In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
Maart 2006

Voorpagina van 'De Ondernemer'

Inhoud van 'De Ondernemer'

Columns van 'De Ondernemer'

Advertorials van 'De Ondernemer'

Archief van 'De Ondernemer'

Colofon van 'De Ondernemer'

advertenties
www.storimansenpartners.nl
bees-delivery.be

De Ondernemer, informatieblad voor ondernemers in Zuidwest-Nederland
onderneemt...,  informeert..., leest...

Syntensadviseur is TomTom voor ondernemer

Het bedrijf Giggles uit Rijen maakt nachtkleding voor kinderen. Hun nieuwste product, de Playama(r), is een kruising tussen een pyjama en een verkleedset voor kinderen. Syntensadviseur Marcel van de Ven helpt het jonge bedrijf bij het maken van de juiste keuzes. "Ik ben een TomTom die weet waar de flitspalen staan en de ondernemer daar op tijd voor waarschuwt."


Ad van Dijk, eigenaar van Giggles: "Als groeiend bedrijf zit je op een snelweg. Je moet vaak onder hoge druk beslissingen nemen. Dan is het fijn dat iemand, in dit geval Marcel van de Ven van Syntens, je helpt met het vinden van de juiste richting voor jouw bedrijf."
Adviseur Van de Ven voelt zich prettig in deze rol. "Ik heb bij andere bedrijven veel ervaring opgedaan. Hierdoor kijk ik altijd een stap verder dan de ondernemer. Ik schets een beeld van de toekomst en confronteer hem daar mee. Hierdoor moet hij wel bewust kijken naar de volgende stap voor zijn bedrijf en die optimaal benutten. Ik ben daarbij zijn TomTom die hem de juiste weg wijst, maar de ondernemer is de chauffeur die bepaalt of hij mijn aanwijzingen opvolgt."

Doelgroep
Giggles is een jong bedrijf dat ruim drie jaar geleden is gestart. In de beginfase richtte het bedrijf zich op nachtkleding voor dames, heren én kinderen. Deze keuze bleek te breed te zijn. Van Dijk kwam erachter dat, door te focussen op één doelgroep, je veel duidelijker naar je klant kunt zijn. "We zijn ons gaan richten op nachtkleding voor kinderen. Met de Playama(r) hebben we een product dat afwijkt van de massa. Daardoor kun je je onderscheiden. Het is namelijk steeds moeilijker om een pyjama te verkopen. Niemand rijdt er speciaal voor naar de winkel. Daarom moet het product opvallen, zodat consumenten het leuk vinden om het te kopen."

Succes
Zijn eigen dochter bracht Van Dijk op het idee van de Playama(r). "Mijn dochter is zes jaar en wil altijd met glitters en verkleedkleren naar bed. De Playama(r) combineert het naar bed gaan met het spelen van kinderen." In drie maanden tijd ontwikkelde Giggles het product. Rond de feestdagen lagen de pyjama's voor het eerst in de winkel. "We hebben al heel veel leuke reacties gekregen. Het is een groot succes," vertelt de eigenaar van Giggles enthousiast.

Focus
Dit succes vraagt ook om een nieuwe focus van Giggles. Door het succes van de Playama(r) is Van Dijk namelijk geneigd meteen andere producten op de markt te zetten. Syntensadviseur van de Ven heeft hem daarvoor gewaarschuwd. "Ad van Dijk moet kritisch kijken naar de volgende stap. Hij is creatief, maar ik heb hem geadviseerd keuzes te maken in zijn activiteiten." Ondernemer Van Dijk is zich hier van bewust. "Ik ga nu eerst dit product goed wegzetten, voordat ik met iets nieuws begin."

Internet:
www.playama.nl
www.syntens.nl


...beveiligt
Beveiliging is hot

...poetst
"Een bedrijf opzetten: Het grootste risico, dat ik ooit heb genomen"

...en privacy­bescherming
Privacy op de werkvloer

...heeft exportplannen
Exportplannen richting België? Doe je huiswerk goed!

...kijkt een stap verder
Syntensadviseur is TomTom voor ondernemer

...laat zijn stem niet verloren gaan
"Reden genoeg om te gaan stemmen"

...werkt samen
Kennis­overdracht voor West-Brabantse food­bedrijven

....creëert zijn eigen toekomst
Lectorale rede over Innovatief Ondernemen

...heeft kapitaal nodig
Investeren in jonge ondernemers

...en de Amerstreek
Investeren in toerisme en recreatie

...rijdt

De Ondernemer Bedrijfsauto­special 2006


  • Renault
  • Volkswagen
  • Mitsubishi
  • Citroën
  • Hyundai
  • Isuzu
  • Mercedes-Benz
  • Opel
  • Land Rover
  • Fiat
  • Ford
  • Nissan

...gaat naar de Regio Business Dagen
Nog enkele weken en dan is het bedrijfs­leven weer bij elkaar onder één dak!

...is geïnteresseerd in innovatie
Business Innovation 2006 geslaagd

...bekijkt de kantorenmarkt
Dynamis: 'Leer leven met nieuw evenwicht op kantoren­markt'

...kan zelf analyses uitvoeren
NVM-leden krijgen meer faciliteiten in BOG-database

...spreekt
In 't kort

...belegt
De Beleggings­adviseurs