In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
September 2005

Voorpagina van 'De Ondernemer'

Inhoud van 'De Ondernemer'

Columns van 'De Ondernemer'

Advertorials van 'De Ondernemer'

Archief van 'De Ondernemer'

Colofon van 'De Ondernemer'

advertenties
www.storimansenpartners.nl
bees-delivery.be

De Ondernemer, informatieblad voor ondernemers in Zuidwest-Nederland
onderneemt...,  informeert..., leest...


Bedrijven
PriceWaterhouseCoopers
Van Oers International
RPS Advies B.V.
Van Wezel Elektrotechniek
Nostimos Letselschade-deskundigen
NAC
Cosun Food Technology Centre
Uytdehaag bv Schilderwerken
Fruit World Breda B.V.
ABC Breda
'Het effect dat je met je website bereikt. Dat is wat telt...'

Op de vraag wat sitebouwer Barend Hohmann van Sitesupport zelf een mooie website vindt, reageert hij onomwonden. "Wat een onzinvraag! Het gaat niet om mooi of lelijk. Een website moet effectief zijn en passen binnen de marketingstrategie van een bedrijf. De Aldi stuurt toch ook geen glossy brochures rond!"


De toon is gezet. Barend Hohmann heeft duidelijk een eigen visie op internetcommunicatie en zal het niet nalaten om ook tegenover klanten zijn mening te verkondigen. "Je kunt geen effectieve website ontwikkelen zonder dat er goed is nagedacht over functionaliteit en communicatiedoelstellingen. Klinkt heel logisch, maar waarom gaan het dan toch zo vaak fout. Waarschijnlijk omdat er iemand die niet thuis is in cyberspace de briefing schrijft."

Digitaal reclamebureau
Op de website van SiteSupport is te lezen dat het bedrijf 'zich niets leukers kan voorstellen dan te mogen sparren met organisaties die willen communiceren met behulp van nieuwe media.' SiteSupport voert dan ook vooral opdrachten uit voor bedrijven die dezelfde liefde en belangstelling hebben. "Techniek achter een site is voor ons niet meer zo spannend; de afgelopen zes jaar hebben we alles al wel een keer gemaakt. En juist daarom kunnen we vertellen hoe en waar een organisatie het meeste geld kan verdienen met een website. Daar gaat het uiteindelijk toch om? Het is vaak verbazingwekkend makkelijk om flinke besparingen te realiseren door bedrijfsprocessen online te zetten. Wat verkoop je, wat doe je en hoe kan een website je daarin ondersteunen. Daar gaat het simpel gezegd om. Een website wordt zo voor steeds meer organisaties een integraal onderdeel van de dienstverlening."

Zijn bedrijf SiteSupport ziet Barend als een digitaal reclamebureau. "Techniek is slechts de basis, je moet je klant de garantie kunnen geven dat zijn internet oplossing zonder problemen blijft draaien. Heb je dat onder controle dan stelt de support voor de 2000 domeinen die we hosten ineens niet meer zoveel voor. Kun je je helemaal focussen op bedrijf, merk en produkt van je klant en hoe je daar online de beste ondersteuning aan kunt geven. En voor succesvolle online campagnes en applicaties zoekt zo'n klant een volwaardige sparringpartner, geen whizzkids met de instelling 'u vraagt, wij schrijven code'."
Het klinkt alsof hij het allemaal het liefste zelf zou doen. "Misschien wel, maar alleen al wat betreft knowhow is dat anno 2005 niet meer haalbaar. Er lopen hier negen mensen rond die allemaal hun eigen expertise hebben. Met minder kun je je klanten eigenlijk niet volwaardig servicen."

Online drukwerk
Barend Hohmann won dit jaar de BIT-trofee van het Communicatie Netwerk Baronie. Trots? Hij bagatelliseert: "Is leuk, maar zoveel stelt het niet voor. Het zou erg zijn als we 'm niet hadden gewonnen." Wel trots is hij op de drukwerkapplicaties die SiteSupport heeft ontwikkeld. "Via internet kunnen mensen drukwerk ontwerpen en bestellen. Visitekaartjes, rouwkaarten, brochures, verzin het maar. En dat op zo'n manier dat het eindresultaat een gecertificeerd pdf-bestand is waardoor het drukwerk geen tiende millimeter meer kan afwijken. Voor diverse klanten hebben we dit soort oplossingen ontwikkeld. Daaronder een paar multinationals waardoor we er al snel achter kwamen dat we op dit gebied iets heel bijzonders klaarspelen voor een fractie van de prijs van de internationale concurrentie. En dat maakt je toch wel trots.

Op de vraag hoe de toekomst van SiteSupport eruit ziet, reageert hij: "Lang vooruit plannen heeft niet veel zin. Nergens gaat het zo snel en is alles zo veranderlijk als in de internetbranche. Wat mij betreft prima, gaat het ook nooit vervelen."

meer info: www.sitesupport.nl


...innoveert
West-Brabant een van de meest veelbelovende regio's

...start
'Op een bepaalde leeftijd moet je beslissen wat je wilt met je carrière'

...profiteert
Breda trekker van "Beneluxering"

...stimuleert
Syntens stimuleert innovatie in de food sector

...groeit
'Je moet de markt respecteren'

...opent
Primeur Bedrijvenloket voor Moerdijk

...reist
Handelsreis Griekenland, 2 - 5 november 2005

...belegt
De Beleggingsadviseurs

...berekent
MKB, weinig ziekteverzuim: toch maatregelen treffen!

...rijdt
Zakelijk onderweg

...informeert
Kansen die Breda moet pakken

...ontwikkelt
Aan de vooravond van een indrukwekkende ontwikkeling

...bereikt
'Het effect dat je met je website bereikt. Dat is wat telt...'

...vindt
De Bavelse berg, een unieke evenementenlocatie?!

...presteert
Breda presteert nog steeds bovengemiddeld

...verenigt
Oprichting bedrijvenvereniging Hylair

...vestigt
Breda maakt bedrijven terreinen klaar voor de toekomst

...winkelt
Breda, (winkel)stad met karakter

...verhuurt
Bouw blushuis van start gegaan

...zoekt
Mkb: minder banen, minder gemotiveerde sollicitanten

...roept
Gezamelijk moeten die schouders eronder

...bouwt
'Aan de detailhandel wordt meer verdiend dan in de detailhandel zelf'