Facelift en nieuwe organisatie
Een nieuw gezicht voor de Ondernemer
De Ondernemer krijgt vanaf mei een facelift.
Zowel qua vormgeving als qua inhoud wordt het blad moderner en informatiever.
Het blad krijgt een journalistieke invulling. Bladmanager
Johan van den Kieboom zal zich bezighouden met de commerciële
aspecten van het blad. Ron Gregoor is de nieuwe Redactiemanager.
Redactiemanager Ron Gregoor (l) en bladmanager Johan van den Kieboom.
Zes jaar geleden verscheen de eerste business-to-business (B2B)
bijlage voor West-Brabant bij BN/DeStem, de Ondernemer. Johan van den
Kieboom was al die jaren als Bladmanager verantwoordelijk voor zowel
de commerciële als redactionele inhoud. "De huidige beleidsveranderingen
binnen onze organisatie maken dat deze combinatie niet langer
uitvoerbaar is. Dit heeft geleid dat met ingang van 1 maart 2007
mijn rol als redactiemanager overgenomen is door Ron Gregoor."
Vanaf mei tekent hij voor de redactionele verantwoordelijkheid
van de Ondernemer, een uitgave van BN/DeStem en PZC. Een nieuw
gezicht dus voor de Ondernemer; in tweeërlei opzicht, want zowel
optisch als redactioneel gaat de Ondernemer flink op de schop'.
Hoewel de nieuwe organisatie van de Ondernemer deze maand al in
gaat, is dat pas in het meinummer te merken. Johan van den Kieboom: "Dan krijgt
de Ondernemer een nieuwe vormgeving en redactionele aanpassingen.
Het doel daarvan is een verdere verbetering en professionalisering
van onze bladen in West-Brabant en Zeeland. Toen we zes jaar
geleden begonnen, brachten we in West-Brabant een blad uit
van 20 pagina's. Gezien de reacties toen was het een gat in
de markt.
Insteek en onderwerpkeuze, een grote oplage en een
deugdelijke bezorging maakten ons al snel tot marktleider op
dit gebied. Extra edities en dikkere kranten brengen ons er
toe een managementscheiding aan te brengen tussen het
commerciële en het redactionele gedeelte. Daarbij zal
ik het commerciële traject leiden, verbeteren en professionaliseren.
Een scheiding overigens waarbij samenwerking tussen onze disciplines
belangrijk blijft. Die samenwerking tussen commercie en redactie is
uniek voor een journalistiek product als dit."
Ron Gregoor: "Landelijk gezien zijn er zeven uitgaven van
de Ondernemer. Ook zij zullen onderling meer samenwerken en dezelfde
uitstraling krijgen. Dat vergroot de herkenbaarheid voor adverteerders.
De invulling blijft uiteraard regionaal, dicht bij huis en bedrijf en
dus herkenbaar voor ondernemers. Belangrijk hierbij is de positieve
journalistieke benadering van het bedrijfsleven. De verhalen blijven
degelijk en betrouwbaar en hebben een optimistisch karakter;
daarin zijn we wel uniek.
Dat wil niet zeggen dat er nooit een
kritische noot gekraakt wordt. We willen een journalistiek
product maken- met alle kenmerken van dien - voor ondernemers
maar ook voor hen die over ondernemen in de breedste zin willen
lezen. Iedereen heeft namelijk dagelijks te maken met ondernemingen.
Of je er nou werkt, boodschappen doet of je pilsje drinkt,
je hébt er mee te maken en dus is het leuk om er over te lezen.
We zullen daarbij altijd onze onafhankelijkheid bewaren; ons niet louter
laten leiden door commerciële belangen. Het is de insteek die je kiest,
het perspectief dat je neemt."
Wat verandert er dan zoal? Gregoor: "Het blad krijgt een totaal
ander gezicht. Wij komen met een aantal nieuwe rubrieken. Ik wil daar
nog niet teveel over zeggen, maar we beginnen bijvoorbeeld met een
berichtenrubriek. Bedrijven, die iets leuks te melden hebben, kunnen
dat via ons doen. Ook gaan we een forum samenstellen waarbij
vooraanstaande personen uit het bedrijfsleven en overheid in
de regio hun licht te laten schijnen over economische ontwikkelingen.
We willen in deze regio het enige blad voor ondernemers zijn, dat er
toe doet. Een blad dat iedereen graag leest. Als het samen met het
dagblad wordt bezorgd, moet je denken: ha, eerst even de Ondernemer lezen..."
Strikt persoonlijk
Ron Gregoor (56) verdiende zijn sporen in de dagbladwereld.
Bij Dagblad De Stem - nu BN/De Stem - begon hij in 1974 op de stadsredactie.
Hij was chef-redacteur in Etten-Leur en Oosterhout en werkte opeenvolgend 3 en 7 jaar
op politieke en economische redacties. Dik twee jaar geleden keerde hij
terug naar de stadsredactie van Breda.
Het eerste nummer van de Ondernemer dat redactioneel
volledig onder zijn verantwoordelijkheid valt, is dat van
de maand mei. Ron Gregoor: "Ik ben altijd geïnteresseerd geweest
in het bedrijfsleven. Mijn persoonlijke belangstelling gaat sterk
uit naar de mensen die er werken, hun drijfveren maar ook de ontwikkelingen
binnen het bedrijfsleven in zijn algemeenheid. Cijfers mogen dan belangrijk zijn,
persoonlijk hou ik meer van de mensgerichte benadering."
Ron Gregoor (56) verdiende zijn sporen in de dagbladwereld.
Bij Dagblad De Stem - nu BN/De Stem - begon hij in 1974 op de stadsredactie.
Hij was chef-redacteur in Etten-Leur en Oosterhout en werkte opeenvolgend 3 en 7 jaar
op politieke en economische redacties. Dik twee jaar geleden keerde hij
terug naar de stadsredactie van Breda.
Het eerste nummer van de Ondernemer dat redactioneel
volledig onder zijn verantwoordelijkheid valt, is dat van
de maand mei. Ron Gregoor: "Ik ben altijd geïnteresseerd geweest
in het bedrijfsleven. Mijn persoonlijke belangstelling gaat sterk
uit naar de mensen die er werken, hun drijfveren maar ook de ontwikkelingen
binnen het bedrijfsleven in zijn algemeenheid. Cijfers mogen dan belangrijk zijn,
persoonlijk hou ik meer van de mensgerichte benadering."
|