Hoe zit uw bedrijf in haar vel? Een beetje strak of juist wat ruimer in de jas? Vastgoedplanners noemen bedrijfsruimte
de ruggengraat van de organisatie. En huisvestingsanalisten beweren dat bedrijven tegenwoordig veel geld laten liggen
door een inadequate huisvesting. Want een goede werkomgeving heeft een inspirerende invloed op uw medewerkers. En een
professionele uitstraling is een stimulans voor uw leveranciers en uw klanten. Dus, of u nu koopt of huurt, een
kritische blik op uw bedrijfshuisvesting loont! En misschien is deze kritische blik ook een aanzet tot een totale
herhuisvesting. Want uw onderdak is méér dan een optelling van muren, vloeren, daglicht- en ventilatievoorzieningen.
Een woud van vastgoedplanners verzorgen graag huisvestings- en locatieanalyses. Vanuit inventieve perspectieven spiegelen
zij een optimaal huisvestingsconcept voor. Een kosten-batenanalyse nodigt u voorspelbaar uit tot rigoureuze stappen. Vast
en zeker, maar zeker niet altijd goed. Met enige creativiteit en een kritische blik komt u zélf ook een eind. Want u
doorgrondt als geen ander de eigen bedrijfsprocessen. Op microschaal vinden er binnen uw organisatie structureel
personeels-, materiaal- en goederenverplaatsingen plaats. Elke beweging tikt door aan de kostenkant: één honderdste ect
per kilo per meter lijkt weinig. Maar hoe zwaar wegen uw medewerkers? En trappen op telt dubbel! Reken maar eens uit wat
dit u kost. U laat beslist kansen liggen voor verbetering van de interne logistiek. Bovendien verhogen personeelsbewegingen
de kans op uitval door arbeidsongeschiktheid. Kortom, in uw kosten zitten vast 10% onnodige componenten. Maar ook op
macroschaal zijn knelpunten pijnlijk aanwijsbaar. Want bijna zeker sluit uw bedrijfsomgeving niet optimaal aan bij de
functie van uw bedrijf. Voorzieningen, verkeersontsluiting en uitstraling schieten beslist tekort. Kortom, u laat ook
zó 10% omzetpotentieel zitten. Projecteert u deze afwijkingen maar eens op uw exploitatie en bepaal uw verlies. Wanneer
u voor minder dan tienmaal dat bedrag substantieel kunt verbeteren dan is er maar één uitweg: inpakken en wegwezen.