In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
Juni 2007

Voorpagina van 'De Ondernemer'

Inhoud van 'De Ondernemer'

Columns van 'De Ondernemer'

Advertorials van 'De Ondernemer'

Archief van 'De Ondernemer'

Colofon van 'De Ondernemer'

advertenties
www.storimansenpartners.nl
bees-delivery.be

De Ondernemer, informatieblad voor ondernemers in Zuidwest-Nederland
onderneemt...,  informeert..., leest...


Columns
Ron Gregoor
Mr. H.G.M Daemen
Mevr. Mr. C.L.M. Gommers
Math Teeuwen
Dimitri Duine
Ad de Korte
Amigo en Imago
Math Teeuwen

de TeeuwenGroep
sprekersbureau





Miljoenen aan reclamegelden worden uitgegeven om een gewenst imago in de markt te zetten. Bedrijven en personen, die anderen nodig hebben om een juist imago in de markt te zetten, moeten zich afvragen waar deze behoefte vandaan komt.

Het antwoord is eenvoudig: gebrek aan creativiteit, ideeën, passie, authenticiteit en sociale intelligentie. Indien je dit mist, heb je adviseurs nodig om jezelf of je bedrijf een gewenst imago te bezorgen. Veel geld wordt bijvoorbeeld uitgegeven aan hypotheek reclames, een eenvoudig product dat men soms het aura van topdesign probeert mee te geven. Bij een creatieve financiële adviseur is de hypotheek een onderdeel van een totaal persoonsgericht adviespakket. Deze adviseur zorgt er tevens voor dat hij op basis van zijn sociale intelligentie klanten bindt. Kern van de zaak is, dat indien je authentiek en ideeënrijk bent, anderen niet nodig hebt om een door jou gewenst imago in de markt te zetten.

In de sprekerswereld zien we dat vele congressen verziekt worden door saaie sprekers. Begrijpelijk, want de sponsors van zo'n congres willen ook een spreker van hun bedrijf leveren. Niet omdat zo'n spreker vanuit zijn eigen authentieke kracht en passie zijn publiek kan boeien, wel om het ego van bijvoorbeeld de directeur van het bedrijf te strelen. Gesponsorde sprekers zijn de dood in de pot voor congressen. Er zou een congres keurmerk moeten komen met de volgende tekst: "Geen gesponsorde sprekers, wel échte topsprekers".

Momenteel trekt een ex-minister voor een mega bedrag per presentatie door Nederland. Hij leest voor van een briefje en laat blijken dat hij het niet echt leuk vindt. Enkel en alleen op basis van zijn naam trekt hij volle zalen. Toehoorders voelen zich bekocht, het imago van het bedrijf dat hem heeft gecontracteerd krijgt een forse deuk. Goede sprekers veranderen iemands perspectief, voelen trends aan en brengen onder woorden wat mensen voelen, maar waar ze nog geen woorden voor hebben. De Belgische oud-premier Mark Eyskens en de Belgische oud-topman van Alcatel (Belgische KPN) Peter Hinssen zijn visionairs die hun publiek verrassen en verbazen. In 2006 zijn deze sprekers als een komeet omhooggeschoten op de Nederlandse sprekersmarkt. Het zijn mensen die vanuit hun innerlijke authentieke kracht een zaal op het puntje van de stoel laten zitten. Goede sprekers en communicatieadviseurs versterken juist de authentieke kracht van een bedrijf. Met authenticiteit gaat het net als in de liefde. Wanneer is het goed? "Als het vanzelf gaat en energie geeft en geen energie kost". Victor Hugo zei het al: "Geen leger kan een authentiek idee verslaan waarvoor de tijd gekomen is". MKB'ers, hang een bord op je werkkamer met: "Je beste Amigo is een authentiek Imago".




...huurt
Telemarketing is vakwerk

...ontwikkelt
Breda piekt in de Delta

...zit
De stoel

...werkt
Avans en banken werken samen

...exporteert
Profiteren van elkaars kennis, ervaring én cultuur

...beveiligt
'KeyProtector' innovatieve oplossing tegen autodiefstal

...leert
Bijscholing voor een baan in de procesindustrie

....bouwt
Webwinkel biedt kansen voor ondernemer

...onderzoekt
Voorbeeldproject maakt bedrijventerrein veiliger

...remt
Rem op nieuwe bedrijventerreinen

...netwerkt
MKB Oosterhout staat voor netwerken

...verandert
P3 Transfer: meedenken met globalisering

...peilt
Ondernemer iets optimistischer: 7,3

...beslist
Via Vinci van start

...investeert
Krachtenbundeling bij onderhoud

...verzorgt
ROC: opleiding kraamverzorger

...traint
'Taalvakwerk is meer dan woorden'

...belegt
De beleggingsadviseurs

...praat
Bedrijven praten over maatschappelijk ondernemen

...berekent
MKB laat kleine vorderingen liggen

...organiseert
Queen of the Office

...feest
Bedrijven netwerken op stadskantoor

...reist
Pendelen tussen Breda en Barcelona

...bekijkt
De stand van zaken...

...rijdt
Jaguar XKR convertible: De roofkat slaat terug

...investeert
Dintelmond in de schoolbankjes

...kiest
Uitsterven of uitbreiden: dat is de grote vraag

...onderneemt
Maatschappelijk ondernemen op de Bredase Beursvloer

...sponsort
Makelaars: geef MKB de ruimte

...discuseert
Regionale samenwerking is heel belangrijk

...bekijkt
Makelaars positief over toekomst

...groeit
Ook kwaliteitsverbetering is groei van economie

...financeert
Capaciteiten belangrijk voor financiering

...ontsnapt
'Van bedrijventerrein moet je iets moois maken'