Een gezonde overdosis voor uw medewerkers
Een nieuw concept van De Vitaminebron
Fruithandelaar Marcel Bossers bezorgt wekelijks bij tientallen bedrijven een fruitmand. Hiermee speelt de jonge ondernemer
in op verschillende trends. Aan de ene kant doen bedrijven steeds meer moeite om het personeel aan zich te binden en zoeken
naar mogelijkheden om het ziekteverzuim terug te dringen. Aan de andere kant vinden consumenten gezondheid belangrijk maar
wordt er meer tussendoor gegeten en gesnoept. Dit zijn vaak minder gezonde tussendoortjes. De wekelijkse fruitmand van De
Vitaminebron is een goed alternatief.
Opgegroeid tussen de appels en de peren is Marcel Bossers, eigenaar van De Vitaminebron, het handelen met het fruithapje ingegeven. Momenteel staat Bossers vier dagen per week op de markt met zijn verkoopwagen, maar hij wil meer. Op zoek naar een nieuwe uitdaging,
zat Bossers begin dit jaar te lunchen bij een collega ondernemer. Zijn oog viel op de snoeptrommel die, zoals in vele bedrijven, een prominente plaats inneemt in de bedrijfskantine. Zo werd het idee geboren om naast die snoeptrommel een fruitmand te zetten. Het is veel gezonder en geeft energie.
Na enige voorbereiding ging Bossers op pad om zijn fruitabonnementen te verkopen aan bedrijven. "Ik herinner het me nog goed", zegt Bossers. "Ik had me in een net pak gestoken en het regende dat het goot. Aan het einde van de dag had ik niets verkocht".
Op dat moment wilde hij stoppen met het concept, maar gelukkig niet voor lang.
Al snel had Bossers talloze andere ideeën waar hij mee aan de slag wilde. "Gelukkig kwam ik op dat moment in
aanraking met Syntens, anders was dit idee een vroege dood gestorven", kijkt Bossers terug op die periode.
"Van hen heb ik geleerd dat ik me niet met vijf ideeën tegelijk moet bezighouden, maar een keuze moet maken.
Beter één ding goed, dan vijf ideeën half uitwerken. Ze hebben me geholpen door twee stagiaires van HEAO in
te schakelen en te begeleiden. De stagiaires hebben een marketing-communicatieplan uitgewerkt en hebben
dat ook gedeeltelijk zelf uitgevoerd. Dat was erg leerzaam, zowel voor hen als voor mij". "Syntens heeft me
niet alleen een spiegel voorgehouden, ze houden regelmatig de vinger aan de pols. Daardoor word ik gedwongen
om structuur aan te brengen, en dat is heel goed geweest voor mij", vervolgt de enthousiaste ondernemer.
"Ik heb enorm veel geleerd van dit avontuur". Zo kreeg hij onder meer het advies om de naam De
Vitaminebron te registreren bij het Benelux Merkenbureau. "Nu kan niemand ongestraft aan de haal
gaan met mijn naam", aldus Bossers. Hij raadt iedere ondernemer aan om experts te raadplegen op
branchevreemde terreinen. "Zo heb ik ook veel geleerd van de mensen van Creactiv. Zij hebben mijn
website (www.devitaminebron.nl) ontwikkeld en hebben mijn idee vertaald in een eigentijdse folder en logo.
Mede door zowel Creactiv als Syntens heb ik mijn idee professioneler in de markt gezet".
"Net zoals mijn fruitmanden energie geven en medewerkers van de nodige vitaminen voorzien, zo houdt
Syntens mij scherp en geeft een duwtje in de rug wanneer dat nodig is", besluit Bossers. Wilt u meer weten
wat Syntens kan betekenen voor uw bedrijf? Neem contact op met een van de adviseurs en maak vrijblijvend
een afspraak. Syntens, Mozartlaan 7 te Breda 076-5646700.
|