In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
November 2006

Voorpagina van 'De Ondernemer'

Inhoud van 'De Ondernemer'

Columns van 'De Ondernemer'

Advertorials van 'De Ondernemer'

Archief van 'De Ondernemer'

Colofon van 'De Ondernemer'

advertenties
bees-delivery.be
www.storimansenpartners.nl

De Ondernemer, informatieblad voor ondernemers in Zuidwest-Nederland
onderneemt...,  informeert..., leest...

Contacta 2006:
Groeiende belangstelling van buiten Zeeland

Steeds meer ondernemers kiezen voor de informele wijze van zakendoen tijdens Contacta, de grootste bedrijvenbeurs voor Zuidwest Nederland. De twintigste editie die is gehouden van 10 tot en met 12 oktober 2006 in de Zeelandhallen in Goes heeft bijna 4% meer bezoekers mogen ontvangen dan Contacta 2005.



"Exact 11.898 personen kozen voor ontmoetingen in een positieve zakelijke sfeer op de ruim 200 stands van Contacta", vertelt beursmanager Jeanet Menheere. "Ook de belangstelling voor deelname groeit gestaag en met name vanuit België, Zuid-Holland en West-Brabant. Gelukkig beschikken wij in 2007 over de nieuwe hal, ofwel over 4.800 m² meer vloeroppervlak. De ondernemers die wij dit jaar vanwege de beperkte ruimte hebben moeten teleurstellen, zijn dan in ieder geval verzekerd van een plekje."

Primeurs Zeelandhallen
Met een gedistingeerde promotiestand waren de Zeelandhallen zelf voor het eerst present met hun nieuwe partners, het befaamde cateringbedrijf Chalet Fontaine en Markant, organisator van hoogwaardige (buiten)activiteiten. Met hen gaat de organisatie grootschalige evenementen in de nieuwbouw realiseren. De Zeelandhallen presenteerden er onder meer hun nieuwe behuizing. Tijdens zijn officiële opening van de beurs heeft Riemer Rijpkema, verantwoordelijk vanuit de holdingdirectie van Libéma voor de divisie Beurzen & Evenementen, de nieuwbouw toegelicht aan genodigden en standhouders. Gretige aftrek vond de gedrukte evenementengids, die de Zeelandhallen op velerlei verzoek vanaf dit seizoen uitgeven. Een lang verwachte primeur is de permanente ijsbaan die binnen het kader van de nieuwbouw in de toekomst gedurende de maanden december en januari compleet met 'koek en zopie' in het complex wordt gerealiseerd. De baan zal geschikt zijn voor diverse vormen van schaatsplezier, alsmede voor verschillende elementen uit de schaatsport.


Enthousiaste nieuwkomers
Op het gezellige terras in de Ondernemerstuin van de Kamer van Koophandel en de beide Zeeuwse Ondernemersnetwerken was het goed vertoeven. Daar zijn heel wat contacten gelegd, verstevigd en vernieuwd. Initiatiefnemers Ankie Meijer van Caljouw Rademaker Verhuizingen en Marco Rave van Deurwaarderskantoor en Incassobureau Timmermans & Verdult zijn tevreden over de gezamenlijke presentatie van de Kamer van Koophandel en een vijftiental leden. "De belangstelling voor deelname was zo groot, dat we leden moesten teleurstellen. Dat de verrassende tuin succesvol was, bleek uit het enthousiasme van de bezoekers."


Jacqueline Begheijn van de Kamer van Koophandel Terneuzen voegt daaraan toe dat deze collectieve formule zeker voor kleine ondernemers aantrekkelijk is: de investering is aanmerkelijk lager en bovendien profiteren de nieuwe deelnemers van de beurservaring van hun collega's. Zij waardeert het spontane initiatief vanuit de leden voor de ondernemerstuin zeer. Voorzitter Aly Breemhaar van het Ondernemersnetwerk Voor Vrouwen Zeeland (OVVZ) kijkt terug op een geslaagde eerste Contacta. "Wij bestaan nog maar een jaar en hebben al ruim vijftig leden. Onze gezamenlijke presentatie heeft er zeker toe bijgedragen dat wij weer enthousiaste ondernemers aan onze ledenlijst mogen toevoegen". Ook diverse individuele nieuwkomers op Contacta, waaronder ondernemers van buiten de provinciegrenzen, kijken terug op een netwerkevenement, waarop verscheidene interessante contacten zijn gelegd, die ongetwijfeld een vervolg zullen krijgen.


Jongeren Leren Werkenplein
Op dé ontmoetingsplaats voor werkgevers en werkzoekenden, het Jongeren Leren Werkenplein was het een komen en gaan. Alle partners van het project 2e Kans Beroepsonderwijs in Zeeland zijn enthousiast over het resultaat van dit gezamenlijke initiatief om 350 jongeren die 'aan de kant staan' tijdens Contacta aan een leerbaan te helpen bij een erkend leerbedrijf. De partners zijn de Regionale en Agrarische Opleidingencentra, het CWI, de kenniscentra beroepsonderwijs bedrijfsleven, het Regionaal Meld- en Coördinatiepunt voortijdig schoolverlaten (RMC), de gemeenten, werkgevers en hun organisaties, zoals MKB-Zeeland en de vakbonden. In het bijzonder roemen vertegenwoordigers zowel MKB-Zeeland, de ROC's en het Groen College en de Taskforce Jeugdwerkloosheid de aanzet tot een verdere samenwerking, die uit hun gezamenlijke deelname is voortgekomen om zo te trachten de laatste jongeren die al langdurig in de kaartenbakken zitten, aan een leerbaan op MBO-niveau te helpen. De deelnemers aan de pleinen van Reimerswaal, Schouwen-Duiveland, Middelburg, Zeeuws-Vlaanderen en het Automotive plein zijn onverdeeld enthousiast over deze twintigste editie van Contacta die zij kenmerkten als veelzijdig en van hoge kwaliteit. Dezelfde geluiden lieten de vele bezoekers horen, die hun relaties ter plaatse hebben ontmoet en daarmee honderden bezoeken en duizenden kilometers hebben bespaard.


Prachtig gebaar
Een opmerkelijke verschijning was Christa Breure, die getooid in een speciaal t-shirt van de Ondernemer bij de deelnemers geld inzamelde voor een grote hulpactie voor weeskinderen in Congo. De dankbare medewerkster van de Zeeuwse afdeling van Internationale Kinderhulp Nederland haalde e 1675 op plus een indrukwekkende namenlijst die zij mocht nabellen.


Mediapartner
"De samenwerking met de Ondernemer, die voor de derde achtereenvolgende maal onze exclusieve mediapartner was voor Contacta, is vlekkeloos verlopen. Een compliment is dan ook op zijn plaats", besluit Jeanet Menheere.


www.zeelandhallen.nl


...spreekt
Minister-president Jan Peter Balkenende te gast

...helpt
Italië is hot

...plaatst
Personeelsadvertentie, werving én selectie in één moeite door

...confronteert
Metanoia boort bij ondernemers nieuwe kracht aan

...organiseert
Hergebruik Producten: hype of kans?

...concurreert
InPEC: Bredaas klinisch onderzoeksinstituut met grenzeloze ambitie

...combineert
West-Brabant telt 5.500 parttime ondernemers

....ontwerpt
'We zijn een verzameling Willie Wortels'

...start
Ook voor jezelf beginnen?

...initieërt
Maatschappelijk ondernemen op de Bredase Beursvloer

...voorspelt
In 2008 ploffen bureaucratische organisaties uit elkaar

...exploiteert
Zeeland Seaports: samenwerking erg belangrijk

Sports Utitlity Vehicle revealed

SUV's Populair maar ook verguisd
Frank van Doorn: "Ik kies in extremen."
Sander van Houten: "Ik vind die Tucson wel stoer..."
Audi
BMW
Cadillac
Chevrolet
Hummer
Hyundai
Jeep
Kia
Land Rover
Mercedes-Benz
Mitsubishi
Nissan
Opel
Subaru
Suzuki
Toyota
Volkswagen
Volvo

...belegt
De Beleggingsadviseurs

...participeert
Personeelsselectie en assessment; de emancipatie van de kandidaat

...begeleidt
Uitstekende locatie voor het bedrijfsleven én leerplek voor jongeren

...ontmoet
Groeiende belangstelling van buiten Zeeland

...rapporteert
Vastgoedmarkten zijn weer in beweging

...wil inzicht krijgen
NVM BOG presenteert marktonderzoek onder winkeliers in zestig gemeenten