Op 1 januari a.s. gaat de levensloop regeling in.
Elke werknemer heeft het wettelijke recht om maximaal 12% van zijn bruto loon
op een levenslooprekening te storten en daarmee te gaan sparen of beleggen.
Elke werknemer mag ook zelf zijn of haar bank of verzekeraar kiezen. Dit is dus
anders dan bij het oude spaarloon, daar kon u nog over meebeslissen.
Als werkgever loopt u dus de kans dat u binnen de kortste keren in uw
loonadministratie met een hele batterij aan banken en verzekeraars zit
opgescheept. Vermindering van de administratieve lastendruk heet zoiets.
Maar ook dit is voor u als werkgever weer een typisch geval van jammer dan,
niet zeuren, het is nu eenmaal zo. Het enige advies dat ik u kan geven is dat
u maar moet zorgen dat u de meest concurrerende levensloopregeling aan al uw
personeel aanbiedt.
Dan heeft u in ieder geval een goede kans dat uw administratieve lastendruk
beperkt blijft.
En welke bank/verzekeraar is dat dan? Volgens mij Delta LLoyd. Geeft de hoogste
rente, laagste kosten en meeste mogelijkheden. Bel uw adviseur (of mij) voor een
aanmeldingspakket en u heeft weer een boodschap afgewerkt!
Nu de collectieve zorgverzekering nog.