In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
Maart 2007

Voorpagina van 'De Ondernemer'

Inhoud van 'De Ondernemer'

Columns van 'De Ondernemer'

Advertorials van 'De Ondernemer'

Archief van 'De Ondernemer'

Colofon van 'De Ondernemer'

advertenties
bees-delivery.be
www.storimansenpartners.nl

De Ondernemer, informatieblad voor ondernemers in Zuidwest-Nederland
onderneemt...,  informeert..., leest...

Facelift en nieuwe organisatie
Een nieuw gezicht voor de Ondernemer

De Ondernemer krijgt vanaf mei een facelift. Zowel qua vormgeving als qua inhoud wordt het blad moderner en informatiever. Het blad krijgt een journalistieke invulling. Bladmanager Johan van den Kieboom zal zich bezighouden met de commerciële aspecten van het blad. Ron Gregoor is de nieuwe Redactiemanager.


Redactiemanager Ron Gregoor (l) en bladmanager Johan van den Kieboom.

Zes jaar geleden verscheen de eerste business-to-business (B2B) bijlage voor West-Brabant bij BN/DeStem, de Ondernemer. Johan van den Kieboom was al die jaren als Bladmanager verantwoordelijk voor zowel de commerciële als redactionele inhoud. "De huidige beleidsveranderingen binnen onze organisatie maken dat deze combinatie niet langer uitvoerbaar is. Dit heeft geleid dat met ingang van 1 maart 2007 mijn rol als redactiemanager overgenomen is door Ron Gregoor." Vanaf mei tekent hij voor de redactionele verantwoordelijkheid van de Ondernemer, een uitgave van BN/DeStem en PZC. Een nieuw gezicht dus voor de Ondernemer; in tweeërlei opzicht, want zowel optisch als redactioneel gaat de Ondernemer flink op de schop'. Hoewel de nieuwe organisatie van de Ondernemer deze maand al in gaat, is dat pas in het meinummer te merken. Johan van den Kieboom: "Dan krijgt de Ondernemer een nieuwe vormgeving en redactionele aanpassingen. Het doel daarvan is een verdere verbetering en professionalisering van onze bladen in West-Brabant en Zeeland. Toen we zes jaar geleden begonnen, brachten we in West-Brabant een blad uit van 20 pagina's. Gezien de reacties toen was het een gat in de markt.

Insteek en onderwerpkeuze, een grote oplage en een deugdelijke bezorging maakten ons al snel tot marktleider op dit gebied. Extra edities en dikkere kranten brengen ons er toe een managementscheiding aan te brengen tussen het commerciële en het redactionele gedeelte. Daarbij zal ik het commerciële traject leiden, verbeteren en professionaliseren. Een scheiding overigens waarbij samenwerking tussen onze disciplines belangrijk blijft. Die samenwerking tussen commercie en redactie is uniek voor een journalistiek product als dit." Ron Gregoor: "Landelijk gezien zijn er zeven uitgaven van de Ondernemer. Ook zij zullen onderling meer samenwerken en dezelfde uitstraling krijgen. Dat vergroot de herkenbaarheid voor adverteerders. De invulling blijft uiteraard regionaal, dicht bij huis en bedrijf en dus herkenbaar voor ondernemers. Belangrijk hierbij is de positieve journalistieke benadering van het bedrijfsleven. De verhalen blijven degelijk en betrouwbaar en hebben een optimistisch karakter; daarin zijn we wel uniek.

Dat wil niet zeggen dat er nooit een kritische noot gekraakt wordt. We willen een journalistiek product maken- met alle kenmerken van dien - voor ondernemers maar ook voor hen die over ondernemen in de breedste zin willen lezen. Iedereen heeft namelijk dagelijks te maken met ondernemingen. Of je er nou werkt, boodschappen doet of je pilsje drinkt, je hébt er mee te maken en dus is het leuk om er over te lezen. We zullen daarbij altijd onze onafhankelijkheid bewaren; ons niet louter laten leiden door commerciële belangen. Het is de insteek die je kiest, het perspectief dat je neemt." Wat verandert er dan zoal? Gregoor: "Het blad krijgt een totaal ander gezicht. Wij komen met een aantal nieuwe rubrieken. Ik wil daar nog niet teveel over zeggen, maar we beginnen bijvoorbeeld met een berichtenrubriek. Bedrijven, die iets leuks te melden hebben, kunnen dat via ons doen. Ook gaan we een forum samenstellen waarbij vooraanstaande personen uit het bedrijfsleven en overheid in de regio hun licht te laten schijnen over economische ontwikkelingen. We willen in deze regio het enige blad voor ondernemers zijn, dat er toe doet. Een blad dat iedereen graag leest. Als het samen met het dagblad wordt bezorgd, moet je denken: ha, eerst even de Ondernemer lezen..."

Strikt persoonlijk
Ron Gregoor (56) verdiende zijn sporen in de dagbladwereld. Bij Dagblad De Stem - nu BN/De Stem - begon hij in 1974 op de stadsredactie. Hij was chef-redacteur in Etten-Leur en Oosterhout en werkte opeenvolgend 3 en 7 jaar op politieke en economische redacties. Dik twee jaar geleden keerde hij terug naar de stadsredactie van Breda. Het eerste nummer van de Ondernemer dat redactioneel volledig onder zijn verantwoordelijkheid valt, is dat van de maand mei. Ron Gregoor: "Ik ben altijd geïnteresseerd geweest in het bedrijfsleven. Mijn persoonlijke belangstelling gaat sterk uit naar de mensen die er werken, hun drijfveren maar ook de ontwikkelingen binnen het bedrijfsleven in zijn algemeenheid. Cijfers mogen dan belangrijk zijn, persoonlijk hou ik meer van de mensgerichte benadering."

Ron Gregoor (56) verdiende zijn sporen in de dagbladwereld. Bij Dagblad De Stem - nu BN/De Stem - begon hij in 1974 op de stadsredactie. Hij was chef-redacteur in Etten-Leur en Oosterhout en werkte opeenvolgend 3 en 7 jaar op politieke en economische redacties. Dik twee jaar geleden keerde hij terug naar de stadsredactie van Breda. Het eerste nummer van de Ondernemer dat redactioneel volledig onder zijn verantwoordelijkheid valt, is dat van de maand mei. Ron Gregoor: "Ik ben altijd geïnteresseerd geweest in het bedrijfsleven. Mijn persoonlijke belangstelling gaat sterk uit naar de mensen die er werken, hun drijfveren maar ook de ontwikkelingen binnen het bedrijfsleven in zijn algemeenheid. Cijfers mogen dan belangrijk zijn, persoonlijk hou ik meer van de mensgerichte benadering."


...spreekt
MKB Netwerk Roosendaal organiseert netwerkavond met bergbeklimmer Edmond Öfner

...organiseert
'Het evenement moet meer dan perfect zijn'

...vernieuwt
Een nieuw gezicht voor de Ondernemer

...beveiligt
Ondernemers tevreden over gezamenlijke aanpak met REWIN en Kamer van Koophandel

...innoveert
Syntens Innovatiekracht Tour

...visualiseert
Vernieuwen met Verstand

...groeit
Enorme kansen voor zorgeconomie West-Brabant

....verdedigt
Een advocaat moet gezonde afstand houden

...voorkomt
Voorkomen is beter dan genezen

...bewijst
Meer dan een kostenpost

...onderneemt
Ondernemen met Netwerk Notarissen

...in't kort
Rijken rijden harder

...belegt
De beleggingsadviseurs

...rijdt
zakelijk onderweg

...kijkt vooruit
Goede vooruitzichten kantorenmarkt maar aanhoudende zorg over leegstand