In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
November 2002













advertenties
www.storimansenpartners.nl
bees-delivery.be




Introductie Freebags is het begin van succes

Sinds enige tijd staan in alle Nederlandse Q8 tankstations Freebags. Deze gratis zakken staan op een prominente plaats in de stations naar de consument te lonken. Het concept is nieuw, maar heeft toch al enige bekendheid. Onderneemster Saskia Immens won namelijk zelfs al een mondiale prijs met haar idee. De fase van prachtige ideeën heeft nu echter plaats gemaakt voor de tijd van uitvoering. Zoals het een enthousiast onderneemster betaamt, is Immens heilig overtuigd van het aanstaande succes.


Saskia Immens met haar concept: Freebags.

Het enthousiasme van Saskia Immens vult de shop van het Q8-station in Zevenbergen. Ze is pas gestart als onderneemster en druk bezig haar bedrijf op te bouwen. Op het moment dat Immens bij een Rotterdams reclamebureau werkte, ontstond het idee voor de Freebag. Bij de Bredase Juniorkamer schreef de jonge onderneemster zich in voor het beste ondernemingsplan van de wereld. In november vorig jaar sleepte het concept van Freebags die hoofdprijs binnen. Het concept werd daarna verder vervolmaakt. De bedoeling is dus dat de zelfbewuste consument kiest voor papier in plaats van plastic en voor een tas die aanspreekt zonder ervoor te hoeven betalen. De Freebags zijn bedoeld om vaker gebruikt te worden.


De aankondiging bij Q8 van de twee verschillende Freebags

Goed gevoel
"Je wilt op een leuke manier de aandacht van de consument trekken. Het zijn leuke en recyclebare tassen die door de consumenten vaker gebruikt kunnen worden. De Freebags zijn speciaal voor de kleine aankopen in bijvoorbeeld een benzinestation," vertelt ze. In eerste instantie richt Saskia Immens zich op de Carbags. De consument kan kiezen uit twee Car Bags: één om te shoppen en één om autoafval in te verzamelen. In de Frisk Bag, van de gelijknamige powermints van Perfetti Van Melle, zit een gratis sample, zodat men meteen kennis maakt met het product. Cecilia den Otter, productmanager van Frisk, vindt Freebags als reclamemedium "zeker de moeite waard. Wij vinden het een uniek concept waar we graag onze merknaam aan koppelen. Wij verwachten een groot succes." De andere Freebag van de introductie bij Q8 is de Car Disposal Bag, de tas voor het autoafval. Mireille Dijkstra van Q8 vertelt: "Wij hadden er een goed gevoel bij. Je biedt de consument een leuke extra service met bovendien een positief effect op de leefomgeving. De Car Bag kan ook zeker bijdragen aan het oplossen van het zwerfvuilprobleem."

Alleen winnaars
Ondanks het unieke concept liep Saskia Immens tegen veel startende ondernemersproblemen aan. "Hoe ga je het concept in de markt zetten? Je moet ge�nteresseerde partijen vinden. Dat is het moeilijkste deel geweest. Je moet mensen overtuigen en ze het Freebags-gevoel geven. Het moet ook een win-win situatie voor alle partijen zijn. De benzinepomphouder kan gratis tassen aanbieden, de consument vindt er een aardigheidje in en de adverteerder heeft een goede besteding van zijn reclame-euro," weet de onderneemster. Na de introductiefase heeft Saskia Immens met haar bedrijf nog volop plannen. Ze is dan ook overtuigd van het aanstaande succes. "De Freebag is een zinvolle en kwalitatieve manier van adverteren. In onze maatschappij is iedereen op zoek naar toegevoegde waarde. Deze nieuwe vorm van adverteren past daar perfect in. Ons concept kent alleen maar winnaars; of je nu winkelier, adverteerder of consument bent," besluit Immens.


...predikt
Math Teeuwen predikt de passie

...start
Introductie Freebags is het begin van succes

...presenteert
Duidelijkheid voor Bergse detailhandel

...promoot
KvK maakt zich hard voor ontwikkeling gebied

...informeert
Startende ondernemers krijgen antwoord

...ontwikkelt
Innovatie door octrooi-informatie

...spreekt
In 't Kort

...jubileert
100-Jarig bestaan MKB-Bergen op Zoom op 8 oktober 2002

...discussieert
'Lichaamsdelen op bestelling' blijkt technische trend voor de toekomst

...bouwt
Werk aan HSL en A16 in volle gang

...rijdt
Mondial de l'Automobile Parijs

...fuseert
BouwNed na fusie grootste ondernemers- organisatie in de bouw

...netwerkt
"Bij onderhandelen mag je soms een beetje liegen"

...organiseert
Rechtbank Breda zet deuren open voor publiek

...verzekert
Gebroeders Bun koesteren Trias Politica

...huisvest
Bouwproductie nieuwe kantoren zakt in met zestig procent

...vestigt
Zelfstandig kantoor heeft voorkeur