Rabobank Amerstreek
Ondernemers varen er wel bij
Wat verwachten ondernemers vandaag de dag van hun bank. De Ondernemer vroeg het transportbedrijf
H. van Strien. Enkele jaren geleden hebben Dimphy Rullens van Strien en Kees Rullens een groot
aantal zaken ondergebracht bij Rabobank Amerstreek. Welke criteria lagen hieraan ten grondslag
en bestaat er tevredenheid over de dienstverlening?
v.l.n.r. Martin de Graaf (verzekeringsadviseur Rabobank Amerstreek),
Dimphy Rullens van Strien en Kees Rullens
Per 1 april 2005 zijn Rabobank Made en Omstreken, Oosterhout en De Dongemond gefuseerd tot Rabobank
Amerstreek. Deze schaalvergroting - waarmee de bank met stip belandt in de hoogste regionen van
'grootste bank van Brabant' - was nodig om de vertrouwde kwaliteit te continueren en ook naar
de toekomst toe ondernemers uitstekend van dienst te zijn. De afdeling 'Bedrijven' is in zijn
totaliteit gehuisvest aan het Arendsplein te Oosterhout. Een team van enthousiaste,
hoogopgeleide mensen bedient hier de circa 5.000 zakelijke relaties die de bank in deze regio heeft.
Sterke logistieke dienstverlener
Een van hen is transportbedrijf H. van Strien uit Oosteind. Deze sterke logistieke dienstverlener
is opgericht in 1976 en heeft met Dimphy en Kees inmiddels de tweede generatie aan het roer staan.
Ongetwijfeld heeft u wel eens een trekker/oplegger van hun op de weg gezien. Maar wat schuilt
daarachter; in welke sector is dit bedrijf werkzaam en waar ligt de kracht van H. van Strien?
Probleemoplossend
"Wij hebben een aantal grote opdrachtgevers voor wie wij het gehele distributievervoer
verzorgen; niet alleen in Nederland, maar ook ver over de grens," aldus Kees. 'Martens
Logistiek', 'Janus Vaten Oosterhout' en 'International Hout'; het zijn (slechts enkele)
bekende namen in deze regio en al jarenlang onze klanten. Sommigen voeren zelfs terug naar
meer dan 20 jaar geleden." "Wij zijn namelijk een bedrijf dat zelden 'nee' zegt,"
vult Dimphy haar man aan. "Buiten dat gaan wij zeer probleemoplossend te werk en staat
service hier hoog in het vaandel. Klanten moeten op ons kunnen bouwen en vertrouwen."
Eén aanspreekpunt
Zijn dat ook criteria geweest om met Rabobank Amerstreek in zee te gaan? "Eigenlijk geheel
per toeval zijn wij daar terecht gekomen," vervolgt Dimphy. "We zaten bij een andere
bank en - om een lang verhaal kort te maken - we kregen daar 'dankjewel' te horen omdat we een
transportbedrijf waren en deze schijnbaar niet zo goed in de markt lagen. Geheel toevallig
stapte er toen net iemand van de Rabobank binnen en het klikte eigenlijk direct. Vandaar
dat we besloten hebben er een aantal zaken onder te brengen." "En tot op heden
hebben we daar nog geen spijt van," vertelt Kees. "De service is er erg goed,
ze zijn probleemoplossend en leggen een duidelijk pro-actieve houding aan de dag. Verder
hebben we slechts met één aanspreekpunt te maken, iemand die volledig van
het reilen en zeilen binnen ons bedrijf op de hoogte is. Twee keer per jaar komt deze persoon
bij ons langs - ook al zijn er geen vragen en/of moeilijkheden - om de stand van zaken door
te nemen. Dik tevreden zijn we; een andere conclusie valt niet te trekken."
Rabobank Amerstreek
Afdeling 'Bedrijven'
Arendsplein 60
Postbus 56
4900 AB Oosterhout
tel. 0162-588100
fax 0162-588101
www.rabobank.nl
H. van Strien b.v.
Hogedijk 22B
4909 BM Oosteind
tel. 0162-455381
fax 0162-471521
info@hvstrien.nl
www.hvstrien.nl
|