Tiscali-directeur Sales & Marketing Rob van Velzen:
'MKB kan veel meer profijt trekken van Internet'
Het midden- en kleinbedrijf (MKB) doet zichzelf te kort als het gaat om zakelijke
internetcommunicatie. Oorzaken: onvoldoende kennis en tijdgebrek. Netwerkoperator
en Internet Service Provider (ISP) Tiscali komt met dé oplossing: het bedrijf gaat
ondernemers in de eigen regio opzoeken, voorlichten en begeleiden. 'Want het MKB
kan veel meer profijt trekken van bedrijfsinternetcommunicatie', zegt Rob van Velzen,
directeur Sales & Marketing van Tiscali.
Slim gebruik maken van internet rendeert. Ondernemingen worden flexibeler en de omzetten
stijgen. Toch maakt het MKB onvoldoende gebruik van de geboden mogelijkheden.
Van Velzen: 'De internetmarkt is breed en voor veel bedrijven onoverzichtelijk. Met name
het midden- en kleinbedrijf heeft hierdoor moeite om de voordelen voor de efficiency en
de bijdrage aan de bedrijfsresultaten goed in te schatten.'
Tiscali gaat daar verandering in brengen door middel van regiocongressen in het hele
land, zoals op dinsdag 1 november in het Chassé Theater in Breda. Ondernemers krijgen
gratis adviezen die direct in de praktijk toepasbaar zijn. Én meteen effect sorteren.
Uitgebreid aandacht wordt besteed aan onderwerpen als het slim inzetten van internet
in de bedrijfsvoering, veiligheid en betrouwbaarheid, verhoging van efficiency en
productiviteit van werknemers. Ook wordt de potentie van een relatief nieuwe dienst
als internetboekhouden belicht, met oog voor de gevaren die op de loer liggen.
Beproefde technologie
Tiscali is met miljoenen aansluitingen een van de grote spelers op de internetmarkt.
Het Italiaanse bedrijf biedt de ondernemer een uitgebreid portfolio gestandaardiseerde
diensten. Door nauwe samenwerking met regionale partners is Tiscali in staat bedrijven
innovatieve maatoplossingen te bieden, gestoeld op technologie en concepten die beproefd
en bewezen zijn. 'Wij maken dankbaar gebruik van de kracht en kennis van onze partners om
onze producten te complementeren', aldus Van Velzen. Daar komt bij dat Tiscali beschikt
over een eigen Europees glasvezelnetwerk met DSL-technologie. Dat betekent in de praktijk
een garantie voor hoge snelheid, volledige onafhankelijkheid - alles in één hand, dus veilig
en betrouwbaar - en last but not least: superkwaliteit.
Innovatieve samenwerking
Een sprekend voorbeeld van innovatieve samenwerking is Pinlinq, een volwaardig alternatief
voor het traditionele betalen met de pinpas. Van Velzen: 'Met een vernuftig apparaat staan
ondernemers direct in verbinding met het internet. De voordelen zijn legio: supersnel af
rekenen, overzichtelijke verwerking, én, misschien wel het belangrijkste, halvering van de
transactiekosten!
Bij problemen heeft de gebruiker nu nog te maken met drie verschillende instanties. Pinlinq
kent één aanspreekpunt.'
Van Velzen ziet in de nabije toekomst in telecommunicatieland veel ontwikkelingen die het
MKB direct raken, zoals de convergentie van het mobiele netwerk, het vaste net en het
internet. Telefoneren via internet, het zogenaamde Voice-over-IP, is straks de gewoonste
zaak van de wereld. Een andere slimme combinatie van internet en communicatie zijn de
zogenaamde Hotspots, waarmee mobiele werknemers direct toegang krijgen tot het bedrijfsnetwerk.
Tiscali sloot daartoe een overeenkomst met T-Mobile. 'De dienst wordt in het grootbedrijf al
toegepast', zegt Van Velzen, 'De voordelen qua kosten en slagkracht zijn enorm. Door deze
dienst onder handbereik van het MKB te brengen, proberen we een nuttige bijdrage te leveren.
Makkelijk en rendementverhogend. Dáár draait het om.'
Internet: www.tiscali-business.nl
|