Ad Ballon Ballonvaarten BV
Ad Ballon: Ambassadeur voor uw bedrijf
Vraag eens zomaar aan tien willekeurige personen wat er nog hoog op hun wensenlijstje staat.
Gegarandeerd dat het maken van een ballonvaart een van de meest gegeven antwoorden is.
Niet voor niets spreken we hier over een 'once in a lifetime experience'. Maar wist u dat
de heteluchtballon vandaag de dag eveneens tot het meest ideale relatiemarketinginstrument
wordt gerekend? Ad Ballon heeft er zelfs een compleet Ballonmarketing Programma voor opgesteld.
En bedrijven 'varen' daar wel bij.
Ad Haarhuis wordt algemeen beschouwd als pionier van het commerciële ballonvaren in Nederland.
In 1974 was hij een van de eersten in ons land die zijn brevet voor het varen met een heteluchtballon
behaalde. Toen hij vervolgens in 1983 onder de naam 'Ad Ballon' van start ging met het
organiseren van ballonvaarten voor particulieren, was hij wederom de eerste. En dat heeft
hem geen windeieren gelegd. Moest hij destijds nog aankloppen bij familie en vrienden voor
een lening om zijn eerste ballon gefinancierd te krijgen. Inmiddels liggen er dertig stuks
in de hangar op bedrijventerrein Minervum (Breda). De eenmanszaak van toen is uitgegroeid
tot een bedrijf van naam dat naast het verzorgen van ballonvaarten ook de beschikking heeft
over een eigen atelier en keuringsstation. Onveranderd gebleven is de passie, die aan de
basis lag en daadwerkelijk voelbaar is bij het gehele team aan professionals dat hier momenteel werkt.
Ideale partner
Met die passie en dat innovatieve vermogen stort Ad Ballon zich momenteel op de zakelijke markt.
'De heteluchtballon als marketing instrument!' Het wint zienderogen terrein. "Het is vooral de
multifunctionaliteit die het succes bepaalt," verklaart Martijn van de Bilt (verantwoordelijk
voor marketing en sales). "Als medium voor het genereren van exposure, relatiemarketing, maar
ook voor salespromotions, incentives en imago building is de heteluchtballon namelijk een
ideale partner in de marketing van een bedrijf/organisatie."
Tastbare herinnering
"Klantenbinding is van onschatbare waarde voor een bedrijf. Het is dan ook van groot belang zo
nu en dan met relaties eens op een informele manier af te spreken. Kies dan wel iets waarmee u
kunt uitpakken. Maar wat? Dat avondje voetbal en een drankje achteraf in de skybox is inmiddels
echt passé. Kiezen voor een avontuur in de lucht is een sterk en origineel alternatief waar
ongetwijfeld nog lang over nagepraat zal worden. In een sfeervolle ruimte op onze bedrijfslocatie
ontvangen wij uw gasten. Vervolgens vertrekken we gezamenlijk naar de opstijgplaats. Moeten er wat
hapjes en dergelijke mee in de mand voor onderweg? Geen probleem. Uw specifieke wensen zijn bij
ons in goede handen. Gebruikelijk in de ballonvaart is het om na afloop samen het glas champagne
te heffen op een veilige landing. Hierna keren we terug naar onze locatie waar onder het genot
van een hapje en drankje nog uitvoerig nagepraat kan worden. Ondertussen schrijft onze piloot
de vaarbewijzen uit zodat iedereen een tastbare herinnering heeft aan zijn/haar vlucht."
Luchtmacht
"Er zijn zelfs heel wat bedrijven die bij ons een eigen ballon hebben," vervolgt Van de Bilt
enthousiast. "Holland Casino, ING, IKEA, de
Nederlandse Spoor-
wegen; het zijn er slechts enkele die via ons hun corporate
ballon inzetten voor tal van uitingen. Kortgeleden is daar de Luchtmacht bijgekomen. Tijdens de
recente Breda Ballon Fiësta heeft daar - onder toeziend oog van de commodore - de burgemeester
haar 'commerciële, visuele uiting' voor de komende jaren gedoopt."
Exposure en imago transfer
"Want dan komt toch weer die multifunctionaliteit om de hoek kijken. De heteluchtballon is visueel
een van de allersterkste objecten voor bijvoorbeeld exposure en imago transfer. Door haar omvang
en verschijning wordt namelijk direct alle aandacht getrokken. Reken maar dat 'uw naam' niemand
zal ontgaan als zij boven de marathon van Rotterdam, de TT van Assen of Pinkpop hangt. Als sales
promotion instrument kan de ballon verder perfect ingezet worden voor spaaracties, prijs-vragen
en andere consumentenacties."
Communicatieplan
"Ons Ballonmarketing Programma gaat bovendien heel wat verder dan het aanschaffen van de ballon
met uw bedrijfsnaam erop," besluit Van de Bilt. "Nadat uw doelstellingen en behoeften zorgvuldig
in kaart zijn gebracht, komen wij met een communicatieplan op tafel. Uiteraard verloopt alles in
nauwe samenspraak met u en/of uw marketingafdeling. Ad Ballon is er namelijk alles aan gelegen op
te treden als dé perfecte ambassadeur voor úw bedrijf!"
Contact
Voor meer informatie over het Ballonmarketing Programma of om een afspraak te maken voor een
vrijblijvend, oriënterend gesprek kunt u contact opnemen met Martijn van de Bilt op:
tel. 076-5145372 of via e-mail op:
martijn@adballon.nl
Kijk voor meer informatie ook op:
www.adballon.nl.
Ad Ballon Ballonvaarten BV
Minervum 7346,
4817 ZD Breda
TEL: 076-5 145 382
info@adballon.nl
www.adballon.nl
|