Informa Automatisering BV
Service verhogen en toch kosten besparen?
Iedere ondernemer die een aftersales- of serviceafdeling heeft, weet wat dit aan extra kosten met zich meebrengt. Bovendien vraagt dit traject
veel inspanning en organisatorisch vernuft van uw mensen. Nog los van het feit, dat veel problemen in de praktijk in een handomdraai opgelost
kunnen worden. Informa Automatisering heeft op basis van internettechnieken een uniek hulpmiddel ontwikkeld, dat zowel de kosten sterk reduceert
als de serviceverlening optimaliseert. Het blijkt dat slim omgaan met de moderne technieken het leven van een ondernemer een stuk makkelijker maakt.
Toonaangevend specialist
Informa Automatisering is gevestigd in Bergen op Zoom en heeft de laatste jaren vooral naam gemaakt als toonaangevend specialist in het leveren van
mensen en diensten op het gebied van databases, E-business en software-engineering. Met een hecht team van 20 vakmensen, waaronder database-specialisten,
software- ontwikkelaars, business consultants en business analisten, heeft zij alle kennis en ervaring in huis om een groot aantal Nederlandse en Belgische
opdrachtgevers te bedienen.
Een nieuw concept
Informa Automatisering ontwikkelde een nieuw concept, dat momenteel in de regio geïntroduceerd wordt. Stel, u heeft een bedrijf met een tiental servicemonteurs
en medewerkers die telefonisch storingen en klachten aannemen. Dit brengt over het algemeen hoge kosten met zich mee en ook de personeelsbezetting is in deze
tijd een moeilijke factor. Daarbij komt dat veel van de storingsmeldingen relatief eenvoudige problemen betreffen, die veel tijd vergen, waardoor uw medewerkers
zich niet of minder kunnen richten op complexere werkzaamheden.
Selfservice
Deze problematiek is aanleiding geweest voor dit nieuwe concept. Door de aftersales- of serviceafdeling te integreren in een website, wordt voor klanten een
zogenaamd 'selfservice' oplossing geschapen waarmee zij op elk moment een antwoord op hun vragen cq problemen kunnen verkrijgen. Klanten ervaren deze service
vanuit het gevoel van "Ik kan zelf, rechtstreeks de gewenste informatie opvragen en mijn acute probleem oplossen.". Hierdoor worden de servicemedewerkers minder
belast waardoor de afhandeling van de zwaardere problemen efficiënter en effectiever kan verlopen; een hogere servicegraad wordt gerealiseerd. Tevens kan men denken
aan het via de website beschikbaarstellen van handleidingen, updates en het bestellen van onderdelen. Ook klachtenafhandeling behoort tot de mogelijkheden.
Een informatieve en dynamische website
Informa Automatisering ontwikkelt samen met de opdrachtgever een informatieve en dynamische website en levert vervolgens de tools om deze website zelfstandig te
beheren en te wijzigen. Hierdoor hoeft de opdrachtgever geen beroep meer te doen op specialisten, maar kan zelf snel en eenvoudig de inhoud van de site aanpassen.
Informa Automatisering streeft ernaar de opdrachtgever zo snel mogelijk zelfstandig op de rit te hebben, maar blijft desgewenst aan de zijlijn aanwezig voor
ondersteuning en advies. Hun succesvolle bedrijfsfilosofie dragen zij op deze wijze over aan hun opdrachtgevers.
Informa Automatisering BV
Pergolesilaan 4
Postbus 434, 4600 AK Bergen op Zoom
tel 0164-255300, fax 0164-246162
email informa@informa.nl
|