld exposure en imago transfer. Door haar omvang en verschijning wordt namelijk direct alle aandacht getrokken. Reken maar dat 'uw naam' niemand zal ontgaan als zij boven de marathon van Rotterdam, de TT van Assen of Pinkpop hangt. Als sales promotion instrument kan de ballon verder perfect ingezet worden voor spaaracties, prijs-vragen en andere consumentenacties."

Communicatieplan
"Ons Ballonmarketing Programma gaat bovendien heel wat verder dan het aanschaffen van de ballon met uw bedrijfsnaam erop," besluit Van de Bilt. "Nadat uw doelstellingen en behoeften zorgvuldig in kaart zijn gebracht, komen wij met een communicatieplan op tafel. Uiteraard verloopt alles in nauwe samenspraak met u en/of uw marketingafdeling. Ad Ballon is er namelijk alles aan gelegen op te treden als dé perfecte ambassadeur voor úw bedrijf!"

Contact
Voor meer informatie over het Ballonmarketing Programma of om een afspraak te maken voor een vrijblijvend, oriënterend gesprek kunt u contact opnemen met Martijn van de Bilt op:
tel. 076-5145372 of via e-mail op:
martijn@adballon.nl
Kijk voor meer informatie ook op:
www.adballon.nl.

Ad Ballon Ballonvaarten BV
Minervum 7346,
4817 ZD Breda
TEL: 076-5 145 382
info@adballon.nl
www.adballon.nl


...verkoopt
Nederland wordt een cadeaubonnenland

...verandert
Elk seizoen is weer anders

...zit
De stoel

...bekijkt
De stand van zaken

...ontdekt
Grenzeloos innoveren met Syntens

...onderneemt
REWIN ondersteunt Bredase ondernemers met uniek concept

...start
Een vliegende start met Youpla

....ontvouwt
Activiteiten KvK in 2008

...leert
Export subsidie regeling PSB verruimd

...verkent
Barcelona verkennen

...geeft inzicht
Gezond eten voor ouderen

...helpt
Toppers helpen MKB

...biedt
Bolides op Rosada

...studeert
Foppe bij Avans

...peilt
Een lichte zomerdip: 6,9

...kijkt
Filmevenement in Amerikaanse stijl

...golft
Golfen ook voor jongeren

...revitaliseert
Nieuwe episode in opknapbeurt Krogten

...plant
Grote werkgever

...bouwt
Uniek wonen in het Bredase station

...bindt
Nieuw leven in de brouwerij

...werkt samen
Samenwerken over de grens

...koestert
Breda koestert haar studenten

...schaft af
Het wordt eenvoudiger

...ontwikkelt
De vliegende auto

...krijgt
MKB krijgt gratis advies

...groeit
Forse groei van postorderbedrijven

...vliegt
Blijven hangen boven Lelystad

...controleert
Helicon zit altijd in de lucht

...rijdt
Zakelijk onderweg

...belegt
De Beleggingsadviseurs

...besteedt
Bezoekers Breda geven meer geld uit

...komt bijeen
Nassaulezing

...begint
Heuvel wordt dynamische wijk

...communiceert
Jonge ondernemer in oud gebouw

...draait
Kantoren- en bedrijfsruimtemarkt draaien weer op volle toeren

...verbeterdt
Aanpassing beveiliging op drie bedrijvenclusters