In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
Maart 2006

Voorpagina van 'De Ondernemer'

Inhoud van 'De Ondernemer'

Columns van 'De Ondernemer'

Advertorials van 'De Ondernemer'

Archief van 'De Ondernemer'

Colofon van 'De Ondernemer'

advertenties
bees-delivery.be
www.storimansenpartners.nl

De Ondernemer, informatieblad voor ondernemers in Zuidwest-Nederland
onderneemt...,  informeert..., leest...

Bedrijfsautospecial 2006
Renault

Komt het Franse Renault in ons land met bestelauto's pas op de derde plaats, in Europees verband liggen de kaarten volstrekt anders. Het jaar 2005 werd door de Fransen afgesloten als marktleider en dat is bepaald niet voor het eerst. Zeven keer eerder produceerden en verkochten Renault bedrijfsautodealers het grootste aantal auto's van Europa. Vorig jaar produceerde het merk maar liefst 294.756 bedrijfsvoertuigen. Nederland nam daar slechts een relatief bescheiden deel van voor zijn rekening: 7806 bedrijfswagens.


In deze markt is het merk voor ons land actief met zes modellen: de Kangoo, de Trafic, de Master, de Mégane Van en de Grand Scénic Van. Daarnaast is er de Master Pro met een GVW van 3,5 tot 6,5 ton. In bepaalde gevallen mag deze auto ook met klein rijbewijs worden bestuurd. Bij de verkoop van Renault bedrijfswagens spelen de business centers in ons land een voorname rol. Wereldwijd zijn er bijna 700 van deze verkoop- en showpunten. Nederland kent er 44. Heel bijzonder is de leverbaarheid van een zogenaamde Quickshift (zes)versnellingsbak op de Trafic en Master. Deze biedt voordelen ten opzichte van een traditionele automaat aangezien er geen koppelomvormer wordt toegepast. Hierdoor wordt het brandstofverbruik verlaagd en is er geen extra onderhoud noodzakelijk. Deze optionele bak is leverbaar op de Trafic 2.5 dCi 140 en op de Master 2.5 dCi 100 en 120. Renault hoopt dat deze versies ongeveer tien procent van het totale aantal verkochte bedrijfsvoertuigen gaat vertegenwoordigen.

De Quickshift bak combineert de voordelen van een automaat met die van de handbak. Gemak van het een, in combinatie met het economische verbruik van het andere.

Master
De Master van Renault is inderdaad een meester op het gebied waarvoor hij werd ontworpen. Talloos zijn de mogelijkheden hier, of je de Master nu als gesloten bestelauto wilt rijden, met open laadbak, in een standaard lengte of verlengd, (ook) bij Renault is enorm veel mogelijk. Het is bij de Master echt mogelijk helemaal je eigen auto te configureren. Belangrijk voor Renault is de lage tildrempel van 53 centimeter waardoor vracht gemakkelijk in het ruim kan worden geschoven. Tussenschotten op twee verschillende plaatsen, zes lengte/hoogte mogelijkheden en een laadvolume van 8 (!) tot 13,9 kubieke meter maken deze Master zo ongeveer tot een alleseter in de markt. Het is ook niet voor niets dat je dit type auto erg vaak ziet rijden. Ter bescherming van de zijwanden is het mogelijk te kiezen voor bekleding van de wanden. Een houten vloer behoort eveneens tot de mogelijkheden. Wie nog meer ruimte nodig heeft dan in de Master beschikbaar is kan zelfs kiezen voor een Grand Volume model dat een laadvolume heeft van maar liefst 18 tot 20 kubieke meter. Ook bij Renault zien we natuurlijk een enorme diversiteit aan motormogelijkheden. Niet voor niets behoort Renault tot de beste motorenbouwers ter wereld en de keuze is dan ook enorm. Er zijn maar liefst vijf turbodieselmotoren beschikbaar, variërend van 80 pk tot een riante 140 stuks.

Deze laatste motor is natuurlijk bij uitstek geschikt voor vervoer van zware ladingen waarbij toch de gang er nog behoorlijk kan worden in gehouden.


...beveiligt
Beveiliging is hot

...poetst
"Een bedrijf opzetten: Het grootste risico, dat ik ooit heb genomen"

...en privacy­bescherming
Privacy op de werkvloer

...heeft exportplannen
Exportplannen richting België? Doe je huiswerk goed!

...kijkt een stap verder
Syntensadviseur is TomTom voor ondernemer

...laat zijn stem niet verloren gaan
"Reden genoeg om te gaan stemmen"

...werkt samen
Kennis­overdracht voor West-Brabantse food­bedrijven

....creëert zijn eigen toekomst
Lectorale rede over Innovatief Ondernemen

...heeft kapitaal nodig
Investeren in jonge ondernemers

...en de Amerstreek
Investeren in toerisme en recreatie

...rijdt

De Ondernemer Bedrijfsauto­special 2006


  • Renault
  • Volkswagen
  • Mitsubishi
  • Citroën
  • Hyundai
  • Isuzu
  • Mercedes-Benz
  • Opel
  • Land Rover
  • Fiat
  • Ford
  • Nissan

...gaat naar de Regio Business Dagen
Nog enkele weken en dan is het bedrijfs­leven weer bij elkaar onder één dak!

...is geïnteresseerd in innovatie
Business Innovation 2006 geslaagd

...bekijkt de kantorenmarkt
Dynamis: 'Leer leven met nieuw evenwicht op kantoren­markt'

...kan zelf analyses uitvoeren
NVM-leden krijgen meer faciliteiten in BOG-database

...spreekt
In 't kort

...belegt
De Beleggings­adviseurs