Ieder bedrijf een eigen website, omdat het moet. Anno 2003 zijn er nauwelijks nog ondernemingen te vinden die denken dat ze
zonder www adres kunnen. Toch blijkt het soms lastig om een specifieke leverancier terug te vinden in cyberspace. Zo komt u
na het intikken van het www-adres nogal eens bij een aannemersbedrijf terecht (under construction). Of komt u erachter dat uw
leverancier net is overgenomen door de firma 'skip intro'.
Ja kijk eens, het is ook niet de bedoeling dat u zo'n site daadwerkelijk gaat bezoeken. Het enige dat telt is dat er een www-adres
op het briefpapier staat. Dat die site nog steeds in de planning zit doet niet terzake, men laat in ieder geval zien dat het
internet serieus wordt genomen.
Maar hoe serieus neem je je prospects en klanten, wanneer je ze met www-bagger confronteert. Iedere leek ziet direct het verschil
tussen een professionele website en een no-budget hobby-bob homepage. Soms denk ik dat ik per abuis op een sucks-site terecht ben
gekomen, zo slecht, zo lelijk, zo gammel, zulke anti-reclame.
Een website omdat het moet? Er moet helemaal niets! Begin alleen aan een website wanneer u daar winst mee kunt behalen. Dat betekent
dat uw website meer moet opleveren (imago, omzet, besparingen op andere middelen) dan de kosten van bouw, hosting en onderhoud. Tip of the day:
Het gaat om de extra investeringen waarmee u een hogere opbrengst behaalt. De winst van uw website neemt niet toe door de kosten
omlaag te brengen. Dan maar liever geen site.