In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
Augustus 2001













advertenties
bees-delivery.be
www.storimansenpartners.nl





Columns
Cees Budding
Dick van der Hoff
Annet van Hemmen
Je kunt niet vroeg genoeg beginnen!
Annet van Hemmen
Productmanager Expocare



Met een goede en tijdige voorbereiding is de helft van het werk al gedaan. Deze uitspraak gaat eigenlijk altijd op; ook wanneer het beursdeelname betreft. De BKD Business Dagen zijn daar een goed voorbeeld van: Hoe vaak gebeurt het niet dat ondernemers nog even vier dagen van tevoren naar ons bellen met: "Ach, doe mij toch ook nog maar zo'n stand." En zich achteraf achter de oren krabben van: "Goh, 't heeft me eigenlijk weinig opgeleverd." Logisch, het voortraject is voor deze ondernemers weggevallen. Beursdeelname bestaat namelijk uit 3 fasen: de Pré-fase, oftewel het voortraject; de Performance-fase, oftewel het presteren op de beurs zelf; als laatste de Post-fase, oftewel de follow-up, die ná de beurs begint. De Pré-fase is heel belangrijk. Hierin wordt o.a. bepaald wat de doelstelling van een bedrijf is voor deelname aan de BKD. Wat willen we eruit halen? Hoe pakken we het aan? Welke promotie-acties gaan we opstarten en wanneer? Welke boodschap willen we uitdragen? Hoeveel klanten en prospects gaan we uitnodigen op onze stand? Dit is zomaar een greep uit de vele vragen die een deelnemer zich moet stellen, om zijn aanwezigheid op de beurs tot een succes te kunnen maken.

Enkele tips daarbij:
- Implementeer uw beursplan in uw marketingcommunicatiemix
- Bepaal vooral meetbare doelstellingen voor op de beurs, zoals: Ik wil per uur 2 gesprekken voeren met nieuwe prospects.
- Breng uw doelgroepen in kaart
- Ontwikkel een actie die uw belangrijke doelgroepen bij u op de beurs brengen; wat spreekt hen aan?
- Zorg voor commitment van het hele bedrijf
- Zorg voor een goede briefing, motivatie en training van de standbemanning.
- Plan alvast de follow-up die ná de beurs gedaan moet worden. Want ná de beurs wordt de deal gemaakt waar op de beursvloer de voorzet voor is gegeven.

't Lijkt veel en ondernemers denken dan ook vaak: "Die BKD doen we wel eventjes tussen de bedrijven door". Maar alleen op bovengenoemde manier kan beursdeelname succesvol zijn en een volwaardige plaats krijgen in de marketingcommunicatiemix van uw bedrijf. Natuurlijk is de BKD een gezellige aangelegenheid waar de contacten onder het genot van een drankje even weer aangehaald worden; maar dat is toch uiteindelijk niet waarvoor u deelneemt? U investeert toch in beursdeelname om er beter van te worden! Waarom vertel ik u dit nu eigenlijk? Omdat de volgende BKD Business Dagen West-Brabant al gepland zijn; en wel op 13 en 14 maart 2002. Wellicht heeft u besloten om daar (weer) aanwezig te zijn. Nou, dan heeft u waarschijnlijk wel iets aan bovenstaande tips & trucs. Succes met de voorbereidingen!

...stept
Steppend netwerken
voor het goed doel

...start
LTE ligfiets-garage in Breda bleek gat in de markt

...ontslaat
Helft faillissementen in ICT-sector

...vestigt
Kantoorhuisvestigings
nood

...innoveert
Nieuw technisch
innovatief ingenieursbureau

...spreekt
In 't Kort

...introduceert
Interpay introduceert korting op tarieven

...werkt
"Er moet een Arbeidstoekomst voor iedereen zijn"

...helpt
Om 5 over 12 is het te laat...

...rijdt
Rijschool Wolf

...transporteert
Startend transport-
bedrijf DHS