In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
Mei 2005

Voorpagina van 'De Ondernemer'

Inhoud van 'De Ondernemer'

Columns van 'De Ondernemer'

Advertorials van 'De Ondernemer'

Archief van 'De Ondernemer'

Colofon van 'De Ondernemer'

advertenties
bees-delivery.be
www.storimansenpartners.nl

De Ondernemer, informatieblad voor ondernemers in Zuidwest-Nederland
onderneemt...,  informeert..., leest...





Klanten dol op direct mail

Direct mail is een steeds populairdere en succesvolle manier om de klant te benaderen. Reclame via de telefoon en aan de deur geeft een kleine kans op commercieel succes.

Consumenten stellen een persoonlijke benadering via de brievenbus het meest op prijs, massamarketing heeft zijn beste tijd gehad. Dat blijkt uit onderzoek van de van direct-mailbedrijven Wegener DM, Selekt Mail en DHL Global Mail. Slechts 12 procent van de ondervraagden heeft nooit gereageerd op een aanbieding via de post, terwijl meer dan 30 procent vaker dan vijf keer een aankoop deed.

Enthousiasme
Patrick Flerackers van Wegener DM weet wel waarom persoonlijke reclame zo succesvol is bij consumenten en adverteerders. 'Het is de enige reclamevorm die per definitie meetbaar is,' zegt hij vandaag in Het Financieele Dagblad.

Van de consumenten staat meer dan de helft positief tegenover DM. Een groep van 23 procent beoordeelt de directe benadering negatief en gooit veel van de reclamepost meteen weg zonder te openen. Klanten krijgen het liefst post vlak na het weekend. Met 24 procent van de ondervraagden staat de maandag bovenaan als gewenste ontvangstdag.

Reclamebombardement
Klanten maken wel een onderscheid tussen verschillende aanbieders. Verzekeringen, kredieten en banken verdwijnen vaker dan gemiddeld linea recta in de oudpapierbak. Vooral post van loterijen, verzekeringen en goede doelen verdwijnt vaak ongezien in het ronde archief. Aanbiedingen van supermarkten, warenhuizen en kledingzaken worden juist heel goed bekeken. Circa zeven procent wil zelfs meer post van deze adverteerders ontvangen. Consumenten hebben de minste waardering als ze direct persoonlijk worden aangesproken. CommerciÎle boodschappen via de telefoon en verkopers aan de deur en op straat scoren uitgesproken slecht bij klanten. Meer dan zestig procent geeft aan niet gediend te zijn van deze vormen van reclame.

Bron: Zibb.nl





...informeert
De poort naar nieuwe uitdagingen

...start
Advies over carrière, coaching en mediation

...netwerkt
Stratos netwerk- bijeenkomst dinsdag 7 juni

...innoveert
Innovatie in West-Brabant

...ondertekent
Uitbreiding innovatieconvenant

...ontwikkelt
Plannen voor Innovatiehuis

...verbetert
Van transportbedrijf naar logistiek dienstverlener

...organiseert
ChildRight GalaNight

...bereikt
"Marktleiderschap realiseerbaar voor elke onderneming"

...belegt
De beleggings- adviseurs

...vist
Internationaal gezelschap haalt Zeeuwse delicatesse binnen

...rijdt
Zakelijk onderweg

...onderneemt
Internationaal ondernemen: Wie durft?

...investeert
Ons kent ons: hoe leg je de eerste contacten?

...verkent
In het kielzog van Karien van Gennip

...verplaatst
Outsourcing betreft nu ook hoogwaardige arbeid

...handelt
Oost-Europese markt divers maar kansrijk

...exporteert
Exporteren naar Zuid-Europa

...subsidieert
Nieuwe impuls voor grensoverschrijdende projecten

...groeit
Groei van copycat China laat zich niet stilleggen

...inspireert
Verenigde Staten

...verschilt
Nederlander heeft meer haast dan Belg

...concurreert
Sterke concurrentie noopt transporteur tot aanpassing

...financiert
Lokale financiering biedt meeste mogelijkheden

...verzekert
Vijf verzekeringen om over na te denken

...ontmoet
Het Havenschap Moerdijk, een kennismaking

...bundelt
Een bundeling van krachten

...floreert
Internationaal ondernemen floreert hier

...vernieuwt
Moerdijk is klaar voor de toekomst

...beschermt
MKB, bescherm en beheer uw merk!

...spreekt
Junior Kamer steeds meer maatschappelijk betrokken

...bezoekt
Regionale Bedrijvenbeurs 2005

...vermindert
Veel animo voor project Duurzaam Ondernemen Tholen

...huisvest
Gemeente, provincie en ministeries gecharmeerd van grensoverschrijd- ende bedrijven- terreinen

...ontwerpt
Middelburg: wonen en werken op Ramsburg

...leest
In 't kort

...herstructureert
Herstructurering verouderde bedrijventerreinen

...helpt
Innovatie is sleutel tot succesvol zakendoen