Bredase Internet Trofee beleeft eerste lustrum
Vijfde BIT-Trofee in het teken van 'gevonden worden' op internet
Uitgangspunten
Het Communicatie Netwerk Baronie (CNB) organiseert voor de vijfde keer de BIT-Trofee. Het thema waar het dit lustrumjaar om draait is 'het vinden
en gevonden worden' op het internet. Op 7 maart vanaf 19.30 uur vindt op de NHTV de finale plaats en zijn er twee lezingen door professionals met
als thema's zoekmachinemarketing en track & trace-systemen (RFID) op internet. Zowel het bezoeken van de finale en de lezingen als deelname aan
de wedstrijd is gratis. Inschrijven kan via www.cnbnetwerk.nl.
In 2000 organiseerde het CNB voor de eerste keer deze wedstrijd. De jaren daarna nam het aantal deelnemers steevast toe tot ruim 130 bedrijven vorig
jaar, die in hun website een potentiële winnaar zagen en meedongen naar de Trofee. "Maar net zoals internet zelf aan snelle veranderingen onderhevig
is, zoeken ook wij als CNB steeds een vernieuwend element in onze wedstrijd. Dat moet zoveel mogelijk aansluiten bij de actualiteit. Wat blijkt is dat
elk bedrijf dat serieus met zijn website omgaat veel moeite doet om te achterhalen hoe hun site bij de doelgroep onder de aandacht kan komen en hoe
ze meer bezoekers naar de site kunnen krijgen. Dat kan bijvoorbeeld door beter te scoren bij zoekmachines of door gericht te adverteren.", aldus Tjebbe
Will, één van de organisatoren van de BIT-Trofee.
De Zoektocht
In dat kader wordt ook deze vijfde BIT georganiseerd. Er is gekozen voor een combinatie van luisteren, leren en doen. Het programma bestaat uit twee
delen: De Zoektocht en Het Antwoord. Het eerste deel start al op het moment van aanmelden. Dat kan, gratis, via www.cnbnetwerk.nl t/m 4 maart.
Deze Zoektocht bestaat uit 30 vragen. Deelname is niet verplicht, maar de antwoorden zijn 'eenvoudig' te vinden op het internet. Iedereen die zich
inschrijft krijgt direct al de eerste 10 vragen. De andere 20 vragen kunnen op 7 maart worden beantwoord. Iedereen krijgt op die avond bij de NHTV 30
minuten de tijd om ze via het internet te zoeken. Dan kan individueel, maar ook in groepsverband. Winnaar van de BIT 2005 is diegene die de meeste
vragen goed heeft beantwoord.
Het Antwoord
Het tweede deel, het Antwoord, vindt plaats op maandag 7 maart in het gebouw van de NHTV aan de Mgr. Hopmanstraat in Breda. Naast de antwoorden op alle
vragen, komt het thema van de avond: het gevonden worden op internet uitgebreid aan de orde. Dat gebeurt door twee professionals:
- Keesjan Deelstra, auteur van het Handboek Zoekmachine-marketing. Hij gaat in op de mogelijkheden om meer bezoekers naar je website te trekken en de stap van contact naar contract.
- Gerard Prins, voormalig e-manager van Unilever en specialist in het toepassingen op het gebied van track & tracesystemen. Hij vertelt over de ontwikkelingen op het gebied van
traceerbaarheid van producten op internet. Aansluitend discussiëren de professionals met de deelnemers over De Zoektocht, De Antwoorden en de trends op het gebied van zoekmachinemarketing.
- Dit alles o.l.v. Joep Schreuder van TV & Co.
Over het CNB
Het Communicatie Netwerk Baronie is een netwerk van communicatiespecialisten woonachtig en/of werkzaam in West-Brabant. Het doel van het CNB is om mensen in de gelegenheid te stellen om
netwerken op te bouwen, ervaringen uit te wisselen en kennis en inzicht te verwerven. Het CNB organiseert regelmatig bijeenkomsten waar specialisten uit het vakgebied nieuwe ontwikkelingen
schetsen. Maar het CNB biedt ook volop gelegenheid voor persoonlijke contacten. Inspanning en ontspanning. Educatie en entertainment.
Inschrijving kan dus t/m 4 maart via www.cnbnetwerk.nl.
|