In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
Augustus 2001













advertenties
www.storimansenpartners.nl
bees-delivery.be




In september op Bredase Ginnekenmarkt
Steppend netwerken voor het goede doel

Voor Kees Kerstens, Peter Paul Verhoeven en Saskia Immens is café Boerke Verschuren aan de Ginnekenmarkt een vertrouwde locatie. De Junior kamer waar het trio bij is aangesloten, houdt hier haar vergaderingen en ontstond het idee voor een nieuw bedrijfsevenement: de Stepafette. Doelstelling is om Bredase bedrijven met elkaar in contact te brengen en geld in te zamelen voor de Belevingstuin in de Blauwe Kamer.

Kees Kerstens, Saskia Immens en Peter Paul Verhoeven steppend Boerke Verschuren

De Junior kamer is onderdeel van een wereldwijde organisatie (Junior Chamber International). De leden zijn maximaal veertig jaar en werkzaam in diverse beroepsgroepen. Het motto is 'learning by doing". Hiervoor worden verschillende activiteiten met een leeraspect opgezet. Zo worden er cursussen, sportevenementen en sociale evenementen georganiseerd waarbij de leden elkaar (nog) beter leren kennen. In het verleden hield de Junior kamer met veel succes de BOV (Beste Ondernemers Visie). Aan het bedrijf met de beste visie werd een jaarlijkse award uitgereikt. "Dat hebben we lang gedaan," vertelt Peter Paul Verhoeven. "We zijn daar voorlopig mee gestopt, omdat het een groot beslag op de tijd van de Kamer legde en omdat we iets nieuws wilden. Iemand riep 'iets met steppen' en uiteindelijk zijn we op de Stepafette gekomen als nieuw evenement," vervolgt hij.

Op een kickbike
De Stepafette wordt zondag 23 september op en rond de Ginnekenmarkt in Breda gehouden. Er is daar dan een parcours uitgezet waar deelnemende teams van elk drie personen het tegen elkaar opnemen. Op een kickbike, een step met een groot voorwiel, moeten de stokjes worden doorgegeven. Na afloop wordt in Boerke Verschuren een gezellige borrel gedronken en gesmuld van het buffet. Momenteel is men nog bezig met een muziek- en kinderprogramma. "Het doel van de Stepafette is tweeledig," vertelt Kees Kerstens. "Ten eerste willen we een evenement organiseren voor een goed doel. Ten tweede brengen we Bredase bedrijven met elkaar in contact. Een bijkomend voordeel is de naamsbekendheid voor de Junior kamer," vervolgt Kerstens. Om het evenement te laten slagen, zijn sponsors nodig. In AVR Coppens BV vond de organisatie haar hoofdsponsor. Ondertussen hebben een aantal bedrijven waaronder Job Support Uitzendburo, BDO Walgemoed CampsObers, Houben Advocaten, Autobedrijf Tigchelaar, Van der Sande Bedrijfshuisvesting, Tritone Telecom en Brim sponsoring en de daaraan gekoppelde deelname toegezegd. De deelnamekosten voor bedrijven bedragen 749 gulden. Daarmee koopt men één step en voor drie personen een deelnamebewijs voor de race, de borrel en het buffet. Het is ook mogelijk te sponsoren met een bord langs het parcours of een advertentie in het programmablad.

Belevingstuin
De Juniorkamer koos voor de Belevingstuin als goed doel. "Op locatie de Blauwe Kamer ontwikkelt Sensis een Belevingstuin. Die tuin is er al, maar moet nog worden uitgebreid met een aantal zaken. In de Belevingstuin kunnen visueel gehandicapten kennis maken met allerlei elementen zoals 'voelen', 'ruiken' en 'horen'," vertelt Saskia Immens. Voordelen voor de gehandicapten is dat het zintuigprikkelend werkt, actief en passief beleefd kan worden en dat het ondersteunt in zelfstandigheid. Waardevolle zaken voor gehandicapten. Sensis is echter afhankelijk van particuliere initiatieven om de Belevingstuin verder te kunnen uitbreiden. Op het verlanglijstje staat nog een informatiezuil. "Wij willen de opbrengst van ons evenement daarvoor gebruiken. Dankzij die informatiezuil kunnen visueel gehandicapten voelen hoe de tuin in elkaar zit. Leuk is ook dat er bijvoorbeeld ook vogelgeluiden uit de zuil kunnen komen," vertelt Kees Kerstens. "We hebben ook bewust gekozen voor een lokaal goed doel. We organiseren een Bredaas evenement en vinden dat de opbrengst aan de nabije omgeving ten goede moet komen," vertelt Verhoeven. Het is de bedoeling na de Stepafette een sponsormiddag te houden. De deelnemende bedrijven komen elkaar weer tegen en zijn getuige van de ingebruikname van de informatiezuil.

Interesse
Geïnteresseerde bedrijven kunnen zich nog inschrijven voor de Stepafette van zondag 23 september. Informatie kunt u per e-mail opvragen bij eric.snoeren@ision.nl of telefonisch via 076 ­ 54 96 128.


...stept
Steppend netwerken
voor het goed doel

...start
LTE ligfiets-garage in Breda bleek gat in de markt

...ontslaat
Helft faillissementen in ICT-sector

...vestigt
Kantoorhuisvestigings
nood

...innoveert
Nieuw technisch
innovatief ingenieursbureau

...spreekt
In 't Kort

...introduceert
Interpay introduceert korting op tarieven

...werkt
"Er moet een Arbeidstoekomst voor iedereen zijn"

...helpt
Om 5 over 12 is het te laat...

...rijdt
Rijschool Wolf

...transporteert
Startend transport-
bedrijf DHS