Bij veel bedrijven is de website hoognodig aan vervanging toe. Drie jaar geleden nog state-of-the-art maar inmiddels
al hopeloos achterhaald. Voordat u opnieuw geld steekt in online avonturen is de logische vraag 'wat levert het eigenlijk op'.
Hoe meet je het succes van een website? Hoeveel mensen weten uw website te vinden, hoeveel aanvragen of bestellingen komen er
via de site binnen? Als dit al exact te meten is dan valt het resultaat vaak tegen. Dat ligt meestal aan de veel te hoge
verwachtingen; vergelijk de website eens met een losse advertentie en dan praten we verder. Er is gelukkig ook een andere manier
om de vraag 'wat levert het op' te beantwoorden.
Bij de meeste succesvolle sites die SiteSupport bouwt draait het om besparingen. Honderdduizenden klanten en abonnees die zelf
hun gegevens kunnen beheren. Iedere zaterdag honderden vacatures, auto's en huizen minder in de krant. Tienduizenden nieuwsbrieven
die wekelijks verstuurd worden via email i.p.v. met een postzegel. Maandelijks duizenden downloads van handleidingen, beelden en
technische informatie. Van online offertemodules en dealerlocators tot de meeste simpele routebeschrijving. Uw website bespaart u
aantoonbaar tijd en geld.
Mijn favorieten in de categorie 'groot succes': De webshops waar bijna niemand bestelt! De orders worden nog steeds doorgebeld of
gefaxt, maar dankzij de site weet de klant tegenwoordig exact wat hij wil. Scheelt iedere week tientallen uren aan telefonische uitleg.
Zo'n webshop levert weliswaar nauwelijks extra omzet op, maar kan tienduizenden euro's per jaar besparen!
Waarom al deze getallen? Omdat het kan. Extra omzet begroten in exacte cijfers is niet te doen, maar besparingen uitrekenen lukt vaak
al op een bierviltje, of in een column. Dus hebt u geen zin meer in online avonturen, dan raad ik u aan eens flink te besparen op uw
website.