In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
November 2005

Voorpagina van 'De Ondernemer'

Inhoud van 'De Ondernemer'

Columns van 'De Ondernemer'

Advertorials van 'De Ondernemer'

Archief van 'De Ondernemer'

Colofon van 'De Ondernemer'

advertenties
www.storimansenpartners.nl
bees-delivery.be

De Ondernemer, informatieblad voor ondernemers in Zuidwest-Nederland
onderneemt...,  informeert..., leest...

De heer drs. R.J. de Groot:
Extra zekerheid voor de consument

De bouw of verbouwing van een woning is een ingrijpende gebeurtenis. Zeker voor een consument die dit eenmaal of misschien tweemaal in zijn leven laat doen. Hij krijgt te maken met allerlei zaken, die niet zijn dagelijkse bezigheid zijn. Toch moet de klus op tijd, zonder mankementen en binnen het budget geklaard zijn. Hoe vindt hij daarvoor de juiste aannemer?


De heer drs. R.J. de Groot

Stichting BouwGarant heeft voor dit soort zekerheden het gelijknamige label ontwikkeld. Aannemers die aan BouwGarant deelnemen, voldoen aan strenge eisen op het gebied van vakmanschap en betrouwbaarheid. Veelal zijn het mkb'ers, werkzaam in de woning- en/of utiliteitsbouw. Een BouwGarant-aannemer geeft zijn opdrachtgever de zekerheid die andere aannemers hem niet kunnen bieden. Dit jaar bestaat BouwGarant precies 10 jaar.

Stichting BouwGarant
Om belangenverstrengeling te voorkomen met brancheorganisatie Bouwend Nederland is het kwaliteitslabel ondergebracht in een aparte stichting. De heer drs. R.J. de Groot, manager van de Stichting BouwGarant: "Wij hebben een eigen bestuur en ontwikkelen ons eigen beleid. Leden van BouwGarant hoeven niet persé lid van Bouwend Nederland te zijn. Alle aannemers die in aanmerking willen komen voor ons kwaliteitslabel, moeten aan een aantal strenge criteria voldoen. Zij worden door ons uitvoerig schriftelijk en in de praktijk getoetst. Bij aanhoudende klachten kunnen wij de aannemer zelfs verbieden, nog langer onder onze vlag te werken. Ook wij willen graag zekerheid, de consument betaalt daar immers voor."

Zekerheden
De BouwGarant-aannemer biedt u als klant minstens de volgende zes zekerheden: Kwaliteit: u kunt vertrouwen op vakmanschap; Heldere afspraken: uw afspraken staan duidelijk op papier; Grip op de kosten: u houdt uw uitgaven onder controle; Service: uw klachten worden serieus genomen; Betrouwbaarheid: u doet zaken met een professioneel bedrijf; VerBOUWgarantie: u sluit de grootste risico's uit.

VerBOUWgarantie(r)
Exclusief voor klanten van BouwGarant-aannemers is de VerBOUWgarantie ontwikkeld. Dit bijzondere product van BouwGarant beschermt de opdrachtgever tegen de financiële risico's van nieuwbouw of verbouw. Of het nu gaat om gebreken na de oplevering, gebreken in de constructie of om het faillissement van de aannemer, met de VerBOUWgarantie is de consument er voor een klein bedrag zeker van dat BouwGarant de extra kosten vergoedt. De kosten van de VerBOUWgarantie bedragen bij verbouw 1,5 promille van de aanneemsom, met een minimum van e 35 en bij nieuwbouw 3,0 promille van de omzet met een minimum van e 350 exclusief BTW. De BouwGarant-aannemer is verplicht de VerBOUWgarantie aan te bieden, ruim voordat de bouw van start gaat. Maakt de consument gebruik van dit exclusieve product, dan gaat de VerBOUWgarantie in zodra de aannemer de bouwwerkzaamheden begint.

Servicedesk
Bij de BouwGarant-aannemer geldt: afspraak is afspraak. Daarom legt hij alle afspraken zwart op wit vast, van de offerte tot en met de oplevering. Mocht er toch iets misgaan, dan hanteert de BouwGarant-aannemer een vaste procedure voor de behandeling van klachten. Komen aannemer en klant er desondanks toch niet samen uit, dan kan de opdrachtgever zijn klacht melden bij de BouwGarant Servicedesk. De heer De Groot: "Onze Servicedesk bemiddelt tussen de consument en de aannemer. Als dat noodzakelijk mocht zijn, schakelen wij hierbij een onafhankelijk bouwkundig adviseur in. In de praktijk staat bij ons de klachtentelefoon gelukkig niet roodgloeiend en kunnen wij de meeste problemen telefonisch oplossen. Dat bewijst wel weer dat een BouwGarant-aannemer niet zomaar de eerste de beste aannemer is!"

Overal
BouwGarant-aannemers zijn gevestigd in heel Nederland. Om snel de dichtstbijzijnde te kunnen vinden, heeft BouwGarant een speciale zoekmachine in haar website www.bouwgarant.nl opgenomen. Met een druk op de knop weet de consument direct bij welke BouwGarant-aannemer hij zijn opdracht kan plaatsen.

Stichting BouwGarant
E-mail: info@bouwgarant.nl
Internet: www.bouwgarant.nl


...waarschuwt
Semigres over suc6vol ondernemen

...werkt
Poolse arbeidskrachten zijn gemotiveerd

...vertrouwt
REWIN ondersteunt bedrijven met uitbreidingsplannen

...begeleidt
Samenwerking Provincie Noord-Brabant en Syntens

...bereikt
De aanleg van de A4

...verlicht
Eindejaars­bijeenkomst KvK

...innoveert
Nieuwe Innovatievouchers beschikbaar

...denkt
Creatieve ondernemers genomineerd

...belegt
De Beleggingsadviseurs

...onderschrijft
Gezamenlijk het goud van Bergen op Zoom delven

...rijdt
Mercedes-Benz, Renault Laguna en Volkswagen Jetta

...behartigt
Regionale belangenbehartiging steeds belangrijker

...bouwt
Extra zekerheid voor de consument

...werkt
Werken aan vernieuwing en vertrouwen binnen de sector

...ontvangt
Het bekroonde resultaat van een jaar lang bouwen

...realiseert
Werken in een vernieuwende sector

...ontwikkelt
Een bijzonder project

...combineert
Raakvlakken met vrijwel alle facetten van de samenleving

...creëert
Het initiëren, ontwikkelen en realiseren van bijzondere projecten

...spreekt
In 't kort

...verlaagt
Vastgoedsector draait op voor verlaging vennootschapsbelasting

...ontrekt
NVB wil af van grondwaterbelasting